וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל גשר הבינלאומי מארח את ההצגה "ברדיצ'ב" של תיאטרון מייקובסקי

7.5.2015 / 12:36

ההצגה שמגוללת את סיפורן של שתי נשים על פני 30 שנות שלטון הקומוניזם, תוצג החל מהערב (חמישי) ועד יום שבת. גם ההצגה "חייך אלינו, אלוהים" תוצג בתיאטרון

ברדיצ'ב. באדיבות תיאטרון מייקובסקי,
ברדיצ'ב/באדיבות תיאטרון מייקובסקי

תיאטרון גשר ממשיך במסורת אירוח יצירות תרבותיות מרכזיות המוצגות ברוסיה, כאשר השנה יעמוד במרכז פסטיבל גשר הבינלאומי סיפורים של החיים היהודיים ברוסיה. במסגרת הפסטיבל תעלה ההצגה "ברדיצ'ב" של תיאטרון מייקובסקי. ההצגה, שכתב הסופר היהודי-רוסי פרידריך גורנשטיין, מגוללת את סיפורן של שתי אחיות, רחל וזלוטה, על פני השנים 1945-1975, החל מסיומה של מלחמת העולם השנייה, דרך שלטון האימים של סטאלין, כיבושה של צ'כיה ועוד. ברדיצ'ב היתה מרכב יהודי משגשג החל מהמאה ה-17 ועד לכיבושה בידי הנאצים, אז הושמדנו מרבית יהודיה.

"ברדיצ'ב" תהיה ההצגה שתפתח את הפסטיבל השנה ותוצג החל מהערב (חמישי) עד ה-9 במאי בתיאטרון גשר. ההצגה תלווה בתרגום לעברית. הצגה נוספת שתעלה במסגרת התיאטרון היא "חייך אלינו, אלוהים", עיבוד לרומן של גריגורי קנוביץ' שיעלה התיאטרון ע"ש יבגני וכטנגוב. עלילת המחזה עוסקת במסע אליו יוצאים שלושה יהודים, שאליהם מצטרפים שניים נוספים: שוטה הכפר ויוסלה הצועני, במטרה להציל נידון למוות באשמת רצח שלא היה. טקסט המחזה שופע חוכמה יהודית ואנושית, ודיאלוגים של התחבטות אנושית על החיים ועל המופרכות של הרג בני אדם, עם אזכורים לכתביהם של סופרים יהודיים דוגמת שלום עליכם ומנדלי מוכר ספרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully