וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעין הסערה: הופעה מרטיטת לב של אלן פרסונס פרוג'קט

11.2.2015 / 9:40

נכון, להקת "אלן פרסונס פרוג'קט" נחשבת לקיטשית ולארכאית, אבל הופעתה אמש בתל אביב העיפה לעין שבשמיים. שגיא בן נון מסמן את רגעי השיא (אירוח מרינה מקסימיליאן), השפל (אירוח אביב גפן) ומתגעגע לטלפון חוגה

הופעת ?אלן פרסונס פרוג'קט? בהיכל הספורט יד אליהו. שלומי פינטו,
הקהל נסער מהעין בשמיים, ולא רצה לצאת מההיכל לעין הסערה. אלן פרסונס פרוג'קט/שלומי פינטו

הן רגע השיא והן רגע השפל בהופעת ההרכב אלן פרסונס פרוג'קט אמש בהיכל הספורט יד אליהו בתל אביב, נבעו מבחירות בכוכבי מוזיקה מקומיים אורחים לביצוע להיטיה הגדולים של הלהקה, בחירה אחת מפעימה והשניה משמימה.

רגע השיא: השיר "Eye in The Sky" בגלל האירוח של מרינה מקסימיליאן שביצעה את הלהיט הענק עם פרסונס. מרינה חוללה כשפים בקו?לה ובקו?ליותה, וחוללה קסמים באינטרפרטציה המקורית שלה. זה לא דבר מובן מאליו להצליח להאיר מחדש שיר כל כך מוכר. בתום ערב שלם על טהרת הגברים (כל חברי הלהקה, האורחים אביב גפן ואבי סינגולדה וחברי להקת החימום "נאג' חמאדי" – כולם גברברים) שרובם שרים בקול גבוה, עלתה אשה אחת ששרה בקול נמוך, והעיפה גבוה. הקהל קם על הרגליים, נסער מהעין בשמיים, ולא רצה לצאת מההיכל לעין הסערה שבחוץ.

רגע השפל: הלהיט "Old and Wise" בגלל האירוח המיותר של הטרמפיסט אביב גפן, שהכתים בקולו המעיק את השיר המרגש. השיר כולל את השורה "יש צללים הקרבים אליי", והצל שכפה עצמו על אלן פרסונס מוכר יותר בשמו אביב גפן. גפן החוויר לעומת הזמר המוביל בהרכב, עתיר הכשרון, האנרגיה והיכולת הווקאלית האדירה. בנוסף נראה היה שגפן לא טרח ללמוד את המלים היטב ונעזר בדף שהיה מונח מולו. מביך משהו.

"אלן פרסונס פרוג'קט" ומארינה מקסימיליאן בהיכל הספורט יד אליהו. שלומי פינטו,
חוללה כשפים בקו?לה ובקו?ליותה, וחוללה קסמים באינטרפרטציה המקורית שלה. המרינה מקסימיליאן ומשמאלה אלן פרסונס/שלומי פינטו

נכון, אלן פרסונס פרוג'קט נחשבת בעיני רבים לקצת קיטשית, קצת ארכאית, הרכב שהגיע לשיאיו הגדולים ביותר כלהקת אולפן ולא בהופעות, שאיבד פיסה ענקית מגופו לאחר שב-2009 הלך לעולמו אריק וולפסון היהודי הסקוטי, שהקים עם פרסונס את הפרויקט. כל זה נכון. ועם זאת, אמש בהיכל התרבות ביד אליהו היתה הופעה אדירה שלהם, כמעט בכל פרמטר אפשרי – רפרטואר שופע, ביצועים כובשים, הפקה מוזיקלית משכנעת.

על אף החלל המאתגר גם הסאונד היה מצוין – למזלו של פרסונס. סאונד גרוע בהופעה של מי שהחל את דרכו כטכנאי הקלטות היה עשוי להיות מביך. פרסונס הזיז כפתורי קונסולה באולפני אבי רוד, השתתף בהקלטת האלבום "אבי רוד" של הביטלס ובהקלטת "הצד האפל של הירח" של הפינק פלויד. וכמו שאומר פתגם סיני עתיק שהמצאתי: פעם טכנאי קול – תמיד טכנאי קול. זה התבטא בין השאר בשיחותיו עם הקהל.

לעומת מוזיקאים בינלאומיים אחרים שהופיעו בארץ וניצלו את קטעי המעבר בין השירים כדי להתחנף לקהל הישראלי עם הגיית מלים בעברית, פרסונס לא בזבז על כך זמן והעדיף לפטפט עם הקהל בנושאים נישתיים כמו סאונד, עם געגועים עזים לעבר. "מי אוהב ויניל?", שאל את הקהל לאחר השיר החמישי, "זמן". רבים בקהל ביטאו בצעקות את אהבתם לתקליטי הויניל. "MP3 זה לא", אמר להם פרסונס.

פרסונס שב לסוגייה בהמשך, בסמוך לשיר החדש היחיד שביצע, "Fragile" שמו, אותו הוא מתכוון להוציא בקרוב בפורמט HD. "היי דפינישן יותר טוב מ-MP3", אמר, "אתם לא באמת מורידים שירים ב-MP3?". אנשים בקהל צעקו בחיוך שקרי: "ללללללאאאאא". ככה זה כש"זקן וחכם" אינו רק שם אחד הלהיטים הגדולים של פרסונס אלא גם מאפיין הדמות הממוצעת בקהל. באופן הולם לגילו, הקהל ישב על כסאות, שמר על הסדר ומיעט להניף טלפונים סלולריים בניגוד למופעי רוק אחרים. לרגע חששתי שאחד הזקנים והחכמים יניף למעלה טלפון חוגה עתיק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
"אלן פרסונס פרוג'קט" ואביב גפן בהיכל הספורט יד אליהו. שלומי פינטו,
"יש צללים הקרבים אליי", צללים המוכרים יותר בשמם אביב גפן. אלן פרסונס ואביב גפן/שלומי פינטו

אלן פרסונס פרוג'קט נראית כמו להקת בנים מהסבנטיז, אומרת לי אשתי במהלך המופע. היא קצת נסחפה, כמובן, אבל לא מומלץ להתווכח עם אשתך. הבסיס לטענתה - על הבמה שמונה גברים שיצאו למסע בזמן. כולם מוזיקאים מיומנים, ולכל הנגנים היה גם מיקרופון שירה. אחד מהם הוא בסיסט ישראלי מוכשר בשם גיא ארז, הקהל התמוגג מהסולואים שלו ומכך שפרסונס פעמיים במהלך המופע ציין את עובדת היותו ישראלי. גיטריסט אחר על הבמה בחר כנראה בפרסונס כדופלגנגר שלו – הם דומים להפליא.

פרסונס עצמו עמד על במה קטנה מוגבהת מעל כולם, עם קלידים וגיטרה, ובקושי זז. בגאוותו המאופקת, הוא הצליח עם להקתו המגובשת לשגר את הקהל לעין של השמיים. השיגור העצמתי ביותר החל כצפוי בקטע האינסטרומנטלי "Sirius", הפתיחה של "Eye in The Sky", ויש משהו נאה בכך שהיצירה מבוצעת בהיכל הספורט יד אליהו, שכן הקטע הזה ליווה קבוצות ואירועי ספורט רבים. בנוסף ללהיט העל הזה, נרשמו ביצועים מרגשים גם בשירים " The Turn of a Friendly Card", "Time" ו-"Nothing Left to Lose".

הופעת ?אלן פרסונס פרוג'קט? בהיכל הספורט יד אליהו. שלומי פינטו,
אלן פרסונס פרוג'קט. משמאל: הבסיסט הישראלי גיא ארז/שלומי פינטו

המפיק-יוצר-נגן המעולה אלן פאקינג פרסונס עבד עם הביטלס ועם הפינק פלויד באלבומי מופת שלהם, היה מועמד לגראמי כבר בגיל 24 וחתום על להיטי ענק בינלאומיים. והיום? ובכן, היום הוא נאלץ להופיע בתכנית בוקר בערוץ 10 של ישראל הקטנה, כאחרון הכוכבנים המקומיים. ואם זה לא מספיק, באותו ערוץ הוא הוצג במהדורת החדשות על ידי תמר איש שלום באופן הזוי משהו: "הרבה לפני הפרוייקט של עידן רייכל היה הפרויקט של אלן פרסונס". ועם זאת, קשה שלא להתרגש מההתמסרות של פרסונס לטובתנו. בסוף המופע פרסונס התייחס לכך שהיה מי שלא רצה שיבוא לישראל, ורמז לרוג'ר ווטרס, ומיד הוסיף "אהבנו לבוא לפה!".

אהבנו גם. תבוא שוב, זקן וחכם אפילו יותר. ותזכור שאנחנו חברים שלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully