וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: ההפתעה המרשימה של קלינט איסטווד ובראדלי קופר

18.1.2015 / 11:47

אף אחד לא ציפה ש"צלף אמריקאי" יהיה להיט קופתי בבתי הקולנוע אבל סוף השבוע הראשון של הסרט הכניס אותו להיסטוריה עם הישג כלכלי מדהים. דורון פישלר עוקב אחרי הקופות בארה"ב

יח"צ - חד פעמי

טוב, זה היה מהר. לא הספקנו לדבר על האופן שבו חודש ינואר הוא בדרך כלל שממה קולנועית ריקה משוברי קופות, והנה הגיע הלהיט המפתיע של השנה ושבר את כל השיאים לעונה. הלהיט הזה הוא "צלף אמריקאי", סרטו של קלינט איסטווד עם בראדלי קופר בתפקיד הצלף (האמריקאי) כריס קייל. על פניו, זה עוד סרט מלחמה אמריקאי פטריוטי ולא יוצא דופן, אבל בשבועות האחרונים אפשר היה לראות רמזים לכך ש"צלף אמריקאי" שובה את ליבם של האמריקאים: בהפצה מוגבלת בבתי קולנוע בודדים, הסרט השיג ממוצעי הכנסות אסטרונומיים לכל אולם. ביום חמישי האחרון הוא קיבל במפתיע שש מועמדויות לאוסקר, כולל בקטגוריות הסרט הטוב ביותר והשחקן הטוב ביותר. ובסוף השבוע הוא שוחרר להפצה רחבה.

ביום שישי בלבד "צלף אמריקאי" הכניס כ-30 מיליון דולר; לפי ההערכות הנוכחיות, הסרט יגיע להכנסות של כ-67 מיליון דולר בשלושת ימי סוף השבוע. זוהי, בהפרש גדול, הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לחודש ינואר (השיאן הקודם היה "Ride Along" שפתח בשנה שעברה עם 41 מיליון דולר). עוד נתון מעניין: מבין כל שמונת הסרטים המועמדים בקטגוריית הסרט הטוב ביותר באוסקר השנה, המצליח ביותר מסחרית היה – עד לסוף השבוע האחרון – "מלון גרנד בודפשט" עם 59 מיליון דולר. שלושה ימים עברו, וזה כבר לא המצב. קל לנחש גם ש"צלף אמריקאי" עומד לעקוף את "גראן טורינו" ולהפוך לסרט המצליח ביותר בקריירה הארוכה של קלינט איסטווד כבמאי. יש אנשים שמגיעים לשיא בגיל 84.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפתעה גדולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא רק במקום הראשון חוגגים. השבוע המאוד חריג הזה של ינואר כולל גם שני סרטים בתחרות צמודה על המקום השני, שניהם עם הכנסות שהיו נחשבות לטובות מאוד לעונה בפני עצמם אלמלא קלינט היה מדלג למעלה: הקומדיה הרומנטית "שושבין להשכרה" עם קווין הארט וג'וש גאד, וסרט הילדים "הדב פדינגטון" המבוסס על סדרת הספרים הבריטית הותיקה. שני הסרטים הכניסו כ-20 מיליון דולר, כש"שושבין להשכרה" צפוי לנצח בהפרש קטן מבחינה קופתית, בעוד "פדינגטון" הוא הזוכה הגדול ביקורתית: הסרט, במפתיע, מקבל תשבוחות ביקורתיות (באתר ריכוז הביקורות RottenTomatoes הוא מקבל ציון של 98% - הרבה מעל ל"צלף אמריקאי", למשל).

בסוף השבוע השני שלו, "חטופה 3" מתרסק כצפוי, ונופל מהמקום הראשון לרביעי, עם כ-9 מיליון דולר בלבד. בניגוד בולט, "סלמה" כמעט שלא מאבד גובה, ונשאר במקום החמישי עם כ-9 מיליון דולר. "סלמה" עמד במרכז אחד הנושאים מעוררי המחלוקת ביותר במועמדויות לאוסקר: הסרט, שקיבל הערכה ביקורתית רבה והיה צפוי לגרוף שלל מועמדויות, זכה בסופו של דבר לשתיים בלבד - הסרט הטוב ביותר והשיר הטוב ביותר. למרות האכזבה (או בגללה), נראה שהוא ממשיך לעורר סקרנות. עוד במורד הטבלה נמצאים שני סרטים נוספים שזכו למועמדויות – "אל תוך היער" שהעניק למריל סטריפ את המועמדות לאוסקר ה-19 שלה, ו"משחק החיקוי" שקיבל שלל מועמדויות.

סרט חדש אחד לא משתתף בחגיגה: "פירצה ברשת" ("Blackhat"), מותחן הסייבר החדש של מייקל מאן, בכיכובו של כריס המסוורת', הלא הוא תור, לא מצליח להתרומם למרות כל השמות המבטיחים האלה. הסרט השיג כ-4 מיליון דולר בלבד ונשאר מחוץ לעשרת הגדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully