וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יימס בלאנט: "אין לי בעיה עם ההגדרה 'זמר של להיט אחד'. שיר אחד זה כל מה שצריך". ריאיון

29.1.2015 / 6:37

"אני שר שירים מניסיוני מהמלחמה, שירים בעד שלום. כדי להגיע לשלום כל צד חייב להבין את הצד האחר", אומר לוואלה! תרבות ג'יימס בלאנט ומוסיף כי אינו חושש מהמצב הביטחוני בישראל

יח"צ - חד פעמי
ג'יימס בלאנט: "עיתונאים הם שקרנים. אני לא אמרתי ש'את יפה' הוא שיר מעצבן. זה אבן הפינה בקריירה שלי"

רגע לפני המועד האחרון להגשת רשימות המועמדים לכנסת, שחל הערב (חמישי) ב-22:00, הנה שם נוסף להצעות למועמדים חדשים למפלגות השונות. בנוסף לכוכבי העבר שוואלה! תרבות הציע אתמול לנפתלי בנט לקחת לרשימתו, כדאי לו מאוד לשריין מקום גם לזמר וליוצר הבריטי ג'יימס בלאנט, מכמה סיבות טובות:

1. הוא סלב לייט (כמו עדן הראל ואלי אוחנה).
2. הוא בעל עבר צבאי מכובד (כמו ינון מגל).
3. ובעיקר – הוא לא מתנצל (כמו נפתלי בנט).

טוב, אם לדייק, עכשיו בלאנט לא מתנצל, ורק לפני זמן קצר הוא לגמרי התנצל, לפי פרסומים זרים. מבולבלים? גם אנחנו. הסבר: באוקטובר האחרון פורסם ריאיון עם בלאנט, ובו הוא התנצל במפתיע על להיטו הגדול "You`re Beautiful" שהזניק את הקריירה שלו לפני עשור. "השיר הוחדר בכפייה לגרונות של אנשים. זה נעשה מעצבן", אמר בלאנט בריאיון ל- Hello! Magazine. בלאנט הוסיף להכות על חטא על הלהיט ההוא, ואמר שהוא שווק באופן בוטה מדי לנשים ולכן לא הגיע לקהל חיוני. אולם כעת, בריאיון לוואלה! תרבות, בלאנט טוען כי בעצם הוא לא מתנצל בכלל על הלהיט וכי אינו חושב שהשיר מעצבן. "לא, לא, מעולם לא אמרתי את זה", אומר לנו בלאנט בריאיון טלפוני מאיביזה, ספרד, לקראת הגעתו להופעה בישראל, "זה יהיה מגוחך אם כן. השיר הזה הוא אבן הפינה בקריירה שלי. בלעדיו לא הייתי בסיבוב ההופעות העולמי הרביעי שלי. זה שיר נהדר, שנאהב על ידי מיליונים של אנשים, ואולי זו הסיבה שבגללה אני יכול לבוא ולהופיע בתל אביב".

ג'יימס בלאנט. GettyImages
אני יפה? ג'יימס בלאנט/GettyImages

- אני לא מבין, זאת בעצם התנצלות על ההתנצלות? או שבאמת מעולם לא אמרת שהשיר "You're Beautiful" הוא מעצבן?

"לא אמרתי את זה. עיתונאים הם שקרנים, אנחנו הרי יודעים את זה".

- תראה, עיתונאים הם כמו זמרים, יש מהם טובים ויש מהם לא טובים.

"כן, אני מאמין בזה מאוד".

- אגב, שר הכלכלה וחבר הכנסת הישראלי נפתלי בנט אמר במסגרת קמפיין הבחירות שלו: "מפסיקים להתנצל". לתשומת לבך.

"אני לא יודע באיזה הקשר זה נאמר, אבל הטבע האנושי הוא כזה שאנחנו לא חייבים להיות דבר אחד. אנחנו גמישים. אנחנו חייבים להיות בעלי חמלה והבנה, להיות חזקים אבל גם אכפתיים. אז אני לא חושב שאנחנו יכולים להיות כל הזמן אותו דבר, אנחנו חייבים לחשוב ולהשתנות בהתאם לסיטואציות שונות".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ג'יימס בלאנט. GettyImages
"המנהלים שלי ביקשו ממני להפסיק להגיב לביקורות בטוויטר". ג'יימס בלאנט בהופעה בלונדון/GettyImages
"אין לי חששות להגיע לישראל. אני שר שירים מהניסיון שלי במלחמה, ואני שר שירים שהם בעד שלום. צריך למצוא פשרה"

"את יפה, תל אביב!". בואו נקווה שבלאנט לא יהיה צפוי מדי ויימנע מקריאה מתבקשת מדי זו, כשיופיע בהיכל הספורט ביד אליהו ב-7 בפברואר, כשבועיים לפני יום הולדתו ה-41. בהופעה בלאנט יבצע את להיטו הגדול, "You're Beautiful" , ועוד שירים מארבעת אלבומיו. זוהי הופעתו הראשונה בישראל, ואם לא הסתפקתם בוידאו המיוחד שהוא שלח אלינו (המופיע בראש העמוד) הנה עוד כמה מילים המעידות על התרגשותו מבואו לארץ הקודש. "אני מאד שמח לקראת ההגעה שלי אליכם, תודה שהזמנתם אותי", אומר בלאנט לוואלה! תרבות, "זו תהיה הפעם הראשונה שלי בישראל ואני מאד מצפה לזה. פגשתי ישראלים כשטיילתי ושמעתי שתל אביב היא מקום פנטסטי. שמעתי מוזיקה ישראלית אבל אני לא יודע להגיד לך שמות של שירים או זמרים".

- האם היו לך חששות להגיע לישראל בגלל המצב הביטחוני? האם ארגונים אנטי ישראליים לחצו עליך לבטל את הופעתך? (הריאיון התקיים לפני ההסלמה הביטחונית האחרונה בצפון)

"אין לי חששות להגיע לישראל. ראיתי תגובות ברשת. אני שר שירים מהניסיון שלי במלחמה, ואני שר שירים שהם בעד שלום. הניסיון שלי בסכסוך הוא שכדי להגיע לשלום חייבים להבין שיש שני צדדים בסיפור, שכל צד חייב לנסות להבין את הצד האחר, לא משנה כמה זה קשה. וצריך למצוא פשרה והבנה. מבחינתי, במקום לקבור את הראש בחול ולהתעלם מזה או לא לבוא, אני מעדיף לבוא ולשיר שירים על מה שמאחד אותנו כבני אדם וזה יותר חשוב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא אוהב את המלה כוכב. הכוכבים האמיתיים הם הם רופאים, אחיות ומורים". ג'יימס בלאנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

ספק אם אפילו שירות צבאי כקצין ולחימה בקוסובו מכשירים סלברטאי להתמודד עם מבול הנאצות, ההתקפות והאלימות המילולית הקשה כנגדו בטוויטר. בניגוד למפורסמים אחרים, שפעמים רבות מגיבים למתקיפיו בטוויטר בהתקפה נגדית גסה באותה מידה, ג'יימס בלאנט יודע להגיב לציוצי טרולים בצורה משעשעת ומגניבה. כשמישהו צייץ "אלוהים ישמור, למה ג'יימס בלאנט עדיין זז?", הגיב לו בלאנט: "ויאגרה וקפה בעיקר"; כשמצייץ כתב "האם למישהו עדיין אכפת מג'יימס בלאנט?" הזמר הגיב לו ב"תודה ששאלת"; כשאדם אחר צייץ "סבתא שלי קראה לג'יימס בלאנט גיי" הגיב בלאנט ב"רק בגלל שדחיתי אותה" (בהמשך הדף דוגמאות נוספות). אני מזכיר זאת לבלאנט, והוא אומר בחיוך: "אני רק משתובב ואני נהנה מזה, אבל המנהלים שלי ביקשו ממני לא לעשות את זה. אנשים לוקחים את עצמם כל כך ברצינות בטוויטר, זה מוזר. זה בסך הכל דעות של אנשים. אני נהנה מזה".

כך מגיבים למשמיצים בטוויטר

"אין לי בעיה עם ההגדרה 'זמר של להיט אחד'. שיר אחד זה כל מה שצריך. בזכות השיר הזה אני בא לתל אביב. אלו צרות טובות. אני לא מתנצל"

- סטינג סיפר שהוא הבין ש"עשה את זה" באמת ברגע שבו שמע מנקה חלונות מחוץ לחדר במלון שלו שורק את השיר "רוקסן". האם היה לך רגע ראשוני שבו הרגשת שאתה כוכב?

"זה קשה לדעת, אני גם לא כל כך אוהב את המילה 'כוכב', כי אני חושב שהכוכבים האמיתיים הם האנשים שמצילים חיים כמו רופאים ואחיות או מורים שמחנכים. אני רק מוזיקאי. כמובן שיש את הרגעים שאנשים מזהים אותך ואתה שומע את השירים שלך, אלה רגעים מדהימים. את הפעם הראשונה שמישהו ביקש ממני חתימה ברכבת התחתית בלונדון, זה רגע שאני זוכר".

ההצלחה הגדולה בה זכה בעקבות הלהיט "את יפה" לא הסתיימה כמובן באותה בקשת חתימה בלונדון. הסינגל כבש את פסגת מצעדי הפזמונים באירופה ובארצות הברית בשנת יציאתו, הגיע למקום הראשון ברשימת 100 השירים המושמעים ביותר בארצות הברית ובלאנט היה למוזיקאי הבריטי הראשון שמגיע להישג זה מאז אלטון ג'ון בשנת 1997. האלבום מכר למעלה מ-11 מיליון עותקים ברחבי העולם וקיבל את התואר אלבום זהב או פלטינה ב-25 מדינות.

הפרודיה הטובה ביותר לשיר "את יפה", לדעת יוצר ומבצע השיר ג'יימס בלאנט

והגרסה המקורית

- מה הפרודיה הכי מצחיקה לדעתך שנוצרה ללהיטך "את יפה"?

"הפרודיה הכי טובה שאני מכיר נעשתה על ידי אוסטרלי בשם טום גליסון. הוא מגיב לשיר שלי בהערות מצחיקות. למשל, כשאני שר'"החיים שלי מעולים' הוא מגיב ב'אוקיי, סבבה מה שתגיד אחי', וזה ממש אדיר".

- הקיטלוג שלך כ"זמר של להיט אחד" מבאס אותך?

"לא. שיר אחד זה כל מה שצריך. (צוחק) בשבילי זו אבן הפינה של הקריירה, ובזכות זה אני בא לתל אביב. אלו צרות טובות. אני לא מתנצל".

ג'יימס בלאנט יופיע ב-7 בפברואר בהיכל הספורט יד אליהו. מחירי הכרטיסים: בין 199 ל-789 ש"ח. כרטיסים ניתן לרכוש באתר הזה ובטלפון 2207*

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully