וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בארה"ב: הסטודנטים לאמנות אולצו להתפשט כתנאי לקבלת התואר

12.5.2015 / 13:27

אמה של אחת הסטודנטיות בפקולטה לאמנות חזותית באוניברסיטת קליפורניה, חשפה כי בתה נדרשה להתפשט בפני כיתה של 20 תלמידים. האוניברסיטה טוענת כי לא מדובר בקורס חובה

דוגמניות עירום. GettyImages
לפחות המרצים נהנו. אילוסטרציה/GettyImages

כל מי שלמד אי פעם לתואר אקדמי יידע לספר על שורה ארוכה של מטלות מעיקות, אבל סיפורה של סטודנטית אחת מסן דייגו מאפיל על כל המרמורים שלנו. הפקולטה לאמנות חזותית באוניברסיטת קליפורניה שבסן דייגו, מחייבת את תלמידיה להופיע בעירום מלא בפני כיתה של 20 סטודנטים במסגרת עבודת הגמר של אחד הקורסים. המשמעות היא שסירוב לעמוד בתנאי הזה עשוי למנוע את קבלת התואר כולו.

הדרישות השנויות במחלוקת הללו הפכו לנושא שיחה בארה"ב, לאחר שאמה של אחת הסטודנטיות החליטה למחות כנגדן בריאיון לרשת הטלוויזיה KGTV-TV. "זה מפריע לי. החלטתי שלא לשלוח אותה לאוניברסיטה יותר", סיפרה האישה שביקשה להישאר אנונימית. "להגדיר חובת עירום כדי לעבור קורס, זה מחליא אותי על עד עמקי נשמתי".

דוגמניות עירום. GettyImages
אפשר להתפשט גם עם בגדים/GettyImages

גורמים מקצועיים מתוך הפקולטה טוענים שהסטנדרטים הללו מקובלים כבר 11 שנים ומעולם לא גררו תלונות. "מדובר בקורס סטנדרטי לעבודה על קנבס", מסביר הפרופסור ריקרדו דומינגז, אחד המרצים בקורס. "אם מישהו מרגיש שלא בנוח עם העניין הזה, הוא חופשי שלא לבחור בקורס". סטודנטים לשעבר טוענים כי דרישות הקורס מאפשרות להציג גם עירום מופשט או סימבולי, כחלופה לעירום פיזי.

הסיפור עורר את זעמם של צופים רבים שדרשו הבהרות מהאוניברסיטה באשר לדרישות. בתגובה פרסמה המחלקה לאמנות חזותית הבהרה ולפיה אין מדובר בקורס חובה וכי אין גם חובה להתפשט במהלכו. "ישנן דרכים רבות להציג עירום עצמי כפי שנדרש בקורס, ניתן להציג אותו באופן שברירי או טראומתי. אין חובה להיות עירום כדי להציג מיצג עירום".

  • עוד באותו נושא:
  • אמנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully