וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי השוקולד: כך התמודדו מהדורות החדשות עם כישלון המדגמים

19.3.2015 / 0:00

פחות מיממה לאחר פיאסקו המדגמים, בערוץ 2 החליטו ללמוד שיעור מהקמפיין של נתניהו ויצאו למתקפה. בערוץ 10, לעומת זאת, פשוט החליטו להטיל את האשמה בכישלון על מישהו אחר שזהותו עדיין לא ברורה

חדשות 10
רק מי שהקדים בטעות שמע את יונית לוי אומרת לעודד בן עמי, שהנחה את המשדר שקדם למהדורה, "אכן לא צפינו את הסחף הזה"

תסלחו לי שאני לא רוצה לדבר על המדגם, אני רוצה לדבר על זהבה גלאון. יו"ר מרצ הודיעה אתמול בבוקר, מיד לאחר פרסום תוצאות האמת, כי בכוונתה להתפטר מהכנסת. אם יום אחד יהיה בויקיפדיה ערך על נטילת אחריות, זהבה גלאון תוכל לככב בכמה פסקאות. היא אולי לקחה את העסק הזה כמה צעדים רחוק מדי אבל רגליה זזו.

אי אפשר להגיד את אותו הדבר על מהדורות החדשות בערוצים המסחריים ששודרו יממה לאחר פיאסקו המדגמים. וזה היה פיאסקו. כזכור, בערוץ 10 קידמו את משדר הבחירות תחת הסלוגן "המדגם המדויק". בפועל, ובכן, המדגם לא היה ממש מדויק בלשון המעטה. בערוץ 2 התגאו שהמדגם של מינה צמח ומנו גבע בבחירות הקודמות היה דומה לתוצאות הסופיות. בסיבוב הנוכחי, איך נאמר זאת, המצעים של הבית היהודי ומרצ היו דומים יותר.

לכן היה מעניין לראות כיצד יתמודדו המהדורות השונות עם הכישלון. כל אחד מתמודד עם כישלון בצורה שונה. במקרה של מהדורות החדשות התברר שהן מתמודדות עם כישלון בצורה דומה, בערך. הן יונית לוי והן תמר איש-שלום סירבו להתנצל והכריזו בפתח המהדורות כי שלושת מדגמי הערוצים קבעו כי הבחירות לא הוכרעו. "כך פירשנו את תוצאות המדגמים", אמרה איש-שלום כשמתחתיה הבאנר "הניצחון המוחץ של נתניהו" (מאוחר יותר יגיע: "הליכוד בהישג בחירות פנומנלי", לא פחות). אצל לוי כיכב "ניצחון סוחף לנתניהו" אבל התייחסות לטעות הגדולה לא היתה. רק מי שהקדים בטעות שמע את לוי אומרת לעודד בן עמי, שהנחה את המשדר שקדם למהדורה, "אכן לא צפינו את הסחף הזה". עם זאת, לוי התעקשה להוסיף כי מדגם צמח-מנו קבע שהליכוד מוביל במנדט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא צפתה את הסחף. לוי/מערכת וואלה!, צילום מסך
"אימצתם קו שגוי", הטיף אמנון אברמוביץ' לסתיו שפיר שעה קלה לפני שעורכי חדשות 2 יבחרו ללהק לכתבת השטח במטה הליכוד את הפנים המכוערות ביותר של תומכי נתניהו

ההכרה בחטא של לוי פגשה מציאות אחרת לגמרי בערוץ 10. שם הסביר קמיל פוקס כי ההבדל בין תוצאות המדגם לתוצאות האמת נעוץ בנסקרים ששיקרו ובשעת סגירת מדגם מוקדמת. הרצפה לא עקומה, היא פשוט לא קיימת (נימוק דומה נשמע גם ממנו גבע בערוץ המתחרה).

ההיבריס של פוקס היגר לערוץ 2. כשעתיים לאחר תחילת המהדורה, צצה לה כתבתו של ציון נאנוס שתיעדה את ההתרחשויות במטה הליכוד. התרחשויות שהיו רימייק כמעט קסום לסרטון השוקולד מהטיסה כולל המשפט הנהדר "אביב דרוקר הביתה" והבטחות לסגירת ערוצי טלוויזיה. אותן הבטחות היו גם בכתבה בערוץ 10 אבל חשוב להתעכב על כתבתו של נאנוס.

כי בזמן שביקורו של ישראל רוזנר מערוץ 10 במטה הליכוד כלל עימות עם תומך ליכוד שקרא לפיטוריו ולכן מוסגר בהקשר רלוונטי, בערוץ 2 אירחו, עוד לפני כתבתו של נאנוס, את סתיו שפיר שזכתה לעימות משלה עם הפרשן אמנון אברמוביץ'. אברמוביץ' חינך את שפיר והסביר לה כי המחנה הציוני לא הבין את רחשי הציבור. "אימצתם קו שגוי", הטיף אברמוביץ' שעה קלה לפני שעורכי חדשות 2 ישליכו כדורים לעבר קירות הזכוכית של האולפן השקוף ויבחרו ללהק לכתבת השטח במטה הליכוד את הפנים המכוערות ביותר של תומכי נתניהו. המחנה הציוני איבד את העם, חדשות 2 פשוט עשו לו דמוניזציה סתם כי מתחשק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה יעלה בגורלו של אביב דרוקר?/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה קל לבחור את הטיפוס הצעקני. הכתבה נערכת מעצמה. והנה הטיפוס הצעקני מחבק את מירי רגב, כמה טוב. כל כך טוב שמכל כתבות מהדורת ערוץ 2 שנמשכה שעתיים וחצי, זו הכתבה שהתבלטה. פחות מיממה לאחר פיאסקו המדגמים, בערוץ 2 החליטו ללמוד שיעור מהקמפיין של נתניהו ויצאו למתקפה. הכישלון הגדול, שאולי נבע בין היתר בגלל יחס התקשורת לנסקרים, נקבר מתחת לבהמיות החדשה.

אף אחד כבר לא יזכור את כישלון המדגמים. לפחות לא עד הבחירות הבאות. ובינתיים הצופים, שחלקם נגועים באותה בהמיות, לא חייבים כלום למהדורות החדשות - הם יכולים לטפח את טינתם ואיבתם בשמחה. מהדורות החדשות, מצידן, חייבות להם הכל. ואם לא הכל, לפחות סיקור מאוזן והצצה במראה מדי פעם. זהבה גלאון הבינה את זה ונתנה למצפן להוביל אותה. השאלה היא כמה זמן יעבור עד שהמצפן של עורכי החדשות ימצא שוב את הכיוון הנכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully