וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועד נאמני פרס היצירה לסופרים: מסתייג מהשתלחות סרנה ברה"מ אך הפרס לא יבוטל

21.1.2015 / 17:32

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, אמש דרשה חה"כ איילת שקד מרה"מ ומשרת התרבות לבטל את פרס היצירה לסופרים ומשוררים לסרנה בטענה כי הוא "הסית לרצח" בסטטוס בפייסבוק

יגאל סרנה. אלדד רפאלי,
יגאל סרנה/אלדד רפאלי

שר החינוך לשעבר וחתן פרס ישראל אהרון ידלין, המשמש כיו"ר ועד הנאמנים של קרן ראש הממשלה לפרסי יצירה לסופרים עבריים ע"ש לוי אשכול, דחה את דרישתה של חה"כ איילת שקד לבטל את הענקת פרס ראש הממשלה לעיתונאי והסופר יגאל סרנה, בשל טענתה כי סרנה "הסית לרצח". ידלין מסר בתגובה: "בהקשר לפרסומים בדף הפייסבוק של יגאל סרנה הכוללים תמונת ראש הממשלה במועל יד וקריאה לנקמה אישית: אני מביע את הסתייגותי הנחרצת מהשתלחותו חסרת הרסן של יגאל סרנה בראש הממשלה, בין היתר, תוך שימוש בביטויים פוגעניים. למרות זאת, בכוונתי לכבד את החלטת ועדת השיפוט של הפרס ולא להתערב במתן הפרס לסופר".

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, חה"כ איילת שקד ממפלגת הבית היהודי קראה אמש לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרת התרבות לימור לבנת לא להעניק לסופר והעיתונאי יגאל סרנה את פרס היצירה לסופרים ומשוררים ע"ש לוי אשכול (שמוכר גם בכינוי פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים), מכיוון שלטענתה סרנה "הסית לרצח". זאת לאחר שסרנה פרסם בעמוד הפייסבוק שלו שלשום (שני) את שורת הסטטוס הבאה: "איראן יקרה! אנא, אם את מתעקשת על נקמה. אנא הגישי אותה קרה. (אחרי הבחירות) ואישית. ידנו לא היתה במעשה". שקד אמרה אמש לוואלה! תרבות: "סרנה פרסם סטטוס מהמחרידים ביותר שקראתי בחיי. הוא גם מתנצל בפני איראן, הוא גם אומר אל תעשו את זה לפני הבחירות כדי לא להתערב, הוא גם אומר בואו תהרגו לנו אזרחים וגם אומר רצויי שתהרגו את.. אתה יודע את מי. כי הוא אומר 'ואישית'. זה הסתה לרצח במובן הכי חמור שיש".

פרס היצירה לסופרים ומשוררים ע"ש לוי אשכול אמנם מוכר גם בכינוי פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים, אולם הוא ממומן באופן מלא על ידי משרד התרבות וכבר שנים רבות שמשרד ראש הממשלה אינו שותף במימון הפרס, כך נאמר אתמול לוואלה! תרבות מדוברות משרד התרבות (בטרם התבטאותה של ח"כ שקד). לאחר שציינו בפני חה"כ שקד כי במשרד התרבות אומרים כי לראש הממשלה בנימין נתניהו אין נגיעה לפרס, היא אמרה אמש: "לא משנה, ראש הממשלה אחראי לזה. הוא יכול לדבר עם לימור. אני אדבר על זה עם לימור לבנת מחר בבוקר באופן ישיר, ואפנה אליה את אותה דרישה. תראה מה העתונאי הזה כתב. והפרס הזה הוא מכספי ציבור!". עוד אמרה: "אני בעד חופש הביטוי, אבל יש גבול. לדרוש נקמה שתהיה קרה ואישית מאויב כמו איראן זה באמת כבר מעיד על חוסר שפיות, מה שנקרא".

הסופר והעיתונאי יגאל סרנה אמר אמש לוואלה! תרבות בתגובה: "כל גידוף מצד איילת שקד בשבילי זה עוד פרס קטן. מישהו כתב לי כבר: זכית היום פעמיים, וצירף את זה לפרס. אז בהחלט כל התנגדות מצד שקד זה בשבילי עוד מדליה".

(עדכון) לאחר החלטת אהרון ידלין, אמר לנו סרנה: "בקשתי לבטל את משכורתה של אילת שקד. אך השכר יישאר על כנו"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully