וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערוריה בגרמניה: הגיעה לתערוכה במוזיאון עירומה - עם תינוק בידיה

26.2.2015 / 10:43

האמנית השווייצרית, מיילו מוירה, הופיעה במוזיאון האמנות והתרבות בעיר מינסטר כשהיא לא לובשת דבר, ומחזיקה תינוק עירום בזרועותיה. "זאת הדרך שלי לאתגר את תפיסת המציאות של אחרים", הסבירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרגישים מאותגרים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשאתם חושבים על תערוכה במוזיאון האסוציאציות המיידיות הן אנשים לבושים בהידור, צועדים בשקט ממיצג למיצג ומהנהנים מדי פעם בארשת של חשיבות. בדרך כלל זה מה שאכן קורה, אבל לא תמיד. מבקרים במוזיאון האמנות והתרבות בעיר מינסטר, הממוקמת בצפון מזרח גרמניה, נדהמו לגלות אישה עירומה לחלוטין, שמתהלכת במתחם התערוכה ונושאת בידיה תינוק.

הנודיסטית המסתורית היא מיילו מוירה, אמנית שווייצרית פרובוקטיבית, שלא התרגשה להגיע למוזיאון בשעות היום, כשבמקום הסתובבו גם ילדים צעירים עם הוריהם. "אני לגמרי בעד חופש ביטוי וזרמים אלטרנטיביים באמנות, אבל זה היה פשוט מגוחך", העיד אנקה לאנג, חובב אמנות מקומי ששהה במקום בזמן הביקור השערורייתי. "ממה שהבנתי, היא חושבת שלהסתובב ללא בגדים, להחזיק בתינוק ולהביט בציורים, הופך אותה לחלק מהאמנות".

לא כולם, אגב, מצאו את ההופעה של מוירה מטרידה. "אני חייב להודות שזה היה הרבה יותר מעניין מהתערכה הממוצעת", הסביר טומיאס מוייר, מבקר נוסף בתערוכה. כשהתבקשה להסביר את הופעתה אמרה מוירה: "רציתי להראות כיצד זאטוט עירום נמצא בטוח בזרועותיה של אישה עירומה. העימות הישיר הזה עם עירום אנושי מאתגר את תפיסת המציאות של אחרים."

זוהי לא הפעם הראשונה שמוירה מעוררת סערה באמצעות האמנות שלה. לפני כשנה, העלתה מיצג שערורייתי במיוחד בעיר קלן, במהלכו "הטילה" ביצים צבעוניות מהוואגינה שלה אל בד ציור שנמתח מתחתיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully