וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשוב מאוד 90: עשרים שנים להולדתו של הרוקר הכי פוליטי בישראל

20.4.2015 / 7:04

ב-1995 נולד אביב גפן מחדש עם "שומקום" שהוביל לפגישה ההיא על הבמה עם יצחק רבין. וגם: רשימת האמנים המסובכים בישראל מתרחבת ואלבום האינדי הישראלי שאתם חייבים להכיר. בלוג המוזיקה הישראלית של נדב מנוחין

ישנו זמר מוכר למדי שחשוד שאיים על אשתו והכה אותה. הוא כמובן לא הזמר הישראלי הראשון ששמו נקשר בפרשיות מפוקפקות, והוא מצטרף לרשימה מפוארת למדי משמוליק קראוס ועד אייל גולן, לכאורה, והרבה אמנים פחות חשובים באמצע. זה זמן טוב להזכיר שני רעיונות כלליים למקרה שזמר או זמרת שאתם מחבבים נמצאים אחראים למעשה שכזה: א) יש כתמים שאי אפשר להסיר ואסור להסיר. לאדם שעושה מעשים כאלה אין מקום בקהילה אמנותית או בכלל. ב) זה ממש לא אומר שאסור ליהנות מהשירים. הם לא עשו שום דבר רע לאף אחד. עכשיו כשחסכנו אינספור ויכוחים צפויים לעייפה, אפשר להמשיך הלאה.

הזמר החשוד שהכה את אשתו בבית המשפט, 18 באפריל 2015. דוד קורן, מערכת וואלה! NEWS
עוד אחד לרשימה/מערכת וואלה! NEWS, דוד קורן

עוד זה מדבר וזה בא: טרם התאוששנו מהקאמבק הסוער של הנשמות הטהורות וכבר מגיעה הבשורה הרותחת על האיחוד של שלישיית שובבי ציון, מהקדמוניות שבלהקות הרוק הישראלי. היא כללה את חנן יובל, אז יוצא השלושרים וכיף התקווה הטובה, קובי רכט, מסולני גבעת התחמושת, וקובי אשרת, לימים מלחין, מפיק ומעבד "הללויה" ובכלל. סיפורו של ההרכב הוא סיפורה של המוזיקה הישראלית ערב מלחמת ההתשה: שילוב עדין בין שירי ארץ ישראל, חיבור למוזיקה חסידית לרוק-פופ בסיסי ואפילו טעימות של פסיכדליה. הלהיט הגדול היה כמובן "נגה", שכתב החבר של חנן יובל מהקיבוץ - מאיר אריאל. אשרת ורכט המשיכו לשתף פעולה כל השנים, ועכשיו השלישייה כולה מתאחדת עם "ועמוק הים" של נתן יונתן, שיוצא לקראת יום הזיכרון. המדור לא יופתע אם לאור ההצלחה יודיעו בשבוע הבא גם על איחודן של השלישיות אף אוזן גרון ולא אכפת להם. מי שלא עומד במתח מוזמן לצפות בהופעה מלאה של ההרכב מהפעם הקודמת שהם עלו יחד על במה, ב-1986.

בימים אלה מציינים 20 שנים ל"שומקום" של אביב גפן, וכמו תמיד כשמדובר באביב גפן, הדבר הכי חזק שנשאר הוא הפרובוקציה. במבט על מרוחק "שומקום" נראה פחות משמעותי מ"המכתב" המצליח שבא מיד לאחריו, אבל בכל זאת היו בו כמה רגעים גדולים, כמו "אהבנו" למשל. במובן מסוים, ב"שומקום" נולד אביב גפן הפוליטי, כששר בשיר הנושא "מי זה שם הולך שיכור, זה ראש הממשלה". זה מעגל שנסגר חצי שנה אחר כך, כשגפן התחבק עם אותו ראש ממשלה, שנרצח באותו הערב.

למי שפספס, מלאו לאחרונה גם עשר שנים למותו של אהוד מנור. אל תפספסו את הכתבה של שגיא בן נון כאן בוואלה תרבות, שעושה סדר בחייו הפוליטיים של הפזמונאי המנוח ומציגה מבט חדש על כמה משיריו.

בקטנה

דודו טסה יוציא אלבום המשך לפרויקט המופתי שלו עם הכווייתים. לצורך הפרויקט, טסה מקליט בימים אלה עם מוזיקאי עיראקי בשם איסמעיל פאדל, שכבר הופיע בעבר בישראל כמה פעמים. השניים הכירו ב-2010, כאשר טסה ויאיר דלאל חיממו את הופעתו כאן. פאדל, המוכר גם בתור "הזמיר מבגדד", אמר עליהם בריאיון בלעדי לוואלה תרבות כי "שניהם מלחינים בחסד. אהבתי בעיקר את השילוב שעושה טסה בין מוזיקה ערבית לבין ג'אז. זה פשוט נהדר". מעבר לשיתוף הפעולה חוצה הלאומים, מדובר כמובן בבשורה מעולה עבור אוהביו של טסה, שיקבלו יצירת המשך לחשוב שבאלבומיו.

עמית ארז, בדרך כלל מגיבורי האינדי הלועזי בישראל, עשה ביונסה ושחרר השבוע בהפתעה אי.פי חדש, ובעברית! זה מגיע שנה וחצי אחרי האלבום עטור השבחים שלו עם הסיקרט סי, שכיכב כאחד מאלבומי השנה שלנו לתשע"ד. אפשר להאזין כאן.

  • עוד באותו נושא:
  • אביב גפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully