וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק לאור מתכוון לתבוע את מפעל הפיס בעקבות ביטול פרס לנדאו

24.12.2014 / 12:31

לאחר ביטול פרס לנדאו, יצחק לאור מתכוון לתבוע את מפעל הפיס בטענה של חריגה פסולה מהוראות תקנון הפרס. "ההחלטה פסולה ופוגעת בעקרונות הדמוקרטיה ובחזקת החפות", אמר עורך דינו עמית חדד

יצחק לאור. דודו בכר
לאור/דודו בכר

לאחר ביטול פרס לנדאו לסופר והמשורר יצחק לאור, הוא מתעתד לתבוע את מפעל הפיס על חריגה פסולה מהוראות תקנון הפרס. עו"ד עמית חדד ממשרד וינרוט שמייצג אותו: "למעשה ההחלטה להעניק את הפרס בוטלה שלא כדין ונוכיח את הדברים בבית המשפט. נטען כי ההתנהלות שבה לוקחים תלונות ישנות שהמשטרה סרבה לחקור ועל בסיסן מכינים כתב אישום, מרשיעים ומוציאים לפועל את גזר הדין בלי שלמושא ההאשמה יש הזכות הבסיסית למסור את דבריו היא פסולה ופוגעת בעקרונות הדמוקרטיה ובחזקת החפות".

לאחר דיון בדירקטוריון מפעל הפיס שנערך שלשום (שני) הוחלט כי הפרס לא יוענק ללאור. לאור החלטה זו, בטקס, שייערך מחר (חמישי, 25 בדצמבר) לא יוענק כלל פרס בתחום השירה. עם זאת, בפני דירקטוריון מפעל הפיס עדיין עומדת האפשרות להעניק פרס זה בהמשך למועמדים אחרים בהתאם לדיון עתידי לו עדיין לא נקבע תאריך. הדירקטוריון התכנס בעקבות פירוק ועדת השיפוט לפרס לנדאו לשירה, שהתרחשה לאור החלטתה של גילית חומסקי לפרוש מהוועדה, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות. חומסקי פרשה מהוועדה "בגלל שמסתמן שלא יבטלו את הפרס ליצחק לאור".



"ההחלטה הזאת היא אושר גדול, שמחה ענקית, כך ראוי שיהיה וטוב שכך", אמרה השבוע לוואלה! תרבות אשכר אלדן-כהן, שהגישה בפברואר 2010 תלונה למשטרה כנגד לאור בה טענה כי אנס אותה. "זה מהלך בעל חשיבות אדירה". "זו החלטה מבורכת, מובנת מאליה, באיחור אלגנטי של כמה חודשים", אמר לנו רביב דרוקר, שבתכניתו "המקור" פורסם תחקיר שחשף טענות של נשים כי סבלו מהטרדה מינית ומתקיפה מינית מצד לאור, טענות אותן לאור הכחיש.

הוועדה התכנסה שוב אחרי שקודם לכן בחן דירקטוריון קרן לנדאו את החומרים שהוגשו לו בעד ונגד הענקת הפרס למשורר יצחק לאור. לאחר דיון ממושך החליט הדירקטוריון לבטל את החלטת ועדת הפרס ולהחזיר את הדיון לוועדה על מנת שתשקול מחדש את המלצתה, לאורו של החומר הנוסף.

תחילת הפרשה בפברואר 2010. לאחר שהתקבלו במערכת התוכנית "המקור" עדויות מנשים שטענו כי סבלו מהטרדה מינית ומתקיפה מינית מצד לאור, הסופר והמרצה יצחק לאור, שודר בתוכנית תחקיר על הנושא. התחקיר התמקד בארבע תלונות שונות. לאור הכחיש את טענות אלה, ויש לציין כי מעולם לא נחקר, לא נשפט ולא הורשע. הקריאות לבטל את זכייתו של לאור בפרס לנדאו, הנושא עמו סכום כספי של 100 אלף ש"ח, החלו מיד עם ההכרזה על זכייתו בחודש נובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully