וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 71: מתוק זה המגניב החדש

19.1.2015 / 7:12

הדור החדש של האלקטרוניקה לוקח את הז'אנר האפל והאגרסיבי למקום מתוק עד כדי חורים בשיניים. רוני פיאלקוב מעלה לכם את רמות הסוכר

הדור החדש באלקטרוניקה לוקח את זה לצד השני. הם בעניין של מתיקות, של האדרת והחצנת הנשיות. הם רוצים לעשות כיף, הרבה כיף ורק כיף.

להורדת הקאסט
לעמוד הקאסט
הבלוג של "פופ לוק"
קפצו גם לפייסבוק


עכשיו כשסערת סיכומי השנה שככה, אפשר להתפנות לדבר על אחת המגמות המעניינות ביותר באלקטרוניקה בשנה החולפת, שכמעט ולא נכנסה לרשימות ולמצעדים למרות שהיתה מרגשת, מחדשת, מוזרה ושונה, וסביר שרק תתגבש, תתפוס תאוצה ותשפיע יותר ויותר ב-2015. קוראים לזה Bubblegum Bass. כלומר, BubbleBass. לא, רגע, בעצם קוראים Hyperreal. לא לא, קוראים לזה Candy Pop. קוראים לזה פוסט-מדיה, פוסט-אינטרנט, פוסט-רינגטון, פוסט-הכל. קוראים לזה "הכל כבר הומצא והכל נעשה ועכשיו הכל זה הכל וקורה כל הזמן ומה שרוצים מותר וזה בסדר וזה מצחיק וזה חדש חדש וזה אותו הדבר כמו תמיד". או משהו כזה.

מבולבלים? וואו, אתם לא לבד. ננסה למצוא נקודה להתחיל ממנה. הרבה דובר על כך שנשים שלטו בעולם המוזיקה ב-2014. טיילור סוויפט, ניקי מינאז', איגי אזיליה, לורד, ביונסה, סיה, FKA Twigs, סיינט וינסנט, כולן כיכבו בראש כל המצעדים, הכתיבו את הטון והיו הרבה יותר מרגשות, מעניינות ובולטות מהגברים שבמשחק. אבל באלקטרוניקה, עולם כמנהגו נוהג. האנרגיה הגברית מכתיבה את הטון. מועדונים אפלים, די ג'ייז קשוחים, נערים מיוזעים מחכים לבס שיפול. הכל כל כך מובנה, כל כל כך קשוח, לפעמים גם אלים והרבה פעמים קר ומנוכר. ובכן, לא עוד. תכירו: מעכשיו, Cute זה הדיבור החדש.

הדור החדש באלקטרוניקה לוקח את זה לצד השני. הם בעניין של מתיקות, של האדרת והחצנת הנשיות. הם רוצים לעשות כיף, הרבה כיף ורק כיף. הדור החדש לא פוחד להיות חמוד. למעשה, הם כל כך חמודים שזה עושה להקיא. המוזיקה שלהם מנצנצת, מסונתזת, פלסטיקית, מלוטשת, מסחררת, תזזיתית כמו סוכריות קופצות, אינטנסיבית כמו ילד עם ADHD. הארט של הקליפים, העטיפות, האתרים ועמודי הפייסבוק מוצף בוורוד פוקסיה ושלל צבעים זרחניים. המילים מדברות על אהבה, על חברים טובים וכמה כיף איתם, על רגשות ב-HD ועל לימונדה. יש להם שמות אובר מטופשים כמו DJ Paypal, Saint Pepsi, פרינסס באמבי או Girlfriend Of The Year. דולפינים הם משום מה מוטיב חוזר. כל זה מתגבש ביחד למשהו הרבה מעבר למתוק, החוויה כולה היא שוגר ראש אחד ענק.

התוצאה היא השילוב הכי אמיתי ומרגש של פופ טהור ומצוין עם אלקטרוניקה מעיפה ומטורפת, שישרוף לכם אתם המוח עקב מנת יתר של סרוטונין וישאיר אתכם טיפשים ומאושרים

הניסיון להסביר את המגמה הזאת הוא הניסיון להסביר את הדור החדש כולו. עודף האינפורמציה נותן את אותותיו. הם ראו הכל, שמעו הכל, עשו הכל, וזה לפני גיל 13. הם חשופים לשטף של מידע שמפציץ כל הזמן מכל הכיוונים, הם מעבדים את הכל במיידיות, מעכלים, מערבבים ומקיאים את זה החוצה בכל צבעי הקשת. הם חיים ונושמים אינטרנט. הם יודעים הכל בלי לדעת כלום, הם יכולים לעשות הכל בלי שום יכולת. הם סופר מודעים לעצמם כולל לכמה שכל זה די שטחי, וכתגובה הם לוקחים את הכל ובעיקר את עצמם הרבה פחות ברצינות.

וכך גם המוזיקה. האוס זה מגניב? יופי, בוא נעשה כזה. בייס זה קול והכי אנדרגראונד וזה? נוסיף גם. פוטוורק זה מהיר וכזה סטריט והכי קורה עכשיו? אין בעיה. אר אנ' בי זה מרגש? גריים זה מטונף? קדימה. ומה עם טראנס, והאפי הארדקור, וטכנו, ויורודאנס! גם זה אחלה לא? יאללה, יש עוד קצת מקום במיקס. עכשיו כל מה שנשאר זה להוסיף ווקאלז מעוותים בפיצ' גבוה, לזרוק לבלנדר, להוסיף חצי קילו מי סוכר, וזה מוכן. נשמע נורא? אז זהו שלא. התוצאה היא השילוב הכי אמיתי ומרגש של פופ טהור ומצוין עם אלקטרוניקה מעיפה ומטורפת, שישרוף לכם אתם המוח עקב מנת יתר של סרוטונין וישאיר אתכם טיפשים ומאושרים כמו אחרי הקנדי פליפ המושלם.

תארו לעצמכם את אפקס טווין מנגן בבת מצווש. את ג'סטין ביבר מתקלט בבויילר רום רימיקס של האדסון מוהוק ל"בארבי גירל". דמיינו לעצמכם רייב אנדרגראונד בסניף של מוג'י. זה כמו ביורק וגוון סטפאני מתארחות בפרק של "אדוונצ'ר טיים". כמו הולוגרמה של סופר מריו עושה קאברים למיילי סיירוס במופע דראג. שקורה בקואוצ'לה. ואתם רואים אותו לייב במסך של האייפון. בזמן שאתם בשיעור סוציולגיה בקולג' וחברה שלכם מראה לכם תמונה שקיבלה בסנאפצ'אט של כלבלב נכה מחופש לחתול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אם כל זה מזכיר לכם את תרבות הפופ היפנית המוגזמת ואת ה-K-Pop הקוריאני ההיפר-מלוקק אתם ממש לא טועים, ההשפעה ניכרת בכל תו ותו. אבל ההשפעה היא דו צדדית. SOPHIE, אחד המפיקים המוכרים והבולטים ביותר בז'אנר, עובד בימים אלה על מוזיקה עם הבארבי הרובוטית היפנית, איקונת האינטרנט Kyary Pamyu Pamyu שמוכרת בעיקר בזכות הקליפ ההיסטרי לשירה PonPonPon. למעשה, ה-Cute, החמידות הזאת של כל הז'אנר הזה, שואלת את שמה ישירות מתרבות הקאוואוי היפנית, שמתרגמת, בגדול, ל"חמוד". עוד אחת מהדמויות המשפיעות בתחום, גיבור הביזארטרוניקה Ryan Hemsworth שבלייבל שלו Secret Songs מקבלים במה הרבה מהיוצרים בתחום, מנגן במיקסים שלו J-Pop בלי להתבלבל בכלל.

עוד מהשמות הגדולים והמשפיעים בתחום הוא A.G. Cook שהלייבל שלו PC Music הוא ללא ספק המזוהה ביותר עם הז'אנר. קוק גם מפיק יחד עם סופי את המוזיקה של QT (כן, כמו Cutey), כוכבת הפופ של העתיד שאולי לא קיימת בכלל, אבל כן יצרה משקה אנרגיה (?) שמשווק באמת (??). גם Slugabed, מפיק מעט מטורלל שבולט בשוליים כבר כמה שנים, תורם למהפכה עם הלייבל שלו Activia Benz, וגם ייצוג מקומי מאד מכובד יש לנו בתחום בדמותו של דורון ינישסקי, הוא Vespertown, אחד המפיקים הכי טובים שלא הכרתם פה בארץ (היי, לקטע שלו במיקס אפילו קוראים קינג ג'ורג'!).

המיקס כאן, מהמוצדקים ביותר אי פעם לקאסט עם שם כמו "פופ לוק", מנסה לסכם לכם את כל זה עם עשרים קטעים בפחות מחמישים דקות. זהו סט היכרות לז'אנר שהולך לשנות את פני הפופ לנצח, שבתמורה ישנה את פני האלקטרוניקה לעולמים, והכל יישאר אותו הדבר בדיוק, רק הרבה יותר כיף. ביי, חמודים.

Tracklist

00:00 - Leno Lovecraft - High Definition Emotion // Secret Songs
02:00 - Dreamtrak - Odyseey Pt.2 (A. G. Cook Remix) // PC Music
04:00 - Giraffage - Tell Me // Fool's Gold
06:00 - Maxo - Not That Bad (ft. GFOTY) // Soundcloud
08:00 - Miami Mais - Vanexa // Activia Benz
10:00 - SOPHIE - Lemonade // Numbers
11:30 - Two Fresh - Blimpus (Lil' Texas Remix) // SMOG
14:00 - Tinashe - 2 On (Robokid Version) // Soundcloud
17:00 - DJ DJ Booth - Heaven (A. G. Cook Remix) // Activia Benz
19:30 - Spinee - Pretty Green // PC Music
22:00 - Paris Suit Yourslf - Won't K (SOPHIE Remix) // ??
25:30 - Life Sim - Caladhort (Warlord Edit) // PC Music
28:00 - Mariah Carey - You're Mine (Hunt for the Breeze x Manila Killa Edit) // Moving Castle
30:30 - PUSHER - Island, Waves, Caves & Skies // Soundcloud
32:30 - Yoshi & Komono - Cat Cafe // Maltine Records
36:00 - GFOTY - Don't Wanna / Let's Do It // PC Music
37:00 - Vespertown - King George // Rinse
40:00 - Toby Gale - Hawaii Wifi Tiger Moves // Secret Songs
42:30 - Diveo - Hoverboard (ft. Austin Crute) // Soundcloud
43:00 - Dream Beach - Missing Peace // Secret Songs

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully