וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת במה 02: הסיפור קורע הלב של כוכב הארי פוטר

מכרם חורי ייכנס לנעליה של הדמות היהודית המפורסמת ביותר שכתב שייקספיר, לילי ג'יימס המתוקה נכנסת חזק לתחום הזוגית והידיעה שתעציב כל בוגר הוגוורטס. חדשות התיאטרון

סינתיה ניקסון. GettyImages
אולי קארי תכתוב עליה טור. סינתיה ניקסון/GettyImages

תכירו: מירנדה הובס, במאית

סינתיה ניקסון, לנצח מירנדה הובס מ"סקס העיר הגדולה", מתרוצצת בין התיאטרון, הטלוויזיה והקולנוע מאז שהיתה נערה מתבגרת, אך לאחרונה הכריזה השחקנית הג'ינג'ית שהגיע הזמן לנסות דברים חדשים. לפני שאתם חושבים על כיווני קריירה אפשריים, כדאי שתדעו שהיא כבר מסודרת ובימים אלו עושה את צעדיה הראשונים כבמאית מן השורה במחזה Rasheeda Speaking בניו יורק. המחזה, קומדיה שחורה לארבעה שחקנים, ביניהם גם זוכת פרס האוסקר דיאן וויסט, בוחן את יחסי הכוחות המתוחים בין עובדי משרד, ומתמודד עם נושאים רגישים כמו מתח בין גזעי באמריקה.

מייקל גמבון. GettyImages
רק בריאות. מייקל גמבון/GettyImages

כוכב הארי פוטר נפרד מהבמה

מה בעצם צריך שחקן טוב? כישרון זה חשוב, גם תעוזה ואומץ, הקשבה וסבלנות. אבל הדבר החשוב ביותר, שבלעדיו אין לשחקן שום סיכוי לשרוד על הבמה, הוא הזיכרון. למרבה הצער זהו סיפורו של סר מייקל גמבון בן ה-74. השחקו הוותיק אשר קיבל את תואר האבירות מהמלכה ב-1999 ובצעירותו הוכשר כשחקן על ידי לורנס אוליבייה המיתולוגי, נודע בזכות אינספור תפקידיו בקולנוע ובתיאטרון, והפך מוכר ברחבי העולם כשנכנס לנעליו של דמבלדור בסדרת סרטי "הארי פוטר".

בימים אלו לקח גמבון החלטה קורעת לב לרדת לצמיתות מהבמה, וזאת בשל העובדה כי אינו מסוגל עוד לזכור את השורות שלו. השחקן הוותיק נאבק כבר שנים בבעיות זיכרון ועל הבמה הוא נעזר באוזנייה לתוכה נלחשות השורות שלו. בהודעה לעיתונות מטענו נכתב: "זהו דבר איום ונורא להודות בו, אך אינני מסוגל לעשות זאת יותר וזה שובר את ליבי. אינך יכול להיות בתיאטרון, חופשי לצעוק ולרוץ על הבמה, כאשר אתה תלוי במישהו שילחש לך את השורות שלך". עצוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

תכינו את הקאפקייקס: המלכה מגיעה לניו יורק

הלן מירן ממשיכה לגלם את הדמות שהביאה לה כבר אינספור פרסים, בראשם פרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר שנת 2007 - המלכה אליזבת השנייה. מירן מגלמת את דמותה של המלכה במחזה "The Audience", שעלה לראשונה ב2013 על בימת הווסט אנד בלונדון, ויתארח בברוודווי החל מה-1 במרץ ועד ה-28 ליוני למספר הופעות מוגבל.

המחזה, פרי עטו של פיטר מורגן ובבימויו של סטיבן דלדרי, מתאר את המפגשים השבועיים אותם עורכת המלכה כבר שישים שנה עם ראשי הממשלה המכהנים. בין שני הצדדים היה מאז ומעולם חוזה לא כתוב, שאומר כי תוכנם של המפגשים ישאר פרטי ודיסקרטי. המחזה מנסה להביא תמונה של המלכה אליזבת מאז תחילת ימי מלוכתה ועד היום, ומנחש את טיב יחסיה עם ראשי הממשלות מימי צ'רצ'יל ועד ימי קמרון.

חמישים גוונים של מתיקות: תכירו את לילי ג'יימס

מעריצי האריסטוקרטיה שביניכם כבר זכו להכיר את הכוכבת הצעירה, בעלת החיוך הרחב, מתפקידה כליידי רוז מק'לייר, התוססת והמתוקה, מהסדרה "דאונטון אבי", אך נראה כי שנת 2015 עומדת להיות השנה הטובה ביותר עד כה של ג'יימס. החודש עולה על מסכי הקולנוע הסרט "סינדרלה", גרסה מחודשת לאגדה הקלאסית בבימויו של קנת בראנה, בה מגלמת ג'יימס את התפקיד הראשי, כשלצידה מככבים קייט בלאנשט בתפקיד האמא המרושעת, והשחקן ההו כה הורס ריצ'רד מאדן (רוב סטארק שנפרד מאיתנו בטרם עת מ"משחקי הכס"). כעת מתברר שהכימיה בין הזוג היפה תמשיך גם על במות התיאטרון, והפעם בתור רומיאו ויוליה. ההפקה תעלה בתיאטרון היווני בווסט אנד בלונדון באוקטובר הבא.

טים מקגרו ואלי אוניל. AP
לא מתנצלים. מקגרו ומקניל בטקס האוסקר 2002/AP

סיפור אהבה לנצח

אם כבר כימיה פווטגנית, קשה לשכוח את הצמד ריאן אוניל ואלי מקגרו, הזוג הצעיר אוליבר וג'ניפר, שכיכבו בסרט סוחט הדמעות מ-1970, "סיפור אהבה", והכניסו את המשפט הנדוש והטיפשי בעליל "אהבה פירושה לא להצטרך להתנצל" לפנתאון האהבה. מקגרו ומקניל, היום כבר בשנות השביעים לחייהם, עומדים לשחק שוב זוג אוהבים אך הפעם על הבמה, במחזה "מכתבי אהבה".

המחזה, מאת א.ר ג'ורני, מספר את סיפורם של זוג חברים- נאהבים, שעל אף שבחרו לחיות בנפרד, נישאו לאחרים ובנו חיים עצמאיים, אינם יכולים להתנתק זה מזו ומנהלים ביניהם, לאורך חמישים שנה, חלופת מכתבים מרגשת, אוהבת ומלאת יצרים. ההצגה, בה שני השחקנים יושבים משני צידי הבמה ומקריאים את מכתבי האהבה, שעלתה בעבר גם בישראל, ירדה מוקדם מהצפוי בחודש דצמבר בשל מכירות כרטיסים חלשות. עם זאת השניים צפויים לחזור לתפקיד במסגרת סיבוב הופעות של ההצגה בארצות הברית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיפור רגיש ונגוע ללב. הנקה ופיט/מערכת וואלה!, צילום מסך

החברות שניצחה את השואה מגיעה לחולון

בימינו, כשצוותים במשרד החינוך שוברים את הראש בנסיון להנחיל את לימודי השואה כבר לפעוטות בגן הילדים, תיאטרון המדיטק מנסה לגשת לכל הנושא הטעון הזה בדרך יצירתית. במקום סיפורים מפחידים ותמונות מזעזעות מנסה ההצגה "הנקה ופיט" לתת לקהל הילדים סיפור רגיש, אישי ונוגע ללב.

ההצגה, המבוססת על ספרו של רן כהן אהרונוב, שזהו סיפורה האישי של סבתו, ועובדה לבמה על ידי ליאור גרטי, עלתה בשבוע שעבר בתיאטרון בחולון, ומספרת את סיפורה של הנקה (חנה), נערה יהודיה אשר מגיעה לילה אחד להסתתר בביתם של זוג הולנדי בימי מלחמת העולם השנייה. הלילה הופך לתקופה ארוכה של שלוש שנים, במהלכן, במקביל לתופת המתרחשת בחוץ, נוצרת בתוך הבית חברות אמיצה ובלתי רגילה בין הנקה ובין פיט, בתם של בעלי הבית. שנמשכת עד היום עצם היום הזה כשהשתיים כבר סבתות. את ההצגה ביים נועם שמואל ומשתתפים בה קרן סלנט, נועה הר ציון, סיוון קרצ'נר. גליה כהן – פטילון, איציק כהן – פטילון, ואיתמר שקד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוד רוממותו, המלך עומרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מר רוזנצוויג והמלך עומרי

חייו של עומרי רוזנצוויג הלוזר עוברים שינוי דרסטי כאשר, לאחר שבוע ממותה של אמו, מתחיל לדבר מתוכו קולו של עמרי מלך ישראל החמישי (כן, מסתבר שהיה מלך כזה). הוא מפוטר מחברת הסלולר בה הוא עובד, אולי מפני שהמלך רוצה לזבוח בבשרו של מנהל המשמרת שלו, נחשד באיבוד שפיותיו, אך גם מתחיל לקיים יחסי מין עם המון הבנות הנופלות שדודות לכריזמה של המלך.

השניים (או אולי האחד) יוצאים למסע בארץ ישראל, שבמהלכו הם מתוודעים האחד לשני ולשינוי שעבר העם שלנו ב-3000 השנים האחרונות. ההצגה הפרינג'ית שעולה בתיטרון צוותא מסקרנת במיוחד לאור העובדה שנכתבה על ידי המחזאי המדובר גור קורן, שהמחזה שלו, "המוגבלים", מוצג עכשיו בתיאטרון בית לסין וזוכה לביקורות נלהבות.

ידידה ויטל. ורפי דלויה, אביב חופי
מסע של אדם אל תוך עצמו. ידידיה ויטל/אביב חופי, ורפי דלויה

ילד הולך לאיבוד

יוני הוא נער רגיש בן 15 שכבר שנים מנסה להסתיר את האמת: כולם חושבים שהוא סתם עצלן, אבל הוא טיפש. הוא באמת באמת טיפש. עכשיו הוא בורח. מבית הספר, מהבית ובעיקר מעצמו. את דמותו הנוגעת ללב של יוני, נער כואב בעל קשיי למידה, שכבר אינו מאמין שהוא יכול להגיע למשהו בחיים האלה, מגלם ברגישות אין קץ השחקן ידידה ויטל, המוכר מסדרת הנוער המצליחה "השמיניה".

ההצגה "אף פ'ם לא", שקטפה עד היום מספר פרסים, עובדה להצגת יחיד על פי ספרה של ציפי גון גרוס ותעלה ב-15 במרץ בתיאטרון במה בחדרה, וב-1 באפריל בצוותא בתל אביב. ויטל עורך על הבמה הקטנה חשבון נפש עמוק, אישי וקשה ומעביר את הצופה מסע של אדם אל תוך עצמו.

משתפים הבן של אלוהים. דרור עינב
כבוד גדול. מכרם חורי/דרור עינב

רק שייקספיר יביא שלום

"הסוחר מוונציה" מאת וויליאם שייקספיר הוא אחד הסיפורים המוכרים ביותר על במות התיאטרון, כשבמוקד עומדת דמותו של הסוחר היהודי, שיילוק. ליהוק מקורי במיוחד יביא לכך שמכרם חורי, חתן פרס ישראל לתיאטרון ושחקן ערבי-ישראלי, ייכנס לנעליים אותן מילאו בין היתר פיטר או'טול ופטריק סטיוארט. את ההצגה תעלה להקת שייקספיר המלכותית והיא תוצג בתיאטרון הבית שלה בסטרפורד החל מחודש מאי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully