וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משתין על החיילים שמתו": הפוסט המזויף של אמיר חצרוני מסעיר את הרשת

22.4.2015 / 19:39

הפרופסור השנוי במחלוקת שוב עורר סערה ברשת. במקרה הראשון אחרי שלעג לרמת האינטלגנציה של חיילי צה"ל ובמקרה השני כשזויף פוסט בו הוא לועג ליום הזיכרון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סערה חדשה התעוררה ברשת ביממה האחרונה בעקבות הופעתו של סטטוס מזויף המשויך לפרופסור אמיר חצרוני. בפוסט ששותף פעמים רבות ברשתות החברתיות נראה חצרוני מותח ביקורת קשה על יום הזיכרון לחללי צה"ל: "פסטיבל מוות מחליא. אני משתין על כל החיילים שמתו. במיוחד אלו המזרחים שהיו גדלים להיות ערסים ופושעים".

התגובות הקשות בעקבות הפוסט הובילו את חצרוני להגיב בעצמו בעמוד הפייסבוק שלו ולהכחיש כל קשר לדברים. "הפוסט הזה שרץ ברשת ביומיים האחרונים איננו פרי עטי", כתב חצרוני. "אמנם כתבתי שהקמת מדינת ישראל היתה טעות היסטורית, כי החלפנו הזדמנות נדירה להיות בשר מבשרה של אירופה וחלק מהממלכה הבריטית המפוארת בממשלת ימין צרה עם חרדים, דתיים לאומיים, מתנחלים וסתם רפויי שכל - אך זה לא הסגנון שלי להשתין על חיילים. אני עומד בצפירה".

התגובה הזאת לא הספיקה כדי להרגיע את זעמם של הגולשים, שהמשיכו לתקוף את חצרוני גם בתגובות לפוסט ההבהרה. בחלק מהתגובות נראים איומים מפורשים על חייו ואיחולים למותו.

אמיר חצרוני. ראובן קסטרו
שוב מעורר סערה. אמיר חצרוני/ראובן קסטרו

אתמול (שני) כתב חצרוני בשמו פוסט מעורר מחלוקת אחר, ובו טען כי את צעירי ישראל ניתן לחלק לחמש דרגות של אינטליגנציה: הבורחים לברלין, מי שמעמידים פני פסיכים כדי להשתחרר מגיוס ונשארים בארץ, מתגייסים לצה"ל שעושים במקביל חלטורות בגיא פינס, ג'ובניקים באפסנאות וחיילים קרביים. לטענתו של חצרוני רמת האינטלגנציה הנמוכה ביותר נמצאת בשתי הדרגות האחרונות. את עצמו שייך הפרופסור לדרגה השלישית. גם הפוסט הזה גרר אלפי תגובות שנאה ואיומים, שבעקבותיהם החליט חצרוני לעזוב את ביתו ולהתגורר זמנית אצל חברים.

בתגובה לוואלה תרבות חוזר וטוען חצרוני כי הפוסט המזויף הוא ניסיון של מתחזה להרע לו. לגבי הדברים שכתב בערב יום הזיכרון מסביר חצרוני: "להתגייס לצבא בישראל בכלל וליחידה קרבית בפרט זו פראייריות שאינה מעידה לפי דעתי אל אינטליגנציה. העובדה שאני מקבל עשרות איומים על חיי בשעות האחרונות, מעידה על העובדה שאנחנו חיים במדינה עם אנשים שהם תת תרבות, על הגבול שבין קוף לבן אדם מבחינת רמת ההתבטאות שלהם ויכולת הסבלנות שלהם."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully