וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים רחוק - Upfronts 2015: רשת CBS

אילן קפרוב ועידו ישעיהו

22.5.2015 / 0:14

לראשונה מזה שנים רבות פותחת CBS, הרשת הנתפשת כמיושנת ביותר, את שעריה גם לסדרות בעלות אפיל שונה מכפי שהורגלה לו. בראש ובראשונה: סופרגירל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוצים שינוי? סופרגירל/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת CBS מסכמת את העונה החולפת במקום טוב יותר מכפי שהייתה בשנה שעברה - כמו אז היא הרשת הנצפית ביותר בקרב כלל הצופים, אבל בגילאי 18-49 היא טיפסה מהמקום השלישי לשני, ואילולא שידרה השנה NBC את הסופרבול ממגנט הצופים, CBS הייתה כובשת מחדש את הפסגה. למזלה, הסופרבול יהיה אצלה ב-2016, כך שהיא מתחילה עם חדשות מעודדות. וכמו בשנה שעברה, מבין שלושים התוכניות הנצפות ביותר בפלח של גילאי 18-49, ל-CBS יש יותר תכנים מאשר NBC המובילה ו-ABC שבמקום השני. לדברי לס מונבס, מנכ"ל ויו"ר CBS, הנתונים האלה מוכיחים כי התפישה של CBS כרשת מיושנת לא עולה בקנה אחד עם המציאות.

מבט בלוח של הרשת מגלה המון סדרות מזדקנות, אבל אט אט מפרישה CBS את הסדרות הוותיקות שלה ומשמרת על אש קטנה סדרות חדשות. "זירת הפשע", "שני גברים וחצי" ו"המנטליסט" יורדות מהמרקע אחרי 15, 12 ו-7 שנים בהתאמה. במקביל חידשה הרשת חמש מהסדרות החדשות שלה לעונה שנייה, בהן "צוות עקרב" ("Scorpion"), החוליה שממשיכה להחיות את זיכיון "זירת הפשע" - "CSI: Cyber", ואף "The Odd Couple", הסדרה הראשונה מאז "חברים" שמתיו פרי מככב בה וזוכה לעונה שנייה. אבל התורמות העיקריות לחוזקה של CBS הן עדיין "המפץ הגדול" ו-"NCIS", שנותרו הלהיטים הכי גדולים שלה.

code black.
עוד סדרת בית חולים שרוצה להיות הלהיט הבא. "Code Black"

אבל לא לעולם חוסן, זה ברור, וגם השנה ממשיכה CBS לנסות לרענן את השורות שלה. היא עושה את זה בדחילו ורחימו, בעיקר בכל הנוגע לדרמות. הרשת שחרטה על דגלה את סדרות פתירות הפשעים מרחיבה קצת את ההגדרה, אבל כל חמש הדרמות החדשות שהזמינה הן כולן עיבוד או נגזרות ממשהו קיים, ככה להקנות לצופים תחושה נעימה ובטוחה. "Limitless" בעלת הטוויסט העתידני מבוססת על הסרט בכיכובו של בראדלי קופר (שאף יופיע בפיילוט ויתארח מדי פעם), קומדיית האקשן "שעת שיא" שגם היא כמובן מבוססת על סרט, ספין אוף של "מחשבות פליליות" המתרחש בארצות הנכר - נדמה שכולן ירגישו בנוח לצד סדרות כמו "NCIS", "אלמנטרי" או "צוות עקרב".

שתי יוצאות הדופן מקרב הדרמות הן "Code Black" ו"סופרגירל". האחת היא דרמה רפואית המבוססת על סרט תיעודי - נראה שניסיון ליצור את להיט בית החולים הבא הוא מגמה מרכזית אצל רשתות הברודקאסט באפ-פרונטס הנוכחיים - והשנייה כמובן מבוססת על הקומיקס. סדרת קומיקס ב-CBS היא כנראה האלמנט המפתיע ביותר בכל הלוחות של כל הרשתות. גרג ברלנטי, האיש מאחורי העיבודים ל"החץ" ו"הפלאש" ברשת הבת ה-CW, עומד גם מאחורי העיבוד הזה לקומיקס של DC, מה שעשוי להבטיח קרוסאוברים בין כולן. ובניגוד לחץ ולפלאש, לדמותה של סופרגירל יש אפיל הרבה יותר רחב שעשוי להתאים ל-CBS, ועל פי הטריילר היא בכלל לקחה את זה לכיווני קומדיה רומנטית (בדומה לפארודיה של "SNL" על האלמנה השחורה מ"הנוקמים"), מה שעוד עשוי להוסיף לה צופות.

שינוי משמעותי אפילו יותר מתרחש בגזרת הקומדיות: שני הסיטקומים החדשים שהזמינה CBS הם סינגל קאמרה ללא קהל, מה שעשוי לא להשתלב מדהים בין שאר הקומדיות שלה, דוגמת "המפץ הגדול", "מייק ומולי" ו"ממי". כך היה בעבר עם "המטורפים" בכיכובו של רובין וויליאמס, שאכן בוטלה אחרי עונה אחת בלבד. CBS כמובן מקווה שהפעם המקרה יהיה שונה.

בהמשך תוכלו לקרוא את סקירת הסדרות החדשות של הרשת, אבל לפני כן מי נשאר ומי הלך מבין הסדרות שלה.

עוד באותו נושא

רואים רחוק - Upfronts 2015: רשת FOX

לכתבה המלאה

ממשיכות הלאה:

אלמנטרי
בתוך הבועה
האישה הטובה
הוואי חמש אפס
הישרדות
המירוץ למיליון
המפץ הגדול
מבוקש
מזכירת המדינה
מחשבות פליליות
מייק ומולי
ממי
מרוששות
צוות עקרב
שוטרים בדם
CSI: Cyber
Extant
NCIS
NCIS: לוס אנג'לס
NCIS: ניו אורלינס
The Odd Couple
Undercover Boss

אינן עמנו עוד:

באטל קריק
בלתי נשכח
המנטליסט
זירת הפשע (מלבד סרט שכוכבי הסדרה, כולל המקוריים, ישובו אליו)
שני גברים וחצי
The McCarthys
The Millers
Reckless
Stalker

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בראדלי קופר יבוא לבקר. "Limitless"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקומדיות

Angel From Hell

ג'יין לינץ' ("גלי", "שני גברים וחצי", "ראלף ההורס") מוכשרת מדי לסדרות כמו "Angel From Hell", אבל אתם יודעים, צריך להביא פרנסה הביתה. בקומדיה החדשה מגלמת לינץ' ספק מלאך שומר ספק סטוקרית, שנכנסת בסערה לחייה של רופאה צעירה בשם אליסון. השילוב בין דמותה הפרועה וחסרת הטאקט של לינץ' והשמרנות של אליסון אמור לייצר את האפקט הקומי של הסדרה הזו. עם זאת מצפייה בטריילר הצמד הזה נראה הרבה יותר מעצבן ממשעשע.

Life In Pieces

יחסית לקומדיה שההבטחה העלילתית שלה כל כך דלה, כמעט קשה להאמין שהצליחו לגייס סביבה קאסט שכזה. דיאן וויסט, זוכת שני פרסי אוסקר לשחקנית משנה (ומועמדת לאחד נוסף), ג'יימס ברולין, קולין הנקס ותומאס סדוסקי, מככבים בסדרה שמתארת את קורותיה של משפחה רב-דורית. הטוויסט הוא שהעלילה לא מתוארת בצורה לינארית, אלא בפורמט של סיפורים קצרים המוצגים מנקודת מבטם של כל אחד מבני המשפחה בתורו.

הדרמות

Rush Hour

הטרנד הכי בולט של עונת הטלוויזיה הבאה: רימייקים של סרטים, ולו כדי להוכיח שבכל מה שקשור לחוסר מקוריות המסך הקטן מיישר קו עם המסך הגדול. "שעת שיא", ששיחק על המתח שבין בלש שמרן מהונג קונג ובלש אמריקאי פראי שנאלצים לשתף פעולה בחקירה, הפך לסדרת של שלושה סרטים מצליחים (שמועות על סרט רביעי כבר נפוצו בחודשים האחרונים) וכעת מקבל גם גרסה טלוויזיונית.

Limitless

זוכרים שדיברנו על חוסר מקוריות? אז הנה עוד סדרה של CBS שמהווה שכפול של סרט קולנוע. במקרה הזה מדובר ב"ללא גבולות", סרט המד"ב מ-2011 בכיכובם של בראדלי קופר ורוברט דה נירו. בסרט מדובר היה באיש עסקים שמגלה סם מסתורי המאפשר לו להגדיל את פעילות מוחו ל-100 אחוז, בסדרה יהיה זה בלש FBI שמנצל את הסם כדי לאפשר לו לפצח פשעים. החדשה הגדולה כאן היא שקופר בעצמו, אחד מכוכבי הקולנוע המחוזרים ביותר בתעשייה, ישחזר את התפקיד המקורי שלו כסוחר שמפיץ את הסם גם בסדרה. קופר יגיע מדי פעם להתארח ולנסות להזניק את הרייטינג. זה לא יהיה פשוט בהתחשב בלוח הזמנים הצפוף שלו, שכולל גם השתתפות ב"קיץ אמריקני חם ורטוב" של נטפליקס, אבל מאחר שהוא נמנה על מפיקי הסדרה יש לו אינטרס ברור. ג'ניפר קרפנטר ("דקסטר") והמועמדת לאוסקר, מרי אליזבת מסטרנטוניו ("צבע הכסף", "רובין הוד") יככבו בתפקידי המשנה.

Code Black

טוב נו, אי אפשר לבסס את כל הסדרות החדשות שלך על סרטים עלילתיים, זה לא מקצועי ומה יגידו המתחרים? אבל היי, לא אמרנו שום דבר על סרטים דוקומנטריים. כן, גם "Code Black" היא שחזור של סרט תיעודי מ-2013, שהציג את המציאות הקשה של הרופאים בחדר המיון הידוע לשמצה בתואר "מטען הכאב של הרפואה". אזור מלחמה של ממש שבו הרופאים נאבקים בתנאים קשים כדי לשמור על האידיאלים שלהם ולהציל חיים. מרשה ג'יי הארדן ("מיסטיק ריבר", "חדר החדשות") החליפה בתפקיד הראשי את מגי גרייס ("אבודים"), שהודחה ממנו רגע לפני פרק הפיילוט.

Criminal Minds: Beyond Borders

ניסיון שני של CBS לרכב על מותג "מחשבות פליליות" אחרי הכישלון של "Suspect Behavior" ששרדה רק עונה וירדה ב-2011. בעוד הסדרה המקורית, העוסקת ביחידת עילית של מפענחי פשעים בתוך ארה"ב, תפתח באוקטובר הקרוב את עונתה ה-11, הסדרה החדשה תעסוק ביחידה המתמחה במקרים שבהם מעורבים אמריקאים מחוץ לגבולות המדינה. גארי סיניז ("זירת הפשע: ניו יורק") בתפקיד הראשי.

Supergirl

כל כך נדיר לראות סדרת גיבורת על (או סרט, או מחזמר או פרסומת), עד שגם אם זה נראה לנו כמו הימור שלא יחזיק ראוי לפרגן ל-CBS על היוזמה. מליסה בנויסט ("גלי", "וויפלאש") מצטרפת כסופרגירל ליקום הטלוויזיוני של DC, הכולל כרגע גם את "החץ", "הפלאש" ועוד סדרה חדשה שתגיע לרשת ה-CW בשנה הבאה. קארה דנוורס (או קארה ז'ור אל בשמה המקורי), בת דודו של סופרמן, חיה בהסתר בכדור הארץ מאז עזבה את קריפטון. כשהיא מגיעה לגיל 24 מחליטה דנוורס להפסיק להתחבא ולאמץ את כוחותיה המיוחדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully