וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכר את היריבות באירוויזיון 2015: המדינות הנורדיות

הספירה לאחור לקראת אירוויזיון 2015 נמשכת ויניב דורנבוש עושה עבורכם סדר בכל המדינות שינסו למנוע מנדב גדג' להביא את הדוז פואה לארץ הקודש. והפעם: שבדיה, פינלנד, נורבגיה, איסלנד ודנמרק

פינלנד: Pertti Kurikan Nimipäivät - "Aina mun pitää"

האירוויזיון הקרוב יהיה הפעם ה-49 שפינלנד משתתפת בו מאז 1961, וזה ללא ספק השיר הגרוע ביותר שנשלח אי פעם לתחרות. פינלנד, שמחזיקה בהישג מדהים של לא פחות מתשעה מקומות אחרונים לצד זכייה אחת בלבד, בחרה בקדם אירוויזיון המקומי לשלוח להקה שבקצרה נקרא לה PKN, אשר ארבעת חבריה לוקים בתסמונת דאון ובאוטיזם.

הדבר הטוב היחיד שאפשר להגיד על השיר הזה – זה שהוא נמשך רק 1:40 דקות, הרבה פחות משלוש הדקות המותרות בתחרות. פינלנד, שעשתה היסטוריה כשזכתה בתחרות עם שיר רוק כבד "הארד רוק הללויה", רוצה לעשות זאת שוב עם סגנון הפאנק. סוכנויות ההימורים מנבאות לה טובות: מקום רביעי בסיכויי העלייה לגמר, שם היא מקבלת את המקום החמישי. בדירוג האישי שלי היא מדורגת במקום ה-458,782.

טוב, בסדר. במקום ה-40 והאחרון. בקדם המקומי אגב, השופטים העניקו ללהקה ציון נמוך במיוחד, אך בטלווטינג הם קיבלו כמות כל כך עצומה של קולות, שהספיקה כדי להתגבר על השופטים. מעניין מה יהיה ההבדל בין השופטים לטלווטינג באירוויזיון עצמו.

הימור: למרות סוכנויות ההימורים – פינלנד תישאר בחצי הגמר, ובצדק.

הביצוע בהופעה חיה:

הקליפ הרשמי:

שבדיה: Måns Zelmerlöw – "Heroes"

ובמעבר הכי חד שאפשר – מהשיר הגרוע ביותר, לאחד משני השירים הטובים ביותר בתחרות הנוכחית, ואחד הטובים שנשלחו אליה אי פעם, מאחת המדינות הטובות ביותר. מתוך 54 השתתפויות מאז 1958, שבדיה ניצחה חמש פעמים, שבע פעמים נוספות סיימה במקומות 2-3, ועוד 24 פעמים בטופ 10. בכלל, הקדם המקומי בשבדיה, המלודיפסטיבלן, הוא אירוע ענק בפני עצמו שמתפרס על פני שישה שבועות, עם קהל של 28 אלף בני אדם ב-Friends Arena הסמוך לשטוקהולם, ונראה שהשבדים מכוונים לניצחון כמעט כל שנה.

השיר ששבדיה שולחת השנה מכוון ללא ספק לניצחון, ומונס שיתחרה בחצי הקדם השני מול ישראל ישאיר לנדב גדג' אבק ולא יראה אותו ממטר. אני עדיין לא הצלחתי להחליט אם השיר הזה מדורג אצלי במקום הראשון או השני, אבל מקום שני זה הכי נמוך שאני יכול לצפות לו. בסוכנויות ההימורים הוא מדורג במקום הראשון בחצי הגמר, ובמקום הראשון הכללי. כן כן, לפי סוכנויות ההימורים, אחרי שנתיים בלבד – האירוויזיון חוזר לשבדיה.

הימור: שיר הפופ המעולה הזה מסיים במקומות 1-2, עולה לגמר בלי שום קושי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הביצוע המנצח בגמר המלודיפסטיבלן:

וללקויי שמיעה עם המתרגם ששבר את האינטרנט:

נורבגיה: Mørland & Debrah Scarlett - "A Monster Like Me"

לא פחות מ-11 מקומות אחרונים יש לנורבגיה מתוך 52 השתתפויות מאז 1960, ולצד זה שלוש זכיות. השנה נורבגיה שולחת את אחת הבלדות היותר טובות בתחרות, עם ממד מסוים של אפלה.

למרות ש"מקום אחרון" הפך עם השנים לשם נרדף למדינה הסקנדינבית, הזכייה האחרונה של הנורבגים ב-2009, מחזיקה בשיאים שטרם נראו ולא נראה שיישברו בקרוב: 387 נקודות בערב הגמר, פער של 169 נקודות מהמקום השני (איסלנד), דוז פואה מלא פחות מ-16 מדינות.

השנה נורבגיה לא תשבור שיאים וגם לא תזכה, אבל ללא ספק תגיע למקום מכובד בגמר, בעיקר אם יינתנו להם העמדה טובה ובימוי מצלמות מרשים כמו שההולנדים קיבלו בשנה שעברה. בדירוג שלי הנורבגים מגיעים למקום העשירי המכובד מאוד, בסוכנויות ההימורים המצב טוב יותר: מקום שלישי בחצי הגמר, מקום שישי בדירוג הכללי.

הימור: עולה ללא בעיה לגמר, שם תסיים בין עשרת הגדולים.

הביצוע בקדם הנורבגי:

הקליפ הרשמי:

איסלנד: Maria Olafs - "Unbroken"

תושבי איסלנד החלו להשתתף באירוויזיון 1986 ומאז, המקום הטוב ביותר אליו הגיעו הוא הסגנות – מקום שני ב-1999 באירוויזיון שנערך בירושלים ושוב ב-2009 עם שיר שלטעמי טוב הרבה יותר מהשיר הנורבגי שזכה. איסלנד, שבשנה שעברה עלתה לגמר שביעי רצוף, שולחת השנה שיר די בינוני ולא בטוח שזכיר, עם זמרת צעירה שסחפה את המדינה בקדם המקומי.

למרות זאת, נראה שאיסלנד תופיע זו השנה השמינית ברציפות בגמר, כשבהימור שלי היא מדורגת במקום ה-19, בתחתית הרשימה. בסוכנויות ההימורים מצבו של האי דווקא טוב מאוד – מקום 6 בחצי הגמר, מקום 10 בערב הגדול.

הימור: תעלה לגמר ותסיים באמצע-תחתית הטבלה. לא רואה טופ 10, יסלחו לי המהמרים.

הביצוע בקדם האיסלנדי:

הקליפ הרשמי:

דנמרק: Anti Social Media - "The Way You Are"

דנמרק הצטרפה לתחרות כבר ב-1957, אך השתתפה מאז 43 פעמים בלבד, כולל הפסקה בת 12 שנים אחרי אירוויזיון 1966. כמו איסלנד, גם דנמרק עלתה לשבעה גמרים ברציפות, כולל השנה שעברה בה אירחה את התחרות לאחר הזכייה השלישית במספר לפני שנתיים.

והשנה – איזה אסון. אחד השירים הגרועים שנשלחו לתחרות בשנים האחרונות, המשעממים והמיותרים שאפשר לחשוב עליהם. בדירוג האישי שלי חברי הלהקה הצליחו להגיע למקום ה-30, וגם סוכנויות ההימורים נגדם: מקום 31 בדירוג הכללי, ומיקום שלא נותן להם סיכוי להגיע לגמר – מקום 14 בחצי הגמר הראשון, מתוך 16 משתתפות.

הימור: רצף ההצלחות נקטע, לא עולים לגמר שנה בלבד אחרי שאירחו את האירוויזיון.

הביצוע בקדם הדני:

הקליפ הרשמי:

ומה עם ישראל?

המצב של ישראל מוזר מאוד השבוע בסוכנויות ההימורים. בעוד שבחצי הגמר ישראל עדיין, כבכל שבוע עד כה, מדורגת בשוויון מוחלט עם אירלנד במקום ה-10-11, כשרק עשרת הגדולים עולים לגמר, בדירוג הכללי ישראל מגיעה לדירוג השיא שלה עד כה – 17.

בימים האחרונים מתפרסמת הצבעתם של חברי מועדוני חובבי האירוויזיון מכל העולם. נכון לכתיבת שורות אלו, מועדונים מ-20 מדינות כבר הצביעו וישראל מדורגת במקום השביעי והמפתיע, כשרק אירלנד ושאר העולם התנהגו באנטישמיות גמורה ולא הצביעו עבור נדב. צרפת ורוסיה מעניקות את הניקוד הגבוה ביותר – 7, ובסך הכול עד כה 75 נקודות.

מה זה אומר? כלום. בשנה שעברה מיי פיינגולד דורגה במקום השני של החובבים, שפישלו גם עם חיזוי המקום הראשון. עכשיו צריך לחכות ולראות איך תהיה ההעמדה, האם היא תלווה באיזושהי פירוטכניקה שתקפיץ את השיר, או שכמו בשנים האחרונות תהיה התקמצנות שתוריד מאיכות השיר, ותשאיר אותנו שוב בחצי הגמר, עם או בלי קשר לפוליטיקה. אנחנו, כמו בכל טור, ממשיכים לאחל לנדב גדג' לכבוש את אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully