וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעריץ: ברק אובמה מראיין את דיוויד סיימון על "הסמויה"

27.3.2015 / 22:45

הנשיא האמריקאי ראיין בבית הלבן את יוצר סדרת המופת "הסמויה", או כלשונו של אובמה: "לא רק אחת מתוכניות הטלוויזיה הגדולות ביותר, אלא מיצירות האמנות הגדולות ביותר בשני העשורים האחרונים". הוא גם ניצל את ההזדמנות להביע את חיבתו לדמותו של עומאר

הנשיא ברק אובמה כבר הביע בעבר את אהבתו ל"הסמויה", סדרת המופת של דיוויד סיימון ב-HBO שתיארה את המלחמה בסמים בפאתי בולטימור מנקודת המבט של השוטרים, סוחרי הסמים, הפוליטיקאים וגופים נוספים. הסדרה עשתה זאת תוך ביקורת חברתית רבה כלפי חולאים בארה"ב, כאלה שרלוונטיים עד היום, כך שהעובדה שאובמה הזמין את יוצר הסדרה להתראיין נראית מאוד סבירה.

"אתחיל בלומר לך שאני מעריץ ענק של 'הסמויה", פצח אובמה. "אני חושב שהיא לא רק אחת מתוכניות הטלוויזיה הגדולות ביותר, אלא אחת מיצירות האמנות הגדולות ביותר בשני העשורים האחרונים".

השיחה בין השניים ארכה כ-12 דקות ועסקה בנושאים כמו ההשפעה ההרסנית של הסמים ושל המלחמה בסמים על דורות של שכונות שחורות בארה"ב, היוצרת עבורם מעגל ייאוש שכמעט בלתי ניתן לפרוץ אותו. השניים גם דיברו על דוני אנדרוז, האיש האמיתי שהיווה את ההשראה לעומאר בסדרה (ואף שיחק בה בעצמו בתפקיד קטן) והלך לעולמו ב-2012.

"הוא בחור שחי את חייו ברחובות, הוא העביר שנים בשוד של סוחרי סמים", סיפר סיימון. "הוא חי קשוח. הוא לבסוף נשלח ל-17 שנה בכלא וזה הגיע לו. אבל הוא לא נתפס, למעשה הוא הלך והסגיר את עצמו כי בסופו של דבר זה היכה בו. הוא עשה את כל מה שהתובעים ביקשו שיעשה והשתחרר 17 שנה אחרי כן. כל מה שהוא רצה לעשות זה לחזור למערב בולטימור. הוא לקח כל כך הרבה והוא היה בפנים 17 שנה והוא פשוט רצה להתמקד באסון".

סיימון המשיך: "במציאות האיש הזה היה יוצא דופן, אחד מהאנשים הכי מדהימים שפגשתי בחיי. על הנייר הוא היה עבריין ורוצח מורשע. שום דבר לא יכול היה למשוך אותו מהקיצוניות הזו. תכפיל את זה במאות אלפי חיים שנותקו (כמוהו)..."

"דרך אגב, עומאר הוא הדמות האהובה עלי", אמר הנשיא. "אבל חלק ממה שהסדרה שלך תיארה זה גם אלמנט דורי. אז יש לך דורות שלמים של גברים שנכלאים, מה שאומר שדורות של ילדים גדלים או בלי אבא או כשהם רואים את אבא שלהם זה בכלא".

צפו למעלה בשיחה המלאה בין השניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully