וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים נוהרים בהמוניהם: מהם סרטי הפסח המומלצים למשפחה?

31.3.2015 / 0:00

חופשת הפסח הארוכה מביאה איתה שלל מרשים של סרטים שמכוונים לילדים והוריהם. חלקם שווים כל שקל ממחיר הכרטיס, ומחלקם האחר שווה להימנע עד שאין ברירה אחרת

סרטי ילדים הם כמו מין חיה נודדת – הם מגיעים לארץ במועדים קבועים במהלך השנה (ספציפית: חגים וחופשים ארוכים), ובדרך כלל עושים את זה בקבוצות גדולות. הפסח הזה, כמובן, לא יוצא דופן, וגם הפעם הסתערו על בתי הקולנוע חבורה של סרטים שמתחרים על תשומת ליבם של ההורים, הנואשים להעסיק את הילדים במשהו למשך כמה שעות בחופש. אבל, שוב כרגיל, לא כל הסרטים שווים - ולפעמים צריך להיזהר ממוקשים. כדי לעזור לכם לעשות בחירה נבונה, אלה הם סרטי הילדים החדשים המוצגים כרגע, והתרשמות ראשונית מהם – בחלק מהמקרים, על פי מקורות זרים בלבד. כל הסרטים מוקרנים בארץ בדיבוב לעברית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סינדרלה

מגיע מ: דיסני.

מבוסס על: מה לא היה ברור ב"סינדרלה"? הסרט הוא חלק מהטרנד החדש בדיסני – ליצור גירסאות חדשות ומצולמות לסרטים המצוירים הוותיקים שלהם. זאת לא גרסה מתחכמת או מודרנית בשום צורה – זה פשוט צילום מחדש של סיפור סינדרלה.

אז איך הסרט? ממש לא רע! הוא לא מחדש שום דבר, הסיפור מוכר לחלוטין, אבל הוא עשוי באופן חביב בהחלט ומקבל תגובות חמות בכל העולם. אם אתם מגיעים עם ילדים קטנים מאוד, צריך רק לזכור שהסרט כולל את אותו סימן ההיכר התמוה של סרטי דיסני: מוות של הורים. אבל אם כבר שרדתם את אמא של במבי ואבא של סימבה, תהיו בסדר. אפילו הדיבוב העברי, נקודה כאובה לעתים קרובות בסרטים שאינם מצוירים, הולם את הדמויות ונשמע טוב. בונוס: הסרט מגיע עם הסרטון הקצר "קדחת הקרח", המשכון קצרצר וחמוד מאוד ללהיט הענק "לשבור את הקרח".

וזה מה שאנחנו חשבנו על "סינדרלה".

בית

מגיע מ: דרימוורקס, אולפן האנימציה שמתמחה בשרקים ומדגסקרים.

מבוסס על: הספר "יום סמק הגדול" מאת אדם רקס. אם לא שמעתם עליו, זה משום שרק עכשיו הוא יצא בעברית.

ואיך הסרט? חמוד. הרעיון נשמע מורכב בשביל סרט ילדים חייזרים מגיעים לכדור הארץ ומפנים את תושביו, חייזר דחוי אחד יוצא למסע עם ילדה במכונית מעופפת. זה נשמע יותר מקורי ומעניין ממה שזה באמת – סרט נוסחתי למדי – ועדיין יש עיצובים יפים ומקוריים ובדיחות נחמדות. והרבה שירים של ריהאנה.

וזה מה שאנחנו חשבנו על "בית".

בובספוג מכנס מרובע: הסרט

מגיע מ: קרקעית הים

מבוסס על: בובספוג מכנסמרובע. אל תתנהגו כאילו לא שמעתם על זה.

ואיך הסרט? ממש מצחיק. אבל ממש. כל מי שמכיר את בובספוג יודע שזו לא באמת סדרה "לילדים" – היא כוללת טונות של הומור הזוי ועלילות שיצחיקו מבוגרים (עם חוש הומור מסוים) וילדים באותה המידה. הסרט מוציא את בובספוג וחבריו מחוץ למים וכולל בין השאר כוחות-על, מסעות בזמן ודולפינים, ויש בו סצנות שהיו נראות במקומן אצל מונטי פייתון. זה ממש ממש טיפשי, והערך החינוכי של זה הוא אפס, אבל יש סיכוי טוב שכולם יצאו מרוצים, והמבוגרים בקהל יצחקו יותר מהילדים.

וזה מה שאנחנו חשבנו על "בובספוג מכנס מרובע: הסרט".

הדב פדינגטון

מגיע מ: בריטניה

מבוסס על: סדרת הספרים הקלאסיים "הדב פדינגטון" מאת מייקל בונד, על דב קטן שהגיע מיערות פרו לחיי משפחה בלונדון, שכבר עובדה לטלויזיה יותר מפעם אחת.

ואיך הסרט? הרעיון של עוד גיבור ילדות שהופך לדמות ממוחשבת מעורר חשש אמנם, אבל אין מה לדאוג: עם ציון RottenTomatoes לא-ייאמן של 98%, ודברי שבח מקיר לקיר בארץ ובעולם, הקונצנזוס אומר ש"פדינגטון" הוא אחד מסרטים הילדים המוצלחים ביותר של השנה אם לא של השנים האחרונות. הוא משמר את הקסם הילדותי והמנומס של הספרים, ומצליח להקסים גם אנשים שגדלו על הספרים וגם כאלה שמעולם לא שמעו עליהם.

וזה מה שאנחנו חשבנו על "הדב פדינגטון".

הדבורה מאיה

מגיע מ: גרמניה

מבוסס על: מאיה היא נוסטלגיה ישראלית ותיקה במיוחד – הסדרה המצוירת בכיכובה שודרה בטלויזיה הרבה לפני הדרדרסים, ואפילו לא כל בני דור ההורים יזכרו אותה. גרסה מודרנית וממוחשבת של הדבורה, שמשודרת בערוצי הילדים כיום, עשויה להיות מוכרת יותר.

אז איך הסרט? אם לשפוט על פי הדיווחים מחו"ל, הוא בסדר. העיצוב של מאיה וחבריה החרקים נשאר נאמן לעיצוב בסדרה המצוירת הוותיקה, והאנימציה אמנם לא מנקרת עיניים אבל חיננית ונעימה. הסרט מיועד לילדים קטנים מאוד, ובניגוד מוחלט לסרטים אחרים ברשימה, המבוגרים לא מעניינים אותו; אין פה רפרנסים ובדיחות מרומזות. אתם יכולים לשלוח את הילדים ולנמנם.

הגמד השביעי

מגיע מ: גרמניה, שוב

מבוסס על: שלגיה, כיפה אדומה, סינדרלה וכאלה. כישוף מרושע (איך לא) מרדים את כל הנסיכות, ועל שבעת הגמדים מוטל לצאת למסע כדי להציל את הממלכה.

אז איך הסרט? טוב, אי אפשר לעבור חג שלם עם מוצרים סוג א' בלבד. לזכותו של "הגמד השביעי", הוא נראה הרבה יותר טוב מרבים מסרטי הג'אנק שמגיעים אלינו מדי שנה, ועדיין, עם דירוג של 4.6 מתוך 10 ב-IMDb ורמת אנימציה מפוקפקת, סביר שזהו אחד הסרטים שכדאי לצפות בהם אם לא יישאר משהו אחר.

טינקרבל ואגדת לעולם לא

מגיע מ: דיסני. שוב.

מבוסס על: אי-שם בעבר זה היה קשור ל"פיטר פן", אבל עכשיו זה רק טינקרבל: זהו הסרט השישי באורך מלא בסדרת הסרטים בכיכובה, שבארצות הברית יוצאת ישר ל-DVD, ובארץ עושה תחנה גם בקולנוע.

אז איך הסרט? בערך כמו זה שלפניו, וזה שלפניו, ואלה שלפניהם. בשלב זה אתם צריכים לדעת מה אתם מקבלים עם סדרת טינקרבל: הפקה איכותית ביותר של סיפור שנועד לילדים קטנים. אל תצפו ל"לשבור את הקרח" החדש – המסרים החינוכיים פה פשטניים ולא צפויות הברקות של מוזיקה או הפתעות – אבל הילדות שהן קהל היעד של הסדרה בוודאי לא יתאכזבו.

הקסם במראה – מלכת השלג 2

מגיע מ: רוסיה.

מבוסס על: "מלכת השלג" של האנס כריסטיאן אנדרסן (שהיווה גם השראה רחוקה ל"לשבור את הקרח") היה הבסיס לסרט האנימציה הרוסי שהגיע לארץ לפני שנתיים. עכשיו מגיע סרט המשך, שהקשר בינו לבין אנדרסון כמובן מינימלי. זה בסדר אם לא ראיתם את הסרט הראשון: פתיחת סרט ההמשך כוללת תקציר.

אז איך הסרט? הקולגות בחו"ל טוענים שהוא סביר. מאוד פרוע, עם הרבה אקשן ואפילו אלימות קרטונית, ושאיפה לא ממומשת להתחרות בסרטי האנימציה של האולפנים העשירים באמריקה – אבל בידור נחמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully