וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קאן 2015: עמוס עוז, וודי אלן ואיתי טיראן

אבנר שביט, פריז

16.4.2015 / 13:35

אירוע הקולנוע היוקרתי בעולם הכריז על שמות רבים מן המשתתפים בו. בפנים: הסרט הראשון של נטלי פורטמן על פי עמוס עוז, החדשים של וודי אלן ופיקסאר ועוד נציגות ישראלית

מנהלי פסטיבל קאן הכריזו היום במסיבת עיתונאים בפריז על שמות רבים מן המשתתפים באירוע הקולנוע היוקרתי בעולם, שייפתח בריביירה ברביעי 13.5 ויימשך כשבוע וחצי.
מנקודת מבט מקומית, בלטו בהכרזה שני סרטים תוצרת הארץ: "סיפור על אהבה וחושך", סרטה העלילתי הארוך הראשון כבמאית של נטלי פורטמן, שצולם בירושלים על פי ספרו של עמוס עוז כמובן; ו"היורד למעלה", גם הוא עבודת ביכורים, של אלעד קידן במקרה זה, שצולמה בחיפה עם איתי טיראן ואורי קלאוזנר. שניהם יוצגו בפסטיבל בהקרנות מיוחדות מחוץ לתחרות.

עוד סרטים מסקרנים שיוצגו בקאן מחוץ לתחרות בהקרנת בכורה עולמית הם "אדם לא רציונלי" של וודי אלן, עם אמה סטון וחואקין פיניקס; ו"איימי", סרט דוקו טרי ומדובר על הזמרת המנוחה איימי ווינהאוס. בגזרת האנימציה, יציג קאן שני תוצרים חדשים ומלהיבים – "Inside Out" של פיקסאר ו"הנסיך הקטן", עיבוד נוסף לספר הפולחן.

כמו כן, הוכרזו שמות הסרטים שישתתפו בתחרות הרשמית ויתחרו על דקל הזהב, העיטור היוקרתי בפסטיבל ומן החשובים בעולם הקולנוע. מתוך כמעט אלפיים מתמודדים שניסו את מזלם, נבחרו בשלב זה 16, וייתכן כי בהמשך השבוע יוכרזו עוד כמה שיצטרפו אליהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אז איך היא כבמאית? "סיפור על אהבה וחושך" של נטלי פורטמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אך גם בינתיים, תפריט התחרות הרשמית של קאן 2015 יעורר את תאבונו של כל חובב קולנוע. מארצות הברית יגיעו "קרול" של טוד היינס ("הרחק מן עדן"), עיבוד לספרה התקופתי של פטרישיה הייסמית, עם קייט בלנשט ורוני מארה; ו"ים העצים" של גאס ואן-סנט (זוכה דקל הזהב על "אלפנט") עם מתיו מקונוהיי ונעמי ווטס. מן השכנה הקנדית, ימריא לקאן הבמאי הקוויבקי דניס ווילנב ("אסירים", "האשה ששרה") ויגיש לצופים את "סיקריו", מותחן על קרטלי הסמים במקסיקו בכיכובם של ג'וש ברולין ובניסיו דל טורו. מן הצד השני של העולם, הבמאי האוסטרלי ג'סטין קורזל יסתער על הריביירה עם עיבוד ל"מקבת", והפעם בהשתתפות מריון קוטיאר ומייקל פסבנדר
.
גם אירופאים לא חסר, ואיטליה תשלח לקאן לא פחות משלושה קולנוענים– פאולו סורנטינו ("יפה לנצח") יתחרה עם "הנוער"; נני מורטי (זוכה דקל הזהב על "חדרו של הבן") עם "מיה מדרה" ומתיו גרונה ("גומורה") עם "The Tale of Tales". צרפת תיוצג בין השאר בידי "Dheepan", סרטו החדש של ז'אק אודיארד ("חלודה ועצם") ונורבגיה בידי יואכים טרייר, שהציג בעבר בפסטיבל את יצירת המופת "אוסלו, 31 באוגוסט" יחזור עם "Louder Than Bombs", עם ג'סי אייזנברג ואיזבל הופר. עוד שם מסקרן הוא יורגוס לנטימוס היווני, שלפני שש שנים הימם את העולם עם "דוגתות" ועכשיו מאיים לעשות זאת שוב עם "לובסטר" בכיכובם של ליה סיידו וקולין פארל.

גם הנציגות האסייתית מרשימה – בין השאר מדובר בז'יה ז'אנג-קה, ש"מגע של חטא" שלו היה הסרט הכי טוב במהדורת 2013 של הפסטיבל, והפעם שב לקאן עם "Mountains may Depart".

סרטים ישראלים אין בתחרות הרשמית, אבל כן יש עיסוק בנושא היהודי, וזאת ב"הבן של סול", עבודת הביכורים של ההונגרי לסלו נמץ, המתרחשת באושוויץ. בתחרות סרטי הסטודנטים דווקא כן יש מתמודד ישראלי – "עשרה רחובות ומאה עצים" של מיקי פולונסקי, בוגר בית הספר התל אביבי מנשר.

בראש חבר השופטים של התחרות הרשמית יעמדו האחים כהן, שבעבר קטפו את דקל הזהב עם "ברטון פינק" ולפני שנתיים כיכבו בפסטיבל עם "בתוך לואין דיוויס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טיראן בקאן. מתוך "היורד למעלה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, הוכרזו היום שמות המתחרים ב"מבט מסוים", מסגרת הצד היוקרתית בפסטיבל. רבים מן המשתתפים בה השנה הם יוצרים מתחילים או אלמוניים, ואין בה נוכחות ישראלית.
כפי שכבר פורסם, את הפסטיבל יפתח באופן מפתיע "לעמוד זקוף" של עמנואל ברקו – לא הפקה נוצצת ועתירת כוכבים כנהוג בקאן, כי אם דרמה חברתית תוצרת צרפת. זו הפעם הראשונה שסרט שביימה אשה מזניק את האירוע מאז 1987.


בשבוע הבא יוכרזו המשתתפים בשתי מסגרות צד נוספות של הפסטיבל, השבועיים של המבקרים ושבוע המבקרים, וגם בהם צפויה נוכחות ישראלית. כבר כעת ידוע כי בראש חבר השופטים של שבוע המבקרים תעמוד רונית אלקבץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully