וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם היהודי שמח: אברי גלעד הוא נטע זר בערוץ 20

23.2.2015 / 6:46

אברי גלעד הצטרף לערוץ 20 ולמשך רגע מזוקק אחד, בו אתגר את מרואייניו וקרא תיגר על האג'נדה של הערוץ ועל השלכותיה, היה אפשר לשכוח שהוא בדרך להיות שרון גל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא שרון גל. אברי גלעד/מערכת וואלה!, צילום מסך
בינינו, הייתי בטוח שאברי גלעד הוא שרון גל. זאת אומרת, אין הרבה הבדלים גדולים ביניהם

קצת מפתיע שזה לא קרה עד עכשיו. ההצטרפות של אברי גלעד לערוץ 20. למען האמת, הייתי בטוח שהוא כבר שם. ומילא ההצטרפות לערוץ 20, החלפתו של שרון גל. בינינו, הייתי בטוח שאברי גלעד הוא שרון גל. זאת אומרת, אין הרבה הבדלים גדולים ביניהם. שניהם אנשי תקשורת שבשלב מסוים ראו את האור והחליטו להטיף את תורתם משל היו, ובכן, מטיפים.

תוכנית הבכורה של "אברי גלעד ב-7" הוכיחה שטעיתי. בין אברי גלעד ושרון גל עדיין יש כמה הבדלים גדולים. אברי גלעד הוא לא שרון גל אבל הוא בדרך הבטוחה להיות שרון גל. בעזרתו של גלעד, השעטנז היהודי-ימני-אקטואלי שערוץ 20 מנסה לדגמן כבר כמה חודשים הוכיח אתמול עד כמה החיבור הזה צולע כשמטעינים עליו גם אג'נדה ולא נותנים לו לנשום לבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נראה כנטע זר בערוץ 20. אברי גלעד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומהי האג'נדה? אה, אתרוג ראש הממשלה (באמצעות שני אייטמים, לא פחות, על נאום נתניהו בקונגרס. בשני האייטמים אגב, התברר שהנאום "מאוד חשוב" וכי מדובר ב"עניין של חיים ומוות") וטיפוח נרטיב היהודי הנרדף. כך למשל, לאחר שידור ריאיון ש-CNN ערכה עם ראש עיריית רוטרדם המוסלמי שיצא נגד פעילי טרור מוסלמים ("איזה ריאיון מרענן", אמר גלעד בסיום שידור הקטע, שבכלל לא ברור מדוע היה צורך לשדרו במשך חמש דקות ארוכות), הכריז יעקב חגואל, ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית, כי לא רק מוסלמים שונאים יהודים. לא, לא. גם נוצרים לא מחבבים אותנו בכלל. הסיפור עם הדם במצות מסרב לעזוב אותנו. חגואל סיפר כי העשור האחרון באירופה הוא עשור קשה וכי אפילו (!) נרצחים יהודים. לא צריך לדאוג לחגואל, הוא גם אמר שהוא שמח "כי יש לנו עם מדהים. יש לנו גאווה יהודית". נו, אי אפשר להתווכח עם הגאווה היהודית.

אותה גאווה יהודית גם, סביר להניח, גרמה לגלעד לפלוט אמירה אומללה בשידור חי. בהתייחסו לפיאסקו השוקולד בטיסה, בשיחה עם ד"ר עמוס רולידר (פיאסקו בפני עצמו אבל על זה בפעם אחרת), הודה גלעד כי האספקט החמור ביותר בפרשה הוא המשפט "מה, היא ערביה?". עם זאת, גלעד בחר לומר "זו האמירה הכי חמורה שלא נתייחס אליה". למה לא להתייחס לאמירה הכי חמורה? אולי כי היא לא קשורה לפגיעה בגאווה יהודית ובכלל, צריך למהר ולעבור לאייטם "מה רבי נחמן היה אומר", שיבדוק את אירועי היום דרך ארון הספרים היהודי. בתוכנית הבכורה שהגיש גלעד, אגב, נבדק מה רבי נחמן היה אומר על הזוגיות של בני הזוג נתניהו. הכל טוב שם, תודה ששאלתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עד למוד הטייס האוטומטי. אברי גלעד/מערכת וואלה!, צילום מסך
סוף סוף, בלי להתלהם ובלי תנועות ידיים מיותרות, הצופים הבודדים של ערוץ 20 זכו לראות מוצר סופי. נדיר לראות אישיות טלוויזיונית מבשילה לאחר שנים רבות על המסך. זה קרה לאברי גלעד

ולמרות הכל, גלעד הוא לא שרון גל. הייתי מעז לומר שהוא נראה כנטע זר בערוץ 20. נבלע על רקע הלוגו המגוחך בו דגל ישראל עצום בגודלו מתנופף ברוח. גלעד לא שם כי הוא, לכמה רגעים בודדים, אתגר את מרואייניו. באייטם שעסק בהתפרקות התא המשפחתי בישראל, התברר שדווקא המגזר המסורתי הוא זה ששוקל גירושין בתדירות גבוהה יותר מכל המגזרים. "למרות הקידוש בקמפיין שישי ישראלי?", תהה גלעד בקול. "זה מספר תמוה", השיב לו הרב ראובן קרוגר והוסיף כי הנתונים המביכים דורשים העמקה.

הרגע הזה, הרגע בו גלעד קרא תיגר על קרוגר, היה השלב בו האישיות הטלוויזיונית של גלעד הוכיחה בשלות מסוימת. מצד אחד, גלעד שלא מפסיק לשאול. מצד שני, גלעד הפרגמטי. סוף סוף, בלי להתלהם ובלי תנועות ידיים מיותרות, הצופים הבודדים של ערוץ 20 זכו לראות מוצר סופי. נדיר לראות אישיות טלוויזיונית מבשילה לאחר שנים רבות על המסך. זה קרה. אבל כעבור רגע אחד, המוצר הזה נעלם בערפילי היהדות המצולמת וגלעד חזר למוד הטייס האוטומטי הפסיבי שהסכים לכל מה ששמע באולפן, מעורר תמיהה ככל שיהיה. "ננסה לעשות טלוויזיה קצת אחרת בשבילכם", סיכם גלעד. הרשו לי להמר שבקרב בין הרפלקס האוטומטי של גלעד לאתגר את מרואייניו ובין מגן הדוד הענק, הצד המפסיד ידוע מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully