וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון סטיוארט על נתניהו: "איך אתה מעז לעורר פחדים גזעניים למען רווח פוליטי? זה קטע שלנו"

19.3.2015 / 10:06

הקומיקאי האמריקאי לא המתין הרבה כדי לעקוץ את ראש ממשלת ישראל בעקבות ניצחונו בבחירות ביום שלישי. "נשמע לכם הגיוני שמנהיג של מדינה זרה, שהגיע לקונגרס כדי לחרבן על הסכם גרעין שהנשיא עבד עליו במשך שנים, יקבל שיחת טלפון?", שאל את הצופים באולפן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם בבית הלבן צחקו?/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שתוצאות הבחירות בישראל הובהרו מעל לכל ספק, הגיע גם זמנם של הקומיקאים ברחבי העולם להתייחס לקמפיין שהוביל את בנימין נתניהו לניצחונו הגדול. ג'ון סטיוארט, שלא חסך במהלך הקמפיין הזה את דעתו על הקמפיין שניהל נתניהו כנגד אובמה והבית הלבן בעניין הסכם הגרעין עם איראן, סיכם אתמול (רביעי) בתוכניתו את המסקנות שעולות מן התוצאות בישראל.

"בלילה האחרון בנימין נתניהו ככל הנראה הביס את ברק אובמה ואת הפלסטינים", פתח סטיוארט אחרי וידאו שהציג את האופן בו סוקר ניצחונו של נתניהו ברשת פוקס הימנית. "סוף סוף הרפובליקנים מצאו שמרן שיכול להביס את אובמה, אבל גם שעות אחרי כן הוא עדיין סירב להכיר בהפסד". הפעם הציג המנחה מבחר קטעים ובהם נראים מנחי ופרשני פוקס תוהים מדוע מתמהמה הנשיא האמריקאי עם הטלפון המברך לראש הממשלה.

"אתה אף פעם לא מצלצל. אתה אף פעם לא כותב. אני זוכה בבחירות וצריך לשבת כאן ולחכות לך ליד הטלפון", השתעשע סטיוארט לפני שהרצין לרגע, "באמת? זה נשמע לכם הגיוני שמנהיג של מדינה זרה, שהגיע לקונגרס בניגוד לעמדתו של הבית הלבן, כדי לחרבן על הסכם גרעין שהנשיא השקיע שנים בעבודה עליו, לא יקבל טלפון ברכה? זה כמו להגיד: 'הי, אני לא מאמין שפרד לא התקשר אלי לברך אותי על המכונית החדשה', 'אתה מתכוון לזאת שנכנסת בו איתה?'"

נתניהו: "השגנו ניצחון גדול". צילום מסך
עדיין מחכה לטלפון/צילום מסך

בקטע הוידאו הבא שהציג ניסה המנחה להסביר כיצד הצליח נתניהו לנצח את הבחירות, שרבים ניבאו לו הפסד בהן. אחרי שהסביר איך פותרים בישראל את בעיית מחירי הדיור ("כמובן שיותר יקר לגור בערים הגדולות. בגלל זה כולם עוברים להתנחלויות ... סליחה, פרברים. התכוונתי לפרברים"), שאל סטיוארט: "אז איך נתניהו הצליח להסיט את המומנטום לטובתו? הבטיח חבילת הטבות כלכליות? רפורמות במיסים? סבסוד דירות? לא, הוא פשוט החליט ללכת 'פול מתנחל'"

סטיוארט המשיך והציג גם שורה של קטעים מיום הבחירות עצמו, בהם נראה נתניהו מתריע מפני "מצביעים ערבים שנוהרים לקלפיות" ומפני איבוד שלטונו. "איך אתה מעז? איך אתה מעז לעורר פחדים גזעניים על שיעור הצבעת מיעוטים בשביל רווח פוליטי לטווח קצר? זה קטע שלנו. יודע מה? עכשיו אנחנו ממש נתבע אותך על הפרת זכויות יוצרים"

עוד באותו נושא

ג'ון סטיוארט על קבלת נתניהו בקונגרס: "המין האוראלי הארוך ביותר שקיבל יהודי"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully