וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך פותרים בעיה כמו קניה: בק ושירלי מנסון מגיבים להתפרצות של קניה אל במת הגראמי

10.2.2015 / 11:42

"קניה ווסט היקר. אתה הוא שעסוק בלהפגין חוסר כבוד כלפי אמנותיות, כתבה סולנית להקת גארבג' בפייסבוק שלה. "תתבגר ותפסיק לזרוק את הצעצועים שלך לכל עבר. אתה גורם לעצמך להיראות כמו מניאק מוחלט"

קניה ווסט עשה זאת שוב אתמול (שני) לפנות בוקר בטקס פרסי הגראמי. כאשר בק זכה בפרס אלבום השנה ועלה לבמה, קניה עלה מיד אחריו במה שנראה כמו שחזור של הרגע הנודע לשמצה שלו מטקס פרסי MTV ב-2009. טיילור סוויפט זכתה אז, קניה עלה אל הבמה, לקח את המיקרופון מטיילור ההמומה, התנצל ואמר שביונסה הייתה צריכה לזכות בפרס, מעשה שהוביל לביקורת רבה עליו, כולל מנשיא ארה"ב שכינה אותו חמור (jackass). הפעם ביונסה הפסידה את הפרס לבק (אם כי זכתה בשלושה פרסים אחרים במהלך הערב), ואולם במקרה הזה קניה עלה לבמה, הניף את ידו בחיוך ואז ירד.

באותו רגע זה נראה כמו לעג לעצמו, לא בדיוק משהו שקניה נודע בו, ואכן עם תום הטקס הוא הבהיר את דעתו מול המצלמה של ערוץ !E. "אם הם רוצים שאמנים אמיתיים ימשיכו לחזור, הם צריכים להפסיק לשחק איתנו", אמר. "בק צריך לכבד אמנותיות והוא היה צריך לוותר על הפרס עבור ביונסה. ובשלב הזה אנחנו עייפים מזה. כי מה שקורה, כשאתה ממשיך להקטין בערכה של אמנות ולא מכבד את המלאכה ונותן לאנשים סטירה בפרצוף אחרי שהם מספקים מעשי גבורה מונומונטליים של מוזיקה - זהו חוסר כבוד כלפי השראה. ואנחנו כמוזיקאים חייבים לעורר השראה באנשים שהולכים לעבודה כל יום ומאזינים לביונסה והם מרגישים שזה לוקח אותם למקום אחר".

הוא לא עצר: "ואז הם עושים את כל האירוע היח"צני הזה והם קוטעים את הנאום של מישהו באמצעות מוזיקה, אמן, כי הם רוצים פרסומות. לא, אנחנו לא משחקים איתם יותר. ודרך אגב, יש לי את אשתי, יש לי את הבת שלי ואת קו ההלבשה שלי, אז לא אעשה כלום כדי להעמיד אותה בסכנה. אבל אני כאן כדי להילחם על היצירתיות שלי, זו הסיבה שלא אמרתי כלום הלילה".

קניה וטיילור סוויפט, 2009

הדברים האלה לא עברו בשתיקה, כמובן. בק עצמו הגיב באופן קלאסי והודה שגם הוא חשב שביונסה הולכת לזכות. "כל כך התרגשתי מכך שהוא עלה!", אמר על קניה ווסט, "הוא ראוי להיות על הבמה הזו [...] אי אפשר לרצות את כולם. אני עדיין אוהב אותו וחושב שהוא גאון. אני שואף לעשות את מה שהוא עושה. כמה אלבומים גדולים הוא הוציא בחמש השנים האחרונות, נכון?".

אבל לא כולם הגיבו לדברים באופן כה רגוע כמו בק. שירלי מנסון, סולנית גארבג', כתבה פוסט בפייסבוק שלה: "קניה ווסט היקר. אתה הוא שעסוק בלהפגין חוסר כבוד כלפי אמנותיות. אתה לא מכבד את את הכישרון יוצא הדופן שלך עצמך וחשוב מכך אתה לא מכבד את הכישרון, העבודה הקשה והעיקשות של כל האמנים כאשר אתה יוצא באופן כה חצוף וברברי נגד אמן כה רב הישגים וצנוע כמו בק. אתה גורם לעצמך להיראות קטן וקטנוני ומפונק. בניסיון להפחית מהחשיבות של כישרון אחד על חשבון האחר, אתה הופך לבדיחה את כל המוזיקאים והמוזיקה מכל ז'אנר, כולל שלך. תתבגר ותפסיק לזרוק את הצעצועים שלך לכל עבר. אתה גורם לעצמך להיראות כמו מניאק מוחלט".

"נ.ב." קינחה מנסון, "אני די בטוחה שביונסה לא צריכה שתילחם עבורה בשום קרב. נראה שהיא שולטת בכל העניינים בעצמה באופן מושלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully