וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלובוס הזהב 2015: הערב הגדול של "התבגרות"

12.1.2015 / 5:18

הפייבוריט הגדול בדרך אל טקס האוסקר צבר זכייה משמעותית בטקס. מייקל קיטון וג'וליאן מור לקחו הביתה את פרסי המשחק. "הרומן" ו"טרנספרנט" זכו בפרסים החשובים בתחום הטלוויזיה

טקס גלובוס הזהב היוקרתי, שנערך לפנות בוקר (שני) בפעם ה-72 במלון "בברלי הילטון" בלוס אנג'לס, הכתיר את הזוכים הגדולים בתחומי הטלוויזיה והקולנוע של השנה החולפת, והפתיע שוב ושוב בבחירות לא שגרתיות. טינה פיי ואיימי פוהלר חזרו להנחות את האירוע בפעם השלישית ברציפות וכבר במונולוג הפתיחה המסורתי עקצו את הכוכבים והתעשייה.

בין היתר התייחסו השתיים לפריצה של ההאקרים מצפון קוריאה למחשבי אולפני סוני, לנישואים המדוברים של ג'ורג' קלוני ולפרשת ביל קוסבי שמסעירה בימים אלה את הוליווד. בזמן נאומו של נשיא תא העיתונאים הזרים, נעמדו הנוכחים באולם לאות הזדהות עם חופש הביטוי והמאבק בכוחות שמנסים לפגוע בו, מצפון קוריאה ועד ארגוני הטרור שהכו בצרפת. ג'ארד לטו, שהציג את הפרס לשחקנית המשנה הטובה ביותר בסרט דרמה, הביע את הזדהות הנוכחים עם המאורעות בצרפת עם המשפט "אנחנו שרלי".

ריצ'רד לינקלייטר בגלובוס הזהב 2015. GettyImages
חזרה גנרלית לקראת האוסקר? ריצ'רד לינקלייטר עם גלובוס הזהב/GettyImages

"התבגרות" מיצב את מעמדו כסרט המוביל של עונת הפרסים עם זכייה בפרס סרט הדרמה הטוב ביותר ופרס הבימוי לריצ'רד לינקלייטר. בקטגוריה המקבילה הפתיע "מלון גרנד בודפשט", כשהקדים את הפייבוריט הגדול, "בירדמן", בדרך לזכייה בקטגוריית הקומדיה הטובה ביותר.

מייקל קיטון החזיר קצת צבע ללחיים בשולחן של "בירדמן" כשלקח הביתה את פרס השחקן הטוב ביותר בקומדיה. אדי רדמיין, שנכנס לנעליו של סטיבן הוקינג ב"התיאוריה של הכל", ריגש את תא העיתונאים הזרים כל הדרך אל הזכייה בפרס השחקן הטוב ביותר בסרט דרמה. אלחנדרו גונזלס אינייריטו (שהפסיד גם בקטגוריית הבימוי), ייצג את כותבי "בירדמן" כשעלה לקבל את בפרס התסריט הטוב ביותר.

ג'וליאן מור בגלובוס הזהב 2015. GettyImages
הבאנקר של הערב. ג'וליאן מור/GettyImages

איימי אדמס זכתה בפעם השנייה ברציפות בפרס השחקנית הטובה ביותר בקומדיה (בשנה שעברה עבור "חלום אמריקאי"), עבור תפקידה ב"עיניים גדולות" של טים ברטון. בקטגוריית הדרמה לא נרשמו הפתעות כשג'וליאן מור הוסיפה את פרס השחקנית הטובה ביותר לרשימת הפסלונים הארוכה שאספה בשבועות האחרונים על תפקידה ב"עדיין אליס".

ג'יי קיי סימונס המשיך את השיוט הבטוח שלו לעבר האוסקר כשקטף את פרס שחקן המשנה בסרט דרמה עבור הופעתו הבלתי נשכחת ב"וויפלאש". פטרישיה ארקט זכתה כצפוי בפרס שחקנית המשנה על תפקידה ב"התבגרות", שם גילמה את דמותה של האם, אוליביה.

ג'ורג' קלוני בגלובוס הזהב 2015. GettyImages
מפעל חיים בגיל 53. ג'ורג' קלוני/GettyImages

הנקודה הישראלית החשובה של הטקס הסתיימה באכזבה כש"גט", זוכה פרס אופיר, לא הצליח לזכות בקטגוריית הסרט הזר. "לוויתן", הסרט הרוסי שעשוי ללכת כל הדרך גם במרוץ האוסקר השנה, קיבל את הפרס. הפתעה נרשמה בקטגוריית האנימציה כש"לגו", הפייבוריט הגדול בדרך אל האוסקר, ראה את "הדרקון הראשון שלי 2" של אולפני דרימוורקס גונב לו את התהילה ואת הגלובוס המוזהב.

"התיאוריה של הכל" הבריטי, שהיה מועמד למספר פרסים בטקס, הלך הביתה עם גלובוס הזהב לפסקול הטוב ביותר. "Glory" מתוך הסרט "סלמה" נבחר לשיר הטוב ביותר. ג'ורג' קלוני קיבל במהלך הטקס את הפרס על שם ססיל ב. דמיל על מפעל חיים.

ובתחום הטלוויזיה

ג'פרי טמבור בגלובוס הזהב 2015. GettyImages
המנצחים הגדולים של הטקס. ג'פרי טמבור ו"טרנספרנט"/GettyImages

האכזבה של "גט" התחלפה תוך קטגוריה אחת להפתעה גדולה והצלחת ענק ליוצר ישראלי. "הרומן", סדרת הדרמה שיצר חגי לוי בצוותא עם שרה טרים, זכתה בפרס החשוב ביותר של הלילה בתחום הטלוויזיה. "אחוזת דאונטון", "משחקי הכס", "האישה הטובה" ו"בית הקלפים", היו המועמדים שעליהם גברה הסדרה בדרך לזכייה.

היסטוריה נקבעה בגלובוס הזהב 2015. זו היתה הפעם הראשונה בהיסטוריה שבה סדרה שלא שודרה בטלוויזיה, זכתה בפרס הסדרה הטובה ביותר. במקום שבו נטפליקס נכשלה, היתה זו דווקא רשת אמזון הצעירה שהצליחה (בניסיון הראשון שלה). טרנספרנט גברה על הצלחות מוכחות כמו "בנות" ו"כתום זה השחור החדש" וכן על "סיליקון ואלי" ו"ג'יין הבתולה", החדשות והמוערכות, בדרך אל הזכייה בתחום הקומדיה.

בנטפליקס יכולים להתנחם בזכייה הראשונה אי פעם של קווין ספייסי (אחרי שבעה הפסדים קודמים) בפרס השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה. ספייסי, שלא התבייש לפלוט: "אני לא מאמין שפאקינג זכיתי סוף סוף", מגלם ב"בית הקלפים" את פרנק אנדרווד הנכלולי והשאפתן, שדבר לא יעצור את שאיפותיו להגיע אל הבית הלבן. רות ווילסון, כוכבת "הרומן", המשיכה את הלילה הנפלא של הדרמה, כשזכתה בפרס המקביל לשחקנית הטובה ביותר בסדרה דרמה.

הרומן גלובוס הזהב 2015. GettyImages
הכי גדולים בדרמה. הצוות של "הרומן" על הבמה/GettyImages

את ההצלחה של "טרנספרנט" השלימה הזכייה של ג'פרי טמבור בפרס השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית, שעשה זאת בפעם הראשונה בה היה מועמד. טמבור הותיר מאחור שמות כמו וויליאם ה. מייסי (חסרי בושה) לואי סי. קיי (לואי). ג'ינה רודריגז, כוכבת "ג'יין הבתולה", זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בסדרה קומית.

בקטגוריית המיני סדרה הפתיעה "פארגו" כשזכתה בפרס על חשבונה של "בלש אמיתי", שנחשבה לפייבוריטית הגדולה. בילי בוב ת'ורנטון, כוכב הסדרה, זכה גם בפרס השחקן הטוב ביותר. מאט בומר הוכתר כשחקן המשנה הטוב ביותר עבור תפקידו ב"הלב הנורמלי". ג'ואן פרוגט המקסימה, הלא היה אנה סמית (או מיסיז בייטס בשבילכם) מ"אחוזת דאונטון", זכתה בפרס שחקנית המשנה.

השידור המתורגם של טקס גלובוס הזהב ישודר הערב (שני) ב-21:00 בערוץ yes Oh HD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully