וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר ווטרס שוב תוקף את אלן פרסונס בעקבות הופעתו בישראל

14.2.2015 / 13:42

נמשך העימות בין רוג'ר ווטרס לאלן פרסונס. לאחר שווטרס קרא לפרסונס להחרים הופעתו בארץ "בגלל הכיבוש", ופרסונס לא נענה לה והופיע השבוע בארץ, כתב לו ווטרס: "התאכזבתי ממך עמוקות"

רוג?ר ווטרס ואלן פרסונס. שלומי פינטו, GettyImages,
אלן פרסונס/שלומי פינטו, GettyImages

נמשך העימות הפומבי בין המוזיקאים רוג'ר ווטרס לאלן פרסונס בעקבות הופעתו של זה האחרון ביום שלישי האחרון (10 בפברואר) עם להקתו "אלן פרסונס פרוג'קט" בהיכל הספורט יד אליהו. האמנים עבדו יחד בעבר, כשפרסונס היה טכנאי קול ורוג'ר ווטרס היה סולן הפינק פלויד, על אלבום הלהקה "הצד האפל של הירח".

תזכורת לפרקים הקודמים: לקראת הופעתו בישראל, קרא ווטרס לפרסונס להחרים את הופעתו בישראל בגלל "כיבוש העם הפלסטיני". פרסונס לא ביטל את הופעתו, ואף הגיב בנחישות לווטרס. הוא כתב לו: "ווטרס היקר, זהו עניין פוליטי ואני פשוט אמן. אני יוצר מוזיקה, זו סיבת הקיום שלי. כולם - ולא משנה היכן הם גרים, מהי דתם ומה האידיאולוגיה שלהם - ראויים לשמוע אותה אם הם בוחרים לעשות זאת. מוזיקה אינה יודעת גבולות, וגם לא אני".

הפרק החדש בעימות: אתמול הגיב ווטרס לתגובה של פרסונס. "אלן היקר", כתב ווטרס בעמוד הפייסבוק שלו. "התאכזבתי עמוקות לראות את הפוסט שלך בפייסבוק. כואב לראות דיון חשוב יורד לרמה הזאת של הכפשות בלתי מועילות. רק כדי להבהיר, בניגוד לטענה אני לא שונא את ישראל, ישראלים או יהודים. יחד עם חבריי הפלסטינים, היהודים והערבים אני מחפש דרכים לעודד פתרון המעניק זכויות שוות לאנשים באדמות האלה. סיום הכיבוש הוא תנאי מוקדם לכל פתרון של שלום בר קיימא".

"אני ממשיך לקוות", הוסיף ווטרס, "כי בזמן ששהית בישראל הקדשת זמן להסתכל בחומת ההפרדה משני הצדדים, וללמד את עצמך יותר על העוולות שפלסטינים סופגים באופן שגרתי מכוחות הצבא הישראליים. (...) אלה מאיתנו שעדיין מעזים לחלום על שלום ימשיכו את הדיון בלעדייך. עבורנו, 'לא לדבר זו לא אופציה'".

ווטרס אמנם הופיע בישראל ביוני 2006, אבל מאז הרבה לקרוא לחרם תרבותי כנגד ישראל. הוא הרבה לפנות ישירות לאמנים. ולבקש מהם לא להופיע בארץ כפי שתכננו. הוא ייחס לישראל כיבוש, טיהור אתני ואפרטהייד. בסיבוב הופעותיו ב-2013 הועלה מיצג בו נראה בלון ענק דמוי חזיר שחור ועליו הופיע סמל מגן דוד בצבע אדום, שקיבל פרשנויות אנטישמיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully