וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון המחאה של בנקסי: "הפכו את עזה ליעד התיירותי הבא שלכם"

26.2.2015 / 12:08

אמן הגרפיטי המפורסם בעולם הגיע לעזה כדי לצייר על חורבות הבתים שנהרסו במהלך מבצע "צוק איתן". בסרטון חדש שפרסם בעמוד היוטיוב שלו מציג בנקסי את עזה כ"אתר תיירות שעליכם לשקול לגלות"

בנקסי בעזה. יוטיוב, צילום מסך
חתולה על גג חורבה לוהטת./צילום מסך, יוטיוב

אמן הגרפיטי המפורסם בעולם, בנקסי, מוכר בזכות ציורי הרחוב המושקעים שלו שמופיעים בין לילה על קירות ברחבי העולם, כמו גם בזכות העובדה שזהותו האמיתית מעולם לא נודעה. בנקסי ידוע גם כבעל דעות מוצקות בנושאים פוליטיים רבים, ובסרטון חדש שפרסם בעמוד היוטיוב שלו נראה שהפעם הוא מכוון את חיציו אל המזרח התיכון.

הסרטון, שמתחזה לסרטון קידום תיירותי, נפתח במילים: "הפכו את השנה הזאת לזו שבה תגלו יעדים חדשים". במהלכו נראים המראות של ההרס והחורבן בתוך עזה שלאחר מבצע "צוק איתן". "לאזרחים כאן כל כך טוב שהם לא שהם לא עוזבים לעולם", נכתב באירוניה, תוך כדי הדגשת העובדה שעזה סגורה בחומה משלושה צדדים, כשאת הרביעי סוגרת ישראלת מכיוון הים.

לאורך הסרט נראים ציורי הגרפיטי שיצר בנקסי על חורבות הבתים והוא נסגר בקלוז אפ על הציטוט: "אם נרחץ את ידינו מהסכסוך בין בעלי הכוח וחסר הכוח, אנו מצדדים בבעלי הכוח - אנו לא ניטרליים". כצפוי, התגובות לסרטון הפכו לזירת התגוששות בין תומכי המאבק הפלסטיני לבין המצדדים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully