וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית שבור: "באטל קריק" היא עלבון

15.3.2015 / 0:39

איחוד הכוחות בין יוצר "שובר שורות" ויוצר "האוס" לוקח את הרע מכל העולמות ולא מציע דבר בתמורה. הסדרה המשותפת החדשה שלהם נראית כפארודיה על סדרות שבלונה מיושנות ונדושות

יח"צ - חד פעמי

רשת CBS היא הדוגמה האולטימטיבית לבנאליות ולדשדוש של הרשתות הגדולות בארה"ב. מלבד "האישה הטובה" רוב רובו של הלוח שלה מורכב מסדרות שבלוניות שאילולא הנושאים העכשוויים והמחשוב ההייטקי בהן, קל היה לטעות ולחשוב שנעשו לפני עשרים, שלושים ואף ארבעים שנה. רוב הזמן נראה כי יצירתיות היא הדבר האחרון שמנחה את הרשת, לפחות בכל הנוגע לדרמות ולקומדיות שלה.

בשנת 2002 רשת CBS פיתחה את "באטל קריק", תסריט לסדרה חדשה שיצר וינס גיליגן, כותב עולה שהקרדיטים המשמעותיים היחידים שלו היה היותו חלק מצוות ההפקה של "תיקים באפלה" לאורך שנות התשעים ואחד מיוצרי הספין אוף הכושל שלה, "The Lone Gunmen", ב-2001. בסופו של דבר דחתה אז הרשת את הסדרה, אלא ש-12 שנה אחרי כן החליטה בכל זאת להפיק אותה. הסיבה היא כמובן שמאז יצר וינס גיליגן סדרה קטנה בשם "שובר שורות".

אם גיליגן אינו מספיק, הרי שמדובר בשיתוף פעולה שלו עם דיוויד שור, יוצר "האוס" שמנהל את הסדרה בפועל. כמיטב המסורת של CBS, גם הפעם מדובר בסדרה על אוכפי חוק, במקרה הזה בכיכובם של דין ווינטרס ("אוז", "רוק 30") וג'וש דוהמל ("הרובוטריקים"). האחד הוא ראס, בלש מחוספס של משטרת באטל קריק הענייה במישיגן, והשני הוא מילטון, סוכן FBI שוחר טוב ותמים הפותח במקום שלוחה קטנה מאובזרת להפליא וחובר אל ראס, למגינת לבו של האחרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרבה הצער, הכשרונות לפני ומאחורי הקלעים לא מושיעים את "באטל קריק". היצירה הזו נראית כפארודיה על סדרות שבלונה שהם לחם חוקה של הרשת, דוגמת "NCIS", "זירת הפשע", "מחשבות פליליות" - פארודיה מהסוג שבאמת רואים מדי פעם בסרטים כדי להמחיש שלא-בצדק את נחיתותה ועליבותה של הטלוויזיה. "ידיי כבולות", אומרת הבוס לבלש הסורר אחרי שהיא משעה אותו, זו הרי הוראה שמגיעה מלמעלה. "איכפת לה מאוד מהאמת, אבל יותר איכפת לה מצדק", מליץ הבלש על יושרה של המפקדת. ועוד ועוד משפטים, סיסמאות, אירועים והתרחשויות מטופשים, נבובים וצפויים - חמש דקות אל תוך הפרק השני וכבר ניחשתי את סופו - מהסוג הזה.

"באטל קריק" היא עלבון. היא לוקחת את הרע מכל העולמות - הקושי של וינס גיליגן לכתוב לאנסמבל באופן שאינו פלקטי והנטייה של דיוויד שור לסחיטת מיץ מכל נוסחה - ולא מציעה דבר בתמורה. ל"האוס" אמנם נדרשו כמה פרקים לפני שהפכה להיות הבידור הכיפי שהייתה לאורך ארבע עונות (מתוך השמונה שלה), אבל היא הייתה מהנה כבר מתחילתה והציגה משהו חדש ושונה. "שובר שורות" בזבזה המוני דקות יקרות מחייה על יומרה, וזו נעדרת לחלוטין מ"באטל קריק" שנסמכת על השחוק והנדוש. במקביל גיליגן אחראי על אחת הסדרות הנפלאות והמרתקות כרגע בטלוויזיה, "סמוך על סול", ואילו "באטל קריק" היא הנגטיב המוחלט שלה.

לנוכח שני הפרקים הראשונים של "באטל קריק" אין מנוס מלהכיר בכך ששיקול הדעת המקורי של CBS היה נכון, כל כך נכון. הסדרה הזו לא הייתה צריכה לראות אור יום. מדובר ביצירה חסרת ייחוד, שלא לדבר על שאר רוח, והרייטינג המחפיר שלה מבטיח שהיא ככל הנראה לא תזכה לחיים מעבר ל-13 פרקים שהרשת התחייבה להם. טוב שכך.

"באטל קריק" משודרת ב-HOT Zone במוצ"ש ב-21:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully