וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "סינדרלה" הפך את בתי הקולנוע לדלעת

15.3.2015 / 11:07

הגרסה הלא-מונפשת החדשה של "סינדרלה" כבשה בקלילות את המקום הראשון בבתי הקולנוע בארה"ב בסוף השבוע והביסה את להיט האקשן החדש של ליאם ניסן. דורון פישלר סופר מזומנים

יח"צ - חד פעמי

"סינדרלה", הגירסה הלא-מונפשת החדשה של דיסני לאגדה המוכרת בבימוי קנת בראנה, הביאה לבתי הקולנוע בארצות הברית צופים רבים – שהיו, למעשה, בעיקר צופות: אתר Deadline.com מדווח שיותר משלושה רבעים מהצופים בסרט היו נשים. על פי ההכנסות מתחילת סוף השבוע, "סינדרלה" יסיים אותו עם הכנסות של כ-70 מיליון דולר. מעודדת אף יותר העובדה שהסרט מקבל דירוגים מצוינים מהמבקרים ומהקהל כאחד, מה שעשוי לבשר על חיים ארוכים יחסית בבתי הקולנוע. אף שזוהי פתיחה מוצלחת לפי כל סטנדרט, ראוי להזכיר שבין סרטי ה"אגדות המחודשות" של דיסני, זו אינה הפתיחה הטובה ביותר: "אליס בארץ הפלאות" בבימוי טים ברטון הכניס 116 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו, ו"ארץ אוז" פתח עם 79 מיליון דולר. ההישג של סינדרלה כמעט זהה למה שהשיג "מליפיסנט" – הגירסה המחודשת ל"היפהפיה הנרדמת" – בשנה שעברה: פתיחה של כ-69 מיליון דולר. כך או כך, ברור שהגירסאות המצולמות מחדש של סרטי דיסני הקלאסיים הן מעין-ז'אנר מצליח בהחלט, ואין פלא שבדיסני לא עוצרים את המכונה לרגע: בשנים הקרובות יגיעו גרסאות מצולמות חדשות של "היפה והחיה", "בת הים הקטנה" ואפילו "דמבו".

דבר אחד שהנתונים לא מגלים הוא כמה מבין הצופים ב"סינדרלה" הגיעו לסרט בעיקר כדי לראות את סרטון ההמשך הקצר של "לשבור את הקרח" המלווה אותו. "לשבור את הקרח" הוא הלהיט הקולנועי הגדול ביותר בשנתיים האחרונות, והוא נמצא בשיא הפופולריות שלו – יעידו כל תחפושות אלזה שהציפו את רחובות ישראל בפורים האחרון. בסוף השבוע הוכרז שסרט המשך רשמי נמצא בדרך, אבל עד שזה יקרה, הסרטון הקצר הוא המנה היחידה של אלזה ואנה שהמעריצות הרבות עומדות לקבל בשנים הקרובות.

רחוק מתחת לסינדרלה, עם כ-11 מיליון דולר בסוף השבוע, נמצא "מרדף לילי", סרט האקשן החדש בכיכובו של (מי אם לא) ליאם ניסן. בשנים האחרונות ניסן הפך לאחד מכוכבי האקשן האמינים ביותר בעולם, בעיקר בזכות סדרת סרטי "חטופה", אבל גם עם סרטים אחרים, ביניהם "נון סטופ" ו"זהות לא ידועה" – שניהם בוימו על ידי ז'אום קולט-סרה, שביים גם את הסרט החדש. אבל ייתכן שהקסם הניסני קצת דועך, לפחות כשהוא לא מגיע בצמוד לשם "חטופה" – ההכנסות של "מרדף לילי" קטנות משמעותית משל האקשנונים הקודמים של ניסן.

במקום השלישי בטבלה השבוע נמצא "קינגסמן: השירות החשאי" – שזה לו השבוע החמישי בטבלה, ולאורך כל אותה תקופה הוא היה אחד הסרטים היציבים ביותר בה. בהכנסות מצטברות, הסרט הביא כבר 107 מיליון דולר בארצות הברית בלבד. מחוץ לעשיריה, "צלף אמריקאי" חוגג את הפיכתו, רשמית, לסרט המצליח ביותר של שנת 2014 – לאחר שעקף את "משחקי הרעב: עורבני חקיין, חלק ראשון" והגיע להכנסות של 341 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully