וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: לקיץ 2015 יש מנצח גדול

17.5.2015 / 11:44

"פיץ' פרפקט 2" מצליח לנצח את "מקס הזועם: כביש הזעם" בקופות בארה"ב אבל הסיפור האמיתי הוא שככל הנראה, אף סרט כבר לא יעקוף את הצלחת "הנוקמים: עידן אולטרון". דורון פישלר סופר מוזמנים

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

יח"צ - חד פעמי

שבוע מעניין עבר על הקופות בארצות הברית, עם שני סרטים חדשים שונים מאוד זה מזה, שהוכיחו בעיקר עד כמה מומנטום הוא דבר חשוב: כדי להצליח, סרט המשך צריך להגיע בזמן הנכון.

"פיץ' פרפקט" המקורי, הקומדיה המוזיקלית בסגנון "Glee", היה הצלחה מסחרית צנועה: הוא הכניס 65 מיליון דולר בארצות הברית. את ההצלחה האמיתית שלו הוא השיג בהמשך, כשצבר מעריצים ומעמד קאלט בצפיות ביתיות – ותעיד על כך העובדה שהביצוע של אנה קנדריק ל"שיר הספלים" מתוך הסרט הפך ללהיט במצעדי הפזמונים כמעט שנה אחרי שהסרט כבר ירד מהמסכים. העובדה שסרט ההמשך צפוי להרוויח מהאהבה הזאת היתה ידועה: זאת הסיבה לכך שהסרט קיבל תאריך הפצה יוקרתי באמצע מאי, במקום להידחק לאוקטובר כמו הסרט הקודם. והציפיות היו מוצדקות. הכנסות "פיץ' פרפקט 2" בסוף השבוע בארצות הברית מוערכות בכ-63 מיליון דולר – כמעט כמו הכנסותיו של הסרט הראשון לאורך כל חייו הקולנועיים.

"מקס הזועם: כביש הזעם" הוא סרט אקשן משובח במידה נדירה: קשה למצוא סרט אחד בהיסטוריה של הז'אנר שזכה לביקורות כל כך מהללות. בנוסף, היו לסרט טריילרים מהממים והוא מבוסס על מורשת מפוארת – ולמרות הכל, יש לו בעיה: אנשים לא יודעים מי זה מקס הזועם. הסרט הקודם בסדרה יצא לפני 30 שנים, ורוב הקהל של היום לא זוכר אותו או שלא נולד אז. כך קרה שלמרות כל האקשן והמכוניות והפיצוצים, "מקס הזועם: כביש הזעם" לא הצליח לנצח את חבורת הבנות המזמרות. הוא הכניס כ-42 מיליון דולר, בהחלט לא כשלון, אבל גם לא פתיחה מרשימה במיוחד עבור סרט אקשן קייצי בקנה המידה של היום. אפשר לשער שהתגובות הנלהבות, ואנשים שחוזרים לצפות בסרט פעם שניה ושלישית, יסייעו לו לשמור על תנופה בהמשך.

יהיה מה שיהיה, נדמה שהמנצח הגדול של הקיץ כבר נקבע: קשה להאמין שסרט כלשהו יצליח להתעלות על "הנוקמים: עידן אולטרון", גם אם הוא עצמו לא מצליח להשתוות ל"הנוקמים" הראשון. אחרי שבועיים במקום הראשון בטבלה, הסרט ירד למקום השלישי השבוע, עם כ-37 מיליון דולר. הכנסותיו הכוללות בארצות הברית עומדות על 370 מיליון דולר: לא רק הסרט המצליח ביותר של השנה עד כה, אלא גם סכום גבוה יותר משל כל סרט בשנה שעברה. בעולם כולו, "הנוקמים 2" חצה את קו מיליארד הדולר בהכנסות (אם כי הוא עשה זאת קצת פחות מהר מ"מהיר ועצבני 7").

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully