וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר דויד גרוסמן לא חוזר בו מהסרת מועמדותו לפרס ישראל לספרות

14.2.2015 / 18:48

למרות חזרתם של הפרופסורים הירשפלד והולצמן לשמש כשופטים בוועדת פרס ישראל לספרות, הסופר דויד גרוסמן לא חוזר בו מהסרת מועמדותו לפרס. "רוחו וייחודו של הפרס נפגעו השנה וקשה יהיה לעבור על זה לסדר היום", אומר גרוסמן לוואלה תרבות

דוד גרוסמן. GettyImages
דויד גרוסמן/GettyImages

הסופר דויד גרוסמן לא חוזר בו מהסרת המועמדות לפרס ישראל לספרות. גרוסמן הסיר את מועמדותו בתגובה לפסילת השופטים בפרס ישראל לספרות, הפרופסורים אריאל הירשפלד ואבנר הולצמן, מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו. גרוסמן כינה זאת "מסע ההסתה של ראש הממשלה כנגד בכירי המדענים והאמנים בישראל" ו"מחטף ציני של ראש הממשלה".

אתמול (שישי) בצהריים, כפי שפורסם לראשונה בוואלה, הפרופסורים הירשפלד והולצמן קיבלו את פניית משרד החינוך בבקשה שיחזרו לשמש שופטים בוועדת פרס ישראל לספרות יפה. הם יחזרו לוועדה אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ביטל את הפסילה והנחה את ראש הממשלה שלא להתערב במינויים בתקופת בחירות.

למרות זאת, גרוסמן לא שינה את החלטתו. "אני לא חוזר בי מהסרת המועמדות, לא אהיה מועמד השנה לפרס", אומר גרוסמן לוואלה תרבות. "ההרגשה היא שרוחו וייחודו של הפרס נפגעו השנה וקשה יהיה לעבור על זה לסדר היום. אני יודע שנשיא המדינה ביקש מאלה שהסירו את מועמדותם לחזור בהם, אני רוחש כבוד רב לנשיא ריבלין, ואני בטוח שדמוקרט אמיתי כמוהו מבין אולי יותר מאחרים את משמעות ההשתלחות של ראש הממשלה באנשי הרוח והמדע והיצירה של ישראל, והוא מבין גם את הסירוב לעבור על זה בשתיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully