וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטטוספופ 04: בקיץ הזה תלבשי ראסטות

13.5.2015 / 0:05

להיט הרגאיי-הפופ המגוחך "Cheerleader", של הזמר הג'מייקני העלום OMI, מאיים לכבוש את מצעדי הקיץ. וגם: לא תאמינו איך אליעד נחום מ"שמש" נשמע היום. טור הפופ של נוי אלוש

בטור לפני אחרון ניסיתי להמר כאן על להיט הקיץ הגדול של 2015 על סמך נתוני מצעדים של שנים קודמות, חוקיות קבועה של להיטי קיץ ומקדם סינגלים צפויים של הכוכבים גדולים, גם אם עוד לא יצאו בפועל. אבל להיטי קיץ מעולם לא היו מדע מדויק, ובעידן היוטיוב, השזאם וספוטיפיי, החוקים תמיד נשברים מחדש. נכון לעכשיו מסתמן שהפסקול של מסיבות הבריכה, הרכבים והחתונות, ממש לא הולך להיות שייך לעולב שנקרא "Pretty Girls" של בריטני ספירס ואיגי אזליה, אלא דווקא "Cheerleader", להיט רגאיי פופי מגוחך כמו שהוא מידבק, של הזמר ג'מייקני עלום השם OMI.

כמו שירים רבים בהיסטורית להיטי קיץ מטומטמים וכיפים, גם הגילטי פלז'ר הנוכחי אוחז בסיפור של סינדרלה, שהופך את ההימורים על להיטי הקיץ ליותר מופרכים מסקרים של מינה צמח בבחירות: שיר המעודדת יצא במקור עוד בשנת 2012 בהוואי, מקום מגוריו הנוכחי של OMI, ועקב הפקה חובבנית למדי לא השאיר רושם גדול על אף אחד, מלבד מסתבר על כמה תיירים זרים שפקדו את האי. ב 2014 מוקסס מחדש בידיו של די ג'יי פליקס יין (Felix Jaehn) הגרמני, שנתן לו טיפול דאנסי מחודש בליווי ליין סקסופון טרנדי בהזמנת 'אולטרה', לייבל הדאנס של סוני. משם החל השיר את דרכו הארוכה אך הבטוחה למסיבות קריוקי סוערות, עם שירה בציבור של הפזמון המטופש להחריד שזה כיף "Oh, I think that I found myself a cheerleader/She is always right there when I need her".

אמנם כבר בשנה שעברה כיכב OMI בפסגות מצעדים ופלייליסטים ברחבי אירופה כמו גרמניה, הולנד וצרפת, אבל לאלוהי האינטרנט היו תוכניות הרבה יותר גדולות בשבילו ותוך זמן קצר הפך הלהיט לשיר הכי מחופש ומבוקש ב'שאזם' (שמחזיקה 100 מיליון משתמשים פעילים), ומוזרם ביותר 100 אלף פעמים בספוטיפיי. תוסיפו לזה 80 מיליון צפיות ביוטיוב ואלוהים יודע עוד כמה לשלל הגרסאות, הפרודיות והרמיקסים שרצות עליו ברשת, ותוכלו להבין למה נלחם האיש והאגדה סיימון קאוול להחתים אותו ראשון אצלו בלייבל 'סייקו' כדי לשחרר אותו רשמית גם בבריטניה.

את תוצאות ההחתמה אפשר לראות בבירור גם השבוע, עם שבוע שני ברציפות בטופ של המצעד הבריטי וטחינה בלתי הגיונית בתחנות הרדיו ברחבי הממלכה. כידוע, קאוול הוא אחד שאוהב למכור את הפורמטים שלו גם מחוץ לגזרת המקור, וברור לכולם ללא ספק שאמריקה היא היעד הבא שבו אמור העסק להתפוצץ ולסגור את דאגות הפנסיה של כל המעורבים בדבר. מה שיותר מפתיע זה שדווקא אצלנו, מדינה שידועה באימוץ להיטים מגוחכים ממקומות נידחים, התעוררו רק אחרי בריטניה ורק בשבועיים האחרונים תפסו תחנות הרדיו אומץ והכניסו את השיר לפלילייסטים השונים, מה שכאמור מבטיח לו מקום של כבוד בקריוקי הבא שתשמעו בפול ווליום מהבית של השכן שלכם.

עוד באותו נושא

סטטוספופ 02: האם בריטני ספירס תספק את להיט קיץ 2015?

לכתבה המלאה

מתוק לו

דיברנו על עידן האינטרנט? אז בימים אלה יש לנו גם דוגמה מקומית שמוכיחה כמה כללי המשחק בעולם הפופ השתנו: אחראי לה זמר האר נ' בי אליעד ("רוצים לראות איך הילד מ'שמש' נראה היום?") נחום עם להיט הרגאיי פופ שלו שנקרא "מתוק כשמר לי", ושולט בכל מצעדי ההשמעות ברדיו השבוע.

גם כאן מדובר במקרה קלאסי של זמר שכבר שנה וחצי מפוצץ את היוטיוב בלהיטים עוברי רף המיליון, ואלבום בכורה נאה ("סימן") שניפק שלל להיטים אצל הנוער וברשת, אבל זכה להתעלמות כמעט מוחלטת במדיה המסורתית. "מתוק כשמר לי", סוג של "תנו לו צ'אנס" של "מה קשור" גרסת 2.0, שינה כאמור את הכל והפך תוך זמן קצר לתופעה חוצת יוטיוב וסאבוופרים של רכבים עם חלונות פתוחים. הנוכחות בפליליסט הגלגל"צי ובשאר האיזוריות הביאה עליו תוך שבועיים התעניינות תקשורתית מאסיבית, שכנראה מסמנת את הולדתו של המנון פופ ישראלי חדש שהולך לחרפן את כולנו בקיץ הקרוב. ואם זה יהיה גם מה שיחשוף את הקהל הישראלי לאלבומו המלא, יתכן בכלל שמדובר בהולדתו של כוכב פופ חדש בישראל.

זוכרים איך הילד מ"שמש" נראה אז? כל הסדרה לצפייה חינם בוואלה! VOD

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully