וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: להקת אבטיפוס מתאחדת לאלבום חדש ולהופעה

22.2.2015 / 14:09

להקת אבטיפוס מתאחדת שוב, 20 שנים לאחר צאת האלבום "מה החזאי מבין". הלהקה סיימה להקליט אלבום חדש, בו יופיעו שירים מקוריים וגרסאות כיסוי לשירים: "מה החזאי מבין" ו"איך עושים מים"

אבטיפוס, גרסת 2015. איליה מלניקוב,
בחזרה לרוק. אבטיפוס 2015/איליה מלניקוב

20 שנים לאחר צאת האלבום "מה החזאי מבין", מתאחדת שוב להקת אבטיפוס. באחרונה סיימה הלהקה הקלטה של אלבום חדש, ובחודש הבא תשוב לבמה, כך נודע לוואלה תרבות.

במרוצת השנים, השתנה הרכב הלהקה. כיום חברים בה שלושת חברי ההרכב המקורי - אמיר בן דוד, אייל שכטר וטל יניב, שגם הופיעו כשלישיה במופע אקוסטי בשנתיים האחרונות. אליהם נוספו בועז וולף, מתופף להקות האינדי מאן אוף נורת' קאנטרי ואלקטרה, והבסיסט טל לוי, ממקימי להקת Squid, שהוציא אלבום עם הרכב אחר תחת השם טלוי, ובאחרונה בלט עם שיר שהוציא באופן עצמאי, "סידרתי לך 10,000 דולר" שמו, למלים של אהוד אולמרט כפי שנחשפו בהקלטות בהן ראש הממשלה לשעבר לשכנע את שולה זקן להמשיך לשמור על זכות השתיקה כדי שלא תפליל אותו. אבטיפוס נפרדה משרון הולצמן ומאסף זמיר, שחזר בתשובה לפני שנים רבות ובהופעה לפני מעל לעשר שנים סירב לנגן עם הלהקה שום שיר שאינו מכתבי הקודש.

הלהקה סיימה הקלטת אלבום חדש עליו עבדה מעל לשנתיים, שיכלול חומרים מקוריים שאמורים לדברי מקורב ללהקה להישמע כתמהיל של אבטיפוס מהניינטיז ומוזיקה עדכנית לשנת 2015. באלבום יופיעו 11 שירים מקוריים ושתי גרסאות כיסוי לשירי הנושא של שני אלבומי הלהקה: "מה החזאי מבין", שעתיד לצאת כסינגל, ו"איך עושים מים". האלבום הוא בהפקת אבטיפוס ובועז וולף.

בנוסף, הלהקה תקיים הופעת הרצה באוזןבר ב-10 במרץ בשעה 22:30, החודש בו יצא ב-1995 האלבום "מה החזאי מבין" והיום בו חל יום הולדתו של אייל שכטר. בהופעה ינוגנו הלהיטים הישנים, אבל היא תשים את הדגש על החומרים החדשים. תהיה זו הפעם הראשונה מזה שנים רבות שהלהקה מופיעה בהרכב מלאה והפעם הראשונה שבה ינוגנו החומרים החדשים. גם מקומם של הלהיטים מפעם לא יוזנח.

להקת אבטיפוס הוקמה באמצע שנות השמונים, פרצה לתודעה עם גרסת כיסוי לשיר "16 מלאו לנער" של גבי שושן, בו זכתה בשורה חדשה מיוצר השיר עלי מוהר. הלהקה הוציאה שני אלבומים שהפיק וניהל מוזיקלית יהודה עדר: "מה החזאי מבין" המצליח שכלל את הלהיטים "תשאירי לי מקום לחבק אותך", "מועקה" (הלהיט הגדול זכה לאזכור בשיר "זה מה שנשאר" של שלמה ארצי: "להקה מתוקה שרה על מועקה"), "אשה אשה" ו"בוקר טוב עולם"; ושנתיים לאחר מכן האלבום "איך עושים מים", שלאחריו התפרקה הלהקה. שכטר והולצמן יצאו לקריירות סולו. בן דוד כתב שירים לאחרים (בין השאר לרמי קליינשטיין ולזהבה בן), כתב את תסריטי הסרטים "זהר" ו"צומת וולקן (את שניהם כתב עם משה זונדר והם בוימו על ידי ערן ריקליס), וכתב שני רומנים – אחד מהם הוא "פלאפל אוסלו" שיצא בהוצאת חרגול-עם עובד ולווה בשיר נושא שהקליטה אבטיפוס. אחריו הוציאה הלהקה גם את השיר "רק שלא ניפול" שיצא אז בגרסה אקוסטית וייצא באלבום החדש בגרסה חשמלית.

עמוד הפייסבוק של הלהקה

השירים שעשו את הניינטיז, דוגמה קצרה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully