וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "צ'אפי" מוביל בקופות אבל נכשל בהכנסות

8.3.2015 / 13:33

סרט המד"ב החדש של ניל בלומקאמפ מצליח להשתלט בקלות על צמרת רשימת הסרטים המכניסים ביותר בסופ"ש בארה"ב אבל הסכום איתו הוא מגיע למקום הראשון הוא סכום עלוב למדי

יח"צ - חד פעמי

סוף שבוע חלש במיוחד עבר על בתי הקולנוע בארצות הברית. עונת החורף היתה חמה במיוחד השנה, כשלהיטים גדולים כמו "צלף אמריקאי" ו"חמישים גוונים של אפור" הגיעו למספרים גדולים בהרבה מהמקובל לעונה. אבל השבוע החגיגה נגמרה, או לפחות לקחה הפסקה: אפשר לדעת שבתי הקולנוע הם שוממים כשהסרט שבמקום הראשון בטבלה השבועית מכניס רק 13 מיליון דולר.

הסרט הזה הוא "צ'אפי", סרט המד"ב החדש של ניל בלומקאמפ, הבמאי הדרום-אפריקאי שיצר את "מחוז 9" ואת "אליסיום". הסרט החדש מזכיר את קודמיו מכמה בחינות: גם כאן זה מדע בדיוני "מלוכלך" עם אפקטים ממוחשבים ריאליסטיים, שמתרחש דווקא במשכנות עוני ומתיימר לשאת מסר חברתי. אבל הפעם זה הצליח פחות. "צ'אפי" הוא סיפורו של רובוט משטרתי המפתח תודעה בפני עצמו – כלומר, סיפור שמזכיר את "תקלה מופלאה" משנות השמונים – אבל הוא גם סרט אלים שקיבל את הדירוג המחמיר R בארצות הברית. אולי השילוב המוזר הזה הרחיק ממנו צופים, ואולי אלה היו הביקורות הקוטלות. הסרט הכניס, כאמור כ-13 מיליון דולר בסוף השבוע; מספיק כדי להחזיק במקום הראשון בשבוע חלש במיוחד, לא מספיק כדי להצדיק את תקציב הסרט (50 מיליון דולר) או להרשים. זו גם ירידה משמעותית לעומת סרטיו הקודמים של הבמאי.

המצב גרוע עוד יותר לגבי הקומדיה "Unfinished Business" עם וינס וון, שנקטלה עוד יותר באכזריות על ידי הביקורות, ונקברה במורד הטבלה, עם כ-5 מיליון דולר בלבד בהכנסות. להבדיל, "מלון מריגולד האקזוטי השני" אמנם צנוע, אבל שמח בחלקו. סרט ההמשך לקומדיה עם מבחר השחקנים הבריטים בגיל הזהב צפוי לסיים את סוף השבוע עם כ-9 מיליון דולר, עלייה לעומת הסרט הראשון (שפתח עם כ-6 מיליון דולר). "מלון מריגולד" המקורי, למרות שמעולם לא כבש את פסגות הקופות, התברר כלהיט בתחומו: הוא הכניס ברחבי העולם 136 מיליון דולר, ונראה שסרט ההמשך הולך בדרכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully