וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצר "הסמויה": "הברוטליות בבולטימור חייבת להיפסק"

28.4.2015 / 7:27

דיוויד סימון, עיתונאי, סופר ויוצר "הסמויה", שיגר פנייה נרגשת אל המפגינים בעיר באמצעות הבלוג האישי שלו. "אם אינכם מסוגלים לדבר בלי לבנה ביד, לכו הביתה"

עימותים בין מפגינים למשטרה בבולטימור, מרילנד, לאחר הלווייתו של פרדי גריי, אפריל 2015. AP
מדברים באמצעות אבנים. המהומות בבולטימור/AP

המהומות הקשות המתרחשות בבולטימור, שבמדינת מרילנד בארה"ב, ממשיכות לגבות פצועים רבים ותחושה של חוסר שליטה ברחובות. בניסיון נואש לעצור את הסחף פנה הבוקר (שלישי) דיוויד סימון, יוצר "הסמויה" בקריאה למפגינים לעצור את האלימות לפני שיהיה מאוחר מדי.

"כן, יש המון דברים שעליהם צריך להתווכח, להתדיין. על אף שכרגע זה נראה חסר סיכוי, שינויים נדרשים וקולות אחרים צריכים להישמע", כתב סימון בבלוג שלו, כשהוא מתייחס לאירועים בבולטימור. המהומות בעיר החלו לאחר הלוייתו של פרדי גריי, צעיר שחור שמת מפצעיו לאחר פגיעות אנושות שספג במהלך מעצרו. עד כה דווח על 15 שוטרים שנפצעו במהומות, כתוצאה מכך הוכרז מצב חירום בעיר והמושל אישר למשמר הלאומי להתערב בניסיון להביא לסיום המהומות.

דיוויד סימון. GettyImages
"הסתובבו לאחור. לכו הביתה". דיוויד סיימון פונה למפגינים/GettyImages

"ברגע הזה", ממשיך סימון, "הכעס והאנוכיות והברוטליות של אלו הטוענים לזכות לשימוש באלימות בשמו של פרדי, חייבים להיפסק. יש פוטנציאל עצום בהפגנות שקטות שמייצגות את מר גריי, ויש אחדות גדולה בכיבוד זכרו בדרך הזו. מה שקורה כרגע ברחובות הוא עלבון לזכרו של האיש ומזעור האפקט של מותו המיותר". מכאן המשיך היוצר בקריאה למפגינים: "אם אינכם יכולים לדרוש רפורמות ופיצוי בלי לבנה בידכם, אתם מסתכנים באובדן הרגע הגדול של כולנו בבולטימור. הסתובבו, לאחור, לכו הביתה. בבקשה".

סימון, לשעבר הכתב לענייני משטרה של "הבולטימור סאן", כתב שני ספרים על האלימות והייאוש ברחובות העיר, שניהם עובדו לסדרות טלוויזיה מוערכות. "Homicide: A Year on the Killing Streets" הפך ב-1993 ל"רצח מאדום לשחור". "The Corner: A Year in the Life of an Inner-City Neighborhood" שכתב עם אד ברנז, הפך אחרי כן למיני-סדרה שיצרו שניהם בשנת 2000 עבור HBO, "הפינה", והייתה הבסיס לסדרה שהגיעה שנתיים אחרי כן - "הסמויה", אף היא ב-HBO. "הסמויה", שעסקה במוקדי הכוח השונים בעיר שנלחמים אלה כנגד אלה, נחשבת לאחת הסדרות הטובות ביותר בתולדות הטלוויזיה האמריקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully