וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכדתו השחורה של מפקד מחנה הריכוז פלאשוב: "סבא שלי היה יורה בי"

ג'ניפר טגה נולדה לאמא גרמניה ואב ניגרי. כשהיתה בת 38 גילתה כי סבא שלה היה לא אחר מהפושע הנאצי אמון גת – המפקד הסדיסט של מחנה הריכוז פלשוב. התוצאה: הספר "סבא שלי היה יורה בי". צפו בהמלצה היומית

מערכת וואלה!

שלום לכם שועלי תרבות!

כפי שפינת התרבות כבר הזכירה לכם ממש לא מזמן - השנה היא שנת "גרמניה ישראל", כלומר שנת היובל ליחסים הדיפלומטיים בין ישראל וגרמניה. בחסות מכון גתה ושגרירות גרמניה בישראל, מספר אירועים לאורך השנה יציינו את מערכת היחסים הזאת, שבמילים אחרות אפשר להגדיר אותה כ"איטס קומפליקייטד".

וכעת לענייננו - כמו שאתם בטח יודעים, יריד הספרים הבינלאומי בירושלים נפתח השבוע ממש. בין שלל הפעילויות הבאמת נהדרות שתוכלו למצוא שם - כדאי מאוד לשים לב לאישה המיוחדת ג'ניפר טגה, שהוציאה את הספר "סבא שלי היה יורה בי". טאגה היא אורחת של מכון גתה הגרמני ואף עשתה בו התמחות לפני מספר שנים, והסיפור שלה מעניין ולא יאמן: היא ילדה שחורה, לאמא גרמניה ואבא ניגרי. בגיל ארבעה שבועות היא נמסרה לאימוץ במנזר, וכשהיתה בת 38 גילתה כי סבא שלה היה לא אחר מהפושע הנאצי אמון גת – המפקד הסדיסט של מחנה הריכוז פלאשוב. המהדורה העברית של "סבא שלי היה יורה בי" יוצאת בימים אלה בעברית ולרגל המאורע מגיעה טגה ארצה. מחר תוכלו לתפוס אותה ביריד הספרים, ובהמשך היא תגיע גם לחיפה ולתל אביב. קריאה מהנה ומפגש נעים.

"סבא שלי היה יורה בי", 10.2, 18:00, יריד הספרים הבינלאומי בירושלים.

מפגשים נוספים עם ג'ניפר טגה:
אוניברסיטת חיפה: 11 בפברואר ב-17:00.
מכון גיתה תל אביב: 12 בפברואר ב-19:30.


הידעתם שג'ניפר טגה עשתה התמחות במכון גתה? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully