וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריב הורוביץ, יו"ר איגוד הבמאים, תומך ביוזמת קרן רבינוביץ' ל"טופס ישראליות"

26.1.2015 / 16:33

בעקבות פרשת סוהא עראף שנחשפה בוואלה! תרבות, הוחלט בקרן יהושע רבינוביץ' להחתים במאים על התחייבות להציג את סרטם ואת עצמם כישראליים. יריב הורוביץ, יו"ר איגוד הבמאים, בעד ההחלטה

בעקבות סערת סוהא עראף, שעורר הפרסום הראשון בוואלה! תרבות, הוחלט בקרן יהושע רבינוביץ', אחת משתי קרנות הקולנוע הגדולות בארץ, להחתים במאים על התחייבות להציג, לרשום ולזהות את סרטם כיצירה ישראלית ואת עצמם כיוצרים ישראליים בכל פורום ומדיה בהם תהיה התייחסות לסרט וליוצריו. "המסמך הוא פועל יוצא ממה שקרה בעקבות הודעה של סוהא עראף שהסרט הוא ללא לאום. בעקבות זה נקנסה קרן הקולנוע הישראלי. רצינו להימנע ממצב דומה", אומר לוואלה! תרבות גיורא עיני, מנכ"ל קרן רבינוביץ'. "לכן ניסחנו איזשהו נספח להסכם שבו יוצר מצהיר שהיצירה היא יצירה ישראלית, והיוצר הוא יוצר ישראלי. אנחנו רוצים שלא יתכחש אחר כך שהוא ישראלי, שהוא קיבל תמיכה כיוצר ישראלי לסרט ישראלי. אני לא רואה בזה שום בעיה. אנחנו בשום אופן לא מגבילים את תוכן היצירה, חס וחלילה. אנחנו גם לא מגבילים אותו בחופש הביטוי. סרט שנתמך על ידי ממשלת ישראל ונעשה על ידי אזרח ישראלי, אתה לא יכול אחר כך להגיד שהסרט ללא לאום".

יריב הורוביץ, יו"ר איגוד הבמאים, הביע בפני וואלה! את תמיכתו בהחלטת קרן רבינוביץ'. "אני יכול להבין את הקרן, שנמצאת בפאניקה שיקחו לה את הכסף כמו במקרה של סוהא עראף", אומר לנו הורביץ, "ואני יכול להבין את משלמי המיסים, שאני אחד מהם. כשאתה משלם את השקל שלך עבור התרבות בישראל, והקרן בוחרת לעשות שסרטים שהם לפעמים סרטים שהם בלשון המעטה נגד העמדות של ישראל כמו במקרה של סוהא עראף, אני כאדם שאוהב תרבות רוצה להראות שהמדינה שלי היא פלורליסטית. רוצה שבחוץ לארץ יידעו שאני, הישראלי, תרמתי לעשיית סרט שהוא מנוגד לעמדות של המדינה שלי. זה חלק מהדמוקרטיה. הטופס של קרן רבינוביץ' לא מגביל את חופש הביטוי שלי, ולכן אין לי התנגדות אליו. יש לציין שזו דעתי הפרטית. הדעות חלוקות באיגוד הבמאים, וקשה לנו להשמיע קול אחיד. גם אלה שנגד לא יכולים להסביר נגד מה הם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully