וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנון מסקין נפטר בגיל 80

22.3.2015 / 19:26

במאי התיאטרון אמנון מסקין הלך לעולמו בגיל 80 לאחר מאבק במחלת הסרטן. מסקין, שהיה מנהלו האמנותי של תיאטרון חיפה, ייסד את "במת השחקנים" של תיאטרון הקאמרי‏ והשתתף בהצגות רבות כשחקן

עולם הבמה מרכין ראש בעקבות מותו של אמנון מסקין בגיל 80. מסקין, לשעבר מנהלו האמנותי של תיאטרון חיפה, היה שחקן ובמאי תיאטרון, מורה למשחק ומדבב ישראלי.

מסקין נולד ב-5 באוקטובר 1934 בתל אביב. את לימודי הדרמה החל בתיאטרון הבימה ומשנת 1955 עבד בתיאטרון כעוזר במאי ושחקן. לאחר כשנתיים נסע ללמוד משחק אצל לי סטרסברג בניו יורק שם היה חבר "אולפן השחקנים", ושיחק על במות ברודוויי ובאוף ברודוויי.

בשנת 1964 ייסד מסקין לצד הלל נאמן ומיכאל כפיר, את "במת השחקנים" של תיאטרון הקאמרי‏. בשנת 1977 מונה מסקין למנהלו האמנותי של תיאטרון חיפה. הוא שימש בתפקיד זה במשך ארבע שנים.

בנוסף לעבודת הבימוי ("הקוף", "שירת הברבור"), מסקין השתתף במספר רב של הצגות כשחקן. בין ההצגות בהן שיחק: "מראה מעל הגשר", "מדיאה", "המלך ליר", "מעגל הגיר הקווקזי", "משפט הקופים", "גטו", "אדי קינג" ו"הדוד מקייפטאון". הוא השתתף בסרטים: "תעלת בלאומילך", "קופסה שחורה", "סיפורי תל אביב" וגילם את דניאל וקס בסרט "לאן נעלם דניאל וקס". בשנים האחרונות הקים עם עודד קוטלר את "אקטור סטודיו", קבוצת תיאטרון לשחקנים מבית סדנאות הבמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully