וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים רחוק - Upfronts 2015: רשת ABC

אילן קפרוב ועידו ישעיהו

18.5.2015 / 0:18

ממשיכים עם סקירת העונה החדשה בארה"ב, והפעם עם ABC, הרשת היחידה שהציגה עלייה באחוזי הצפייה, ואגב כך משתמשת בכוחה כדי לעשות טוב. חלק שלישי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החבובות: ריבוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

מספר ימים לפני שהציגה רשת ABC את לוח השידורים החדש שלה, היא חשפה כמות מסחררת של חידושי סדרות (רשימה מלאה שלהן תמצאו מעט למטה מכאן). זה היה מעין מפגן כוח למקומה הנוכחי של הרשת היחידה שרשמה עלייה בנתוני הצפייה בעונת השידורים החולפת.

הלוח של ABC כל כך חזק עד שהיא כמעט לא מבצעת בו שינויים. הרצף של שונדה ריימס ביום חמישי ("האנטומיה של גריי", "סקנדל", "המדריך לרוצח") מוכיח את עצמו כרב עוצמה; הקומדיות ביום רביעי ("מקום טוב באמצע", "הגולדברגים", "משפחה מודרנית" ו"שחורכזה") ייצרו רצף מוצלח ומצליח של קומדיות משפחתיות. הגישה המגוונת שלהם מהעונה הקודמת, שדגלה בהתמקדות בדמויות שאינן דווקא לבנות או אפילו עיסוק של ממש במתח בין גזעי - הצדיקה את עצמה אף היא. "המדריך לרוצח" היא להיט גדול, "שחורכזה" היא הקומדיה החדשה הכי מצליחה, "חמוץ מתוק" ("Fresh Off The Boat") היא הצלחה נאה, ו"פשע אמריקאי" היא חביבת מבקרים. המגמה הזו תימשך עם הסדרות החדשות "ד"ר קן", המבוססת בחופשיות על חייו האמיתיים של קן ג'ונג, איש "קומיוניטי" שהיה רופא והפך לקומיקאי, וגרסה על טהרת הקאסט השחור ל"הדוד באק" של ג'ון יוז.

המעניין אצל ABC הוא שלמרות ההצלחה היפה שלה, היא מפגינה אורך רוח של ערוץ כבלים. בדרך כלל כאשר רשת ברודקאסט מתחילה להצליח היא נוטה להשיל מעל עצמה את הסדרות מעוטות הרייטינג, אבל ABC השאירה בחיים גם כאלה שלא היה ברור כלל שישובו. בכללן ניתן למנות את הקומדיה המחזמרית "Galavant", הדרמה "פשע אמריקאי" שזוכה לשבחים אבל לא לצופים ו"הסוכנת קרטר" הנהדרת ממפעלות מארוול, שגם היא לא סיפקה מספרים מדהימים.

למרות רצף החידושים הזמינה ABC שלל סדרות חדשות שמחציתן יישארו בשלב הראשון מחוץ ללוח, כך שיש לה רזרבות מלוא החופן במקרה של כישלון מהדהד בלוח השידורים שלה, מה שלא באמת צפוי. בין כל החדשות ניתן למנות גם סדרה רביעית לשונדה ריימס (מתי יש לה זמן?), ריבוט חדש ומסקרן ל"חבובות", הפעם כקומדיה מוקומנטרית, סבוניה הנושאת את שמה המקורי של "דאלאס" - "Oil" ואחרות שתוכלו לקרוא על כולן למטה. אבל לפני כן, אלה הסדרות שנשארו ואלה שהלכו.

ממשיכות הלאה:

גבר מי שנשאר אחרון
האנטומיה של גריי
הגולדברגים
המדריך לרוצח
הסוכנת קרטר
חמוץ מתוק
מקום טוב באמצע
משפחה מודרנית
נאשוויל
סוכני שילד
סקנדל
עד עצם היום הזה
פשע אמריקאי
קאסל
שחורכזה
Galavant
Secrets and Lies

עוד באותו נושא

בחזרה לעתיד - Upfronts 2014: רשת ABC

לכתבה המלאה

אינן עמנו עוד:

נקמה
קמים לתחייה
קריסטלה
Black Box
Forever
Manhattan Love Story
Selfie

הקומדיות

The Real O'neals

קייסי ג'ונסון ואיימי ווינדזור, שהביאו לנו בשנים האחרונות את "הביץ' מדירה 23" ו"גלבנט", חתומים על הסיטקום שנקרא במקור "Family of the Year", וממשיך את הקו של תאים משפחתיים מתפרקים שהופך פופולרי לאחרונה. הפעם מדובר במשפחה קתולית למופת שעוברת טלטלה כשהבן מודיע על יציאתו מהארון. התגלית הזאת מורידה באחת את המסכות ומאפשרת לכל אחד מבני המשפחה האחרים להפסיק להעמיד פנים ולחשוף אמיתות מפתיעות. מרת'ה פלימפטון ("לגדל את הופ") וג'יי אר פרגוסון (סטן מ"מד מן") מככבים בתור ראשי המשפחה.

Uncle Buck

ג'ון יוז, אולי גדול במאי סרטי הנעורים של שנות ה-80 ("מועדון ארוחות הבוקר", "בת 16 הייתי", "שמתי ברז למורה"), ניסה להקדים את פריצתו הגדולה של מקולי קאלקין לתודעה העולמית עם הקומדיה "הדוד באק" ב-1989. במרכז הסרט עמד רווק נטול ילדים ועצלן שמגיע כדי לעשות בייביסטינג על ילדיו המופנקים והמרדניים של אחיו. קאלקין, שכיכב אז בתור האח החמוד והתמים, המתין עוד שנה עד שפרץ שנה לאחר מכן עם "שכחו אותי בבית". הסרט נחשב להצלחה קופתית מסחררת לאותה תקופה (הכנסות של 66 מיליון דולר בארה"ב בלבד), מה שמספיק לתירוץ להעלות ספין אוף של אותו רעיון26 שנים אחרי, רק עם משפחה שחורה. בגרסה של ABC באק הוא בליין חביב וחסר אחריות שנכנס לתוך חיי המשפחה והופך אותה לסוג של "שחורכזה" נוספת.

Dr. Ken

הקומיקאי קן ג'ונג ("קומיוניטי", "הנגאובר 3: עוצרים בווגאס") יזכה לשלב בין תוארו כרופא ומקצועו כשחקן בסדרה חדשה שתישא את שמו. קו הוא רופא שנאלץ לג'נגל בין הרצון להוכיח את עצמו, לבין היותו בעל ואב, וכמה שקו העלילה הזה צפוי כך גם העובדה שהוא לא באמת מצליח באף אחד מהתחומים. מה גורם לרשתות אמריקאיות לאשר שוב ושוב את אותה סדרה מדי שנה? כנראה שלא נדע לענות על השאלה הזאת אף פעם. מה שבטוח הוא שד"ר קן יצטרך להיות מאוד מפתיע כדי לשרוד את עונת הפיילוטים.

The Muppets

24 שנים אחרי שהבובות האגדיות של ג'ים הנסון עזבו את המסך הקטן לטובת הרפתקאות קולנועיות, הן חוזרות לסוג של מסע דוקומנטרי. הסדרה החדשה אמורה לצאת מגבולות השעשוע בלבד ולהיכנס עמוק אל אחורי הקלעים של המופע, שם התקיימו לאורך השנים פרידות ואינטריגות, רומנים וחברויות שהשפיעו על על סיפורן של החבובות. ביל פריידי ובוב קושל, אנשי "המפץ הגדול", עומדים מאחורי העיבוד החדש.

הדרמות

The Catch

האימפריה של שונדה ריימס ממשיכה להתרחב. לצד "האנטומיה של גריי" (שחודשה לעונה 12), "סקנדל" (שחודשה לעונה 5) ו"איך להתחמק מרצח" (שחודשה לעונה שנייה), הכניסה יוצרת העל פיילוט חדש למחזור של ABC בכיכובה של מיריי אינוס ("דה קילינג"). העלילה תתמקד בחוקרת של פרשיות זיוף, שעומדת ליפול קורבן למקרה כזה בדיוק על ידי ארוסה. כמו בכל עלילה ריימסית טיפוסית הגיבורה היא לא באמת מי שהיא נראית מבחוץ, וכשהיא לומדת על הניסיון מתחיל משחק מסוכן של חתול ועכבר בין השניים.

The Family

על פניו המותחן הזה נראה כמו ניסיון לרכב על הנוסחה המוצלחת של "התיקון" מבית ערוץ סאנדנס. ג'ינה באנס (המפיקה של "סקנדל" ו"האנטומיה של גריי") אמונה בפרויקט הבכורה שלה כיוצרת על סיפורו של נער, בנו של פוליטיקאי מפורסם בעיירה קטנה, שמופיע במפתיע שנים לאחר שנחשב למת במקרה רצח אכזרי. שובו מצית מחדש אינטריגות ישנות ומכניס את העיירה כולה לטלטלה. ליאם ג'יימס (כוכב "העולם על פי דנקן" המקסים) מככב בתפקיד הראשי.

Of Kings and Prophets

הנקודה הישראלית בעונת הפיילוטים החדשה. צוות השחקנים של הדרמה התנ"כית כולל את מארק איווניר, מוחמד בכרי ותומר קפון (בועז מ"פאודה") והחזון, לפחות על פי הצהרות ABC, הוא ליצור עולם עצום של תככים ודמויות כמו בסדרה הקטנה ההיא של HBO. העלילה מתארת את סיפורם של מלך רב עוצמה, נביא אחוז תחושת נקם ורועה צאן מוכשר שעלילותיהם מצטלבות ומובילות להתנגשות חזיתית. ההבטחה היא להרפתקה עוצרת נשימה על מלחמה, תשוקה, אהבה ובגידה. אם רק חלק מכל זה אכן יתגשם, אולי יחסי הציבור הבעייתיים של סיפורי התנ"ך בתרבות הפופולרית יתחילו להשתנות לטובה.

Quantico

המפיק מארק גורדון ("האנטומיה של גריי", "ריי דונובן") ותסריטאי "אחת שיודעת" ג'וש ספרן חוברים למותחן חדש, שמתואר כ"האנטומיה של גריי" פוגש את "הומלנד". העלילה מגוללת את סיפורם של חבורת צעירים שנבחרו בקפידה לאקדמיה של ה-FBI בקוונטיקו, וירג'יניה, שם הם עתידים לעבור 21 שבועות של אימונים מפרכים. על אף שמדובר במועמדים שכל פרט לגביהם נלמד שוב ושוב, מצליחים מנהלי האקדמיה לפספס את העובדה שאחת מהתלמידות היא טרוריסטית רדומה שמתכננת לבצע פיגוע בסדר הגודל של ה-11 בספטמבר. פריאנקה צ'ופרה, כוכבת בוליווד, תככב בתפקיד הראשי בסדרה.

Wicked City

את משבצת דרמת הפשע החדשה של ABC תופסת "Wicked City", שמתרחשת בלוס אנג'לס של שנות ה-80, מוקד של מקרי רצח נוראים וחוזרים. העלילה מזכירה את הפורמט של "בלש אמיתי" כשבמרכזה חוקר הממונה על תיק רצח של נערה צעירה, שמאפייניו נראים זהים באופן חשוד למקרי רצח מוקדמים אחרים. כשלצדו שותף חדש עם עבר מסתורי, יוצאים השניים למסע מסוכן בתוך מרכזי הפשע אפופי הקוקאין של העיר.

"Blood & Oil"

הסדרה החדשה בכיכובם של צ'ייס קרופורד (נייט מ"אחת שיודעת") ודון ג'ונסון מתרחשת בעיצומו של הבום הכלכלי הגדול בצפון דקוטה, שם מתרחשת תגלית הנפט הגדולה בהיסטוריה האמריקנית. האירוע המכונן יוצר שינויים גאופוליטיים באזור בסגנון "הבהלה לזהב", שמובילים אליו שורה ארוכה של זרים המחפשים לנצל את השלכותיו לטובתם. במרכז הסדרה עומד זוג צעיר ושאפתן שמגיע לאזור ומוצא את עצמו מסתבך עם שורה של ברוני נפט, פושעים ומתחרים אחרים.

  • עוד באותו נושא:
  • abc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully