וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטלי פורטמן: אני מאוד נגד נתניהו, מאוד נגד הבחירה בו, נחרדת מההצהרות הגזעניות שלו

6.5.2015 / 19:18

בריאיון ל"הוליווד ריפורטר" לקראת הפרמיירה העולמית של העיבוד שלה ל"סיפור על אהבה וחושך" של עמוס עוז, נטלי פורטמן פותחת פה גדול על ראש ממשלת ישראל

נטלי פורמן על השטיח האדום, 2013. GettyImages
נחרדת מהגזענות. פורטמן/GettyImages

שבוע לפני הבכורה העולמית של "סיפור על אהבה וחושך", סרטה העלילתי הארוך הראשון כבמאית, העניקה נטלי פורטמן ריאיון להוליווד ריפורטר ובאמת דיברה בו על הכל – כולל על תוצאות הבחירות בישראל, בה כזכור נולדה כנטלי הרשלג לפני שהיגרה לארצות הברית עם משפחתה והפכה בה לאחת מכוכבות הקולנוע הגדולות במדינה ולזוכת האוסקר על משחקה ב"ברבור שחור".

"אני מאוד נגד נתניהו", אמרה הקולנוענית במסגרת קידום הסרט, המבוסס כמובן על ספרו של עמוס עוז. "אני מאוד, מאוד מבואסת ומאוכזבת מבחירתו מחדש. ההצהרות הגזעניות שלו מחרידות בעיני. עם זאת, אני לא רוצה להיות מאלה שמשתמשות בבמה שניתנת להן כדי לחרבן על ישראל".

בהמשך, פורטמן ציינה כי היא לא תמיד חשה בטוחה בפריז, בה היא מתגוררת כעת, לאור התגברות האנטישמיות במקום. עם זאת, הוסיפה, "גם לא הייתי מרגישה נוח להיות גבר שחור בארצות הברית, או מוסלמי תבמדינות רבות".

בריאיון גם התייחסה פורטמן לעובדה שבחרה לביים את הסרט בעברית. "הזהירו אותי שזה יסבך את העניינים, אבל לא היה לי אכפת, זה היה חייב להיות בעברית. מה שמשך אותי לספר של עוז היה השפה, האובססיה של עוז למילים והקסם הפואטי של השפה העברית. היהודים הם עם הספר, וזה דבר שיפה לראות".

נטלי פורטמן. פייסבוק, צילום מסך
וכך פורטמן נראתה בביקורה בחודש מרץ בישראל, עם איתמר וייצמן, מראשי תנועת "V15"/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully