וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחין נעימת הפתיחה של "בית הקלפים": לא ביקשו רשות להשתמש בנעימה בסרטון של מושיק גלאמין

17.2.2015 / 17:02

בסרטון שצולם בבית ראש הממשלה נעשה שימוש בנעימת הסדרה "בית הקלפים". ג'ף ביל, שהלחין אותה, נשאל בטוויטר האם פנו לבקש את אישורו להשתמש בנעימה, והשיב: "לא היתה בקשת רשות למיטב ידיעתי"

צילום מסך

לאחר שהרכב ראפ מירדן, תוראבייה שמו, איים בתביעה כנגד הליכוד בשל שימוש בשירו בסרטו דאעש לטענתו ללא רשות, תוך פגיעה במוניטין הלהקה והעמדת חיי חבריה בסכנה, כעת עולה סימן שאלה נוסף הנוגע לזכויות יוצרים בסרטון אחר, זה שצולם בבית ראש הממשלה ועליו חתום מושיק גלאמין.

בשלב מסוים בסרטון נשמעת נעימות הפתיחה של הסדרה "בית הקלפים". בעוד שרבים ברשתות החברתיות הביעו תמיהה על הבחירה המוזרה הזאת, היה מי שהלך רחוק יותר. מפיק מוזיקלי ודי ג'יי ישראלי בשם ירין לידור פנה בטוויטר למוזיקאי האמריקאי שהלחין את נעימת הפתיחה של "בית הקלפים", ג'ף ביל שמו, במלים אלו: "היי! רק סקרן אם נתניהו קיבל את אישורך להשתמש בנעימת 'בית הקלפים'", וצירף לינק לסרטון של גלאמין מבית ראש הממשלה תוך ציון הופעת הנעימה – החל מדקה 8:11. כעבור זמן מה, ג'ף ביל השיב לו: "לא היתה בקשת רשות למיטב ידיעתי. שימוש מעניין!". לידור אומר לוואלה תרבות: "ראיתי את הסרטון ותהיתי אם דאגו לזכויות יוצרים. זה היה גם אירוני שברגע שפותחים את המוזיקה של בית הקלפים, האם מרמזים פה על משהו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוצר המוזיקה של "בית הקלפים" מגיב לפניית מצייץ ישראלי בטוויטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד נילי ורקר, מומחית בקניין רוחני, אינה מכירה את המקרה אולם מסבירה מהם הכללים העקרוניים בשימוש ביצירות: "בסרטון תעמולה אסור לעשות שימוש בנעימה כלשהי בין אם היא ישראלית ובין אם היא לא ישראלית בלי קבלת רשות מפורשת מהיוצרים עצמם, כי זה נוגע גם בזכות היוצרים וגם בזכות המוסרית וזו הפרה. לגבי סרטון שאינו תעמולה ואינו פרסומת – מותר להשתמש ביצירה אם היא משודרת בטלוויזיה בישראל ללא בקשת רשות, לערוצי הטלוויזיה יש רישיון שמיכה עם אקו"ם. לגבי רשתות חברתיות – יש צורך בקבלת רשות מפורשת מהיוצרים, זה טעון קבלת רישיון מפורש בכל מקרה, אם לא כן זו הפרת הזכות המוסרית וזכות היוצרים".

טרם התקבלו תגובות הליכוד ומושיק גלאמין.

עוד באותו נושא

הרכב ראפ פלסטיני מירדן מאיים בתביעה כנגד הליכוד בשל שימוש בשירו בסרטון דאעש

לכתבה המלאה

נעימת הפתיחה של הסדרה "בית הקלפים" שהלחין ג'ף ביל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully