וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבאזז ואיש השלג: ג'יי זי מואשם בניצול

20.5.2015 / 9:38

האמנית הסרבית מרינה אברמוביץ' טוענת כי הזמר ניצל את עבודותיה, מבלי למלא את חלקו בהסכם ולסייע בחשיפה לקהלים חדשים ודיוויד לטרמן מתכונן לפרידה. לייב בלוגינג תרבותי

19:45 - האם נמצא הפורטרט היחיד של שייקספיר?

מארק גריפיטס, בוטנאי והיסטוריון בריטי, טוען כי הוא מחזיק בידיו את הפורטרט האותנטי היחיד שהנציח את דמותו של שייקספיר בימי חייו. לטענתו של גריפיטס הפריט ההיסטורי הנדיר הזה נמצא דווקא בהטעה על כריכת ספר בן 400 שנה, העוסק בצמחים.

גריפיטס טוען כי הציור מנציח את שייקספיר בגיל 33, הרבה לפני שהפך לדמות האיש המקריח והממושקף שמוכרת לכולנו. "זהו התיעוד היחיד אי פעם של הכותב הגדול בתולדות האנושות", מסביר גריפיטס, "עד היום לא ידענו איך וויליאם שייקספיר נראה בחייו".

מגזין Country Life, שבו נוהג גריפיטס לכתוב מאמרים באופן קבוע, כבר קבע כי מדובר ב"תגלית הספרותית החשובה של העשור". בינתיים מומחים לענייני שייקספיר כבר מטילים ספק בתגלית. "אני לא יכול להעלות על דעתי שום סיבה שבגללה שייקספיר היה רוצה להיות מקושר לספר על בוטניקה", טוען פרופסור מייקל דובסון, מנהל הפקולטה על שם שייקספיר באוניברסיטת ברמינגהאם. "זאת תמונה יפה. כולם מחבבים אותה מאוד. אבל אין שום סיבה להאמין שהיה לו כל קשר לספר, מלבד אולי שקרא אותו פעם. בסופו של דבר זה גבר לבוש בטוגה ומחזיק עלה חיטה בידיו".

הציור של שייקספיר. GettyImages
שייקספיר? זה אתה?/GettyImages

10:45 - דייב אומר שלום

אחרי אינספור פרידות ומחוות שנעשו בשבועות האחרונים, דיוויד לטרמן ייפרד הלילה סופית מתפקיד מנחה תכנית הלילה של CBS. יכולנו לכתוב על זה הרבה, אבל עדיף לתת לסרטונים לדבר. הנה הם לפי הסדר: ביל מארי יוצא מתוך עוגה, בוב דילן הגדול מגיע להופעת פרידה והקולגות ג'ימי פאלון וג'ימי קימל מהרשתות המתחרות עם דברי פרידה מרגשים.

10:22 - המוזיקה שלכם ברמה של ילדים בכיתה ג'

מחקר שפורסם בבלוג SeatSmart העוסק בסטטיסטיקות של ספורט ותרבות, קובע כי מרבית הלהיטים שמצאו את דרכם אל המקום הראשון במצעדי המוזיקה בעשור האחרון, מתהדרים במילים ברמה של תלמידים בכיתה ג'.

המחקר הקיף 225 שירים ב-4 ז'אנרים מוזיקליים שונים. מילות השירים נבדקו באמצעות מבחן "Flesch-Kincaid", הקובע מהי רמת הקושי של כל פסקה לקריאה והבנה על פי גילאים. הציון הסופי מורכב ממספרים המקבילים להתפתחות הלימוד. כך שציון 4.4, לדוגמא, מקביל לרמת הקושי של תלמיד כיתה ד'.

המבחן כלל שירים ששהו מעל לשלושה שבועות במקום הראשון במצעדי הבילבורד בעשור האחרון. התוצאות מצביעות על כך שז'אנר הקאנטרי הפיק את הטקסטים "המורכבים" ביותר בעשור האחרון עם ציון של 3.3 (מקביל לתלמידי כיתה ג'). המצב של הרוק והפופ גרוע עוד יותר עם ציון 2.9, וההיפ הופ מצליח לרדת עד לכיתה ב' ממש עם 2.6.

עוד ממצאים מעניינים: זמרים נוטים לכלול יותר מילים בשיריהם, אך דווקא מילותיהן של זמרות נמצאות ברמת אינטליגנציה גבוהה יותר. עם זאת, לא כדאי לצהול יותר מדי כי בסה"כ הכללי מצביע המחקר על ירידה דרסטית ברמת האינטליגנציה במוזיקה הפופולרית במהלך העשור האחרון.

כדי להמחיש את כל זה, הנה שיר של מי שסיימה במקום האחרון ברשימה.

09:47 - ג'יי זי תחת מתקפה

אולי זאת ההשקה של "טידל" והמיליונים שצפויים לזרום לכיסו של ג'יי זי, אולי סתם צירוף מקרים, אבל מה שבטוח הוא ששמו הטוב נמצא תחת מתקפה. האמנית הסרבית מרינה אברמוביץ' טוענת בריאיון כי ג'יי זי ניצל את עבודותיה, מבלי לספק את התמורה המובטחת.

התערוכה שהעלתה אברמוביץ' ב-2010 "The Artist Is Present", העניקה את ההשראה לקליפ שהפיק ג'יי זי בשם "Picasso Baby: A Performance Art Film", בו הופיעה גם אברמוביץ' בעצמה. כעת טוענת האמנית "הסכמתי לעזור לו בתנאי אחד: שהוא יסייע להעלות את התערוכה שלי לתודעה. הוא לא קיים את ההבטחה".

אברמוביץ' מסבירה שג'יי זי השתמש ביצירותיה לטובתו באופן לא הוגן. בנוסף היא חושפת כי הזמר הסכים להעניק לה תרומה בסכום שנותר חסוי בעבור השימוש ביצירותיה, אך גם ההבטחה הזאת לא מולאה. זהו לא המקרה הראשון שבו אברמוביץ' משתפת פעולה עם כוכבי פופ גדולים. ב-2013 התארחה ליידי גאגא באחוזה בניו יורק, שם עברה סמינר אצל אברמוביץ'. בתמורה היא השתתפה בקליפ (בו הופיעה בעירום מלא), שנועד לקדם את עבודותיה. "רק בזכות העובדה שהיא שיתפה את הקליפ הזה בטוויטר שלה עם 45 מיליון העוקבים, סייעה להביא לכאן הרבה צעירים".

  • עוד באותו נושא:
  • ג'יי זי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully