וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: שניים רבים, השלישי לא ייקח

24.5.2015 / 1:17

לסוף השבוע של יום הזכרון האמריקאי אין מנצח מוחלט: "בחזרה למחר" עם ג'ורג' קלוני נאבק על הבכורה עם "פיץ' פרפקט 2". זו לא התוצאה שלה ציפו בדיסני אבל הם יצטרכו לחיות עם זה

יח"צ - חד פעמי

את יום הזיכרון האמריקאי מלווה בדרך כלל אחד מסופי השבוע הצפופים ביותר בקולנוע. זה לא המקרה השנה: בתי הקולנוע מציעים מבחר לא רע של סרטים מצליחים למדי, אבל אף אחד מהם לא משך את ההמונים באופן יוצא דופן. הקרב על המקום הראשון בטבלת סוף השבוע הוא צמוד, וייתכן שממש עד פרסום תוצאות האמת המדויקות (ביום שלישי) לא נדע לבטח איזה סרט באמת נמצא במקום הראשון השבוע – "בחזרה למחר" החדש, או "פיץ' פרפקט 2" בשבוע השני שלו. על פי ההערכות הנוכחיות, נראה ש"בחזרה למחר" מוביל במעט, אבל זה עשוי עוד להשתנות. שני הסרטים צפויים להכניס בסוף השבוע סכום הסמוך ל-34 מיליון דולר.

עבור "בחזרה למחר", זאת תוצאה לא מדהימה. נכון שמדובר בסרט שאינו המשך, ומבוסס על מותג מוכר באופן מעורפל בלבד (הסרט שואל את שמו מרובע של דיסנילנד), ובכל זאת, מסרט חדש ויקר של דיסני, בכיכובו של ג'ורג' קלוני, שיוצא באחד התאריכים היוקרתיים ביותר בשנה, הציפיות היו בוודאי גבוהות יותר. הסרט מקבל תגובות מעורבות מאוד מהמבקרים ומהקהל; הוא לא אסון, אבל ספק גדול אם "בחזרה למחר 2" צפוי אי פעם. "בחזרה למחר" מצטרף לשורת ניסיונות כושלים של חברת דיסני ליצור פרנצ'ייז מצליח חדש שאינו מונפש; מאז "שודדי הקאריביים", כל הניסיונות שלהם בתחום – ביניהם "הפרש הבודד", "ג'ון קרטר" ו"הנסיך הפרסי" – לא התרוממו. כמובן, לדיסני אין מה לדאוג – הם הבעלים של "מלחמת הכוכבים" ושל סרטי מארוול, שמצליחים די והותר.

בניגוד בולט, "פיץ' פרפקט 2" שבמקום השני – עם אופציה לשידרוג למקום הראשון - הוא סיפור הצלחה ללא סייג. בתוך שבועיים הסרט הכניס כבר כ-120 מיליון דולר, בעוד הסרט הראשון בסדרה הכניס לאורך כל חייו בקולנוע 68 מיליון דולר בלבד, וגם הירידה שלו בסוף השבוע השני לא היתה בגדר קריסה, כך שהוא ימשיך לגרוף כספים גם בשבועות הבאים.

seperator

"מקס הזועם: כביש הזעם" נשאר גם השבוע בצילם של סרטים אחרים, אם כי הוא לא סובל מדי. הביקורות הנלהבות – שרבות מהן הכריזו עליו כעל אחד מסרטי האקשן הטובים בכל הזמנים – סייעו למקס להגיע לירידה קטנה יחסית בהכנסותיו מהשבוע שעבר, והשבוע הוא הכניס עוד כ-27 מיליון דולר, שמביאים אותו למקום השלישי בטבלה. הסרט הכניס בסך הכל בארצות הברית כ-90 מיליון דולר (ובתוך יום נוסף הוא צפוי להגיע ל-100), וביתר העולם מביא סכומים מרשימים יותר. אף שהוא לא יירשם כאחד הלהיטים הקופתיים של השנה, זה מספיק כדי להכריז שסרט נוסף בסדרת מקס, שייקרא "Mad Max: The Wasteland", כבר בדרך.

אל המקום הרביעי הגיע "פולטרגייסט", הרימייק ללהיט האימה משנת 1982, הפעם בבימויו של הישראלי-אמריקאי גיל קינן ("מפלצת של בית"). המבקרים לא התלהבו מהרימייק, שלטענת רבים אינו מוסיף שום דבר משמעותי לסרט המקורי, אבל הסרט הכניס כ-25 מיליון דולר, סכום סביר בהחלט עבור סרט אימה. מאחוריו בטבלה השבועית מתמקם "הנוקמים: עידן אולטרון", שהכניס השבוע כ-20 מיליון דולר, מה שמביא את הכנסותיו הכוללות בארה"ב בלבד אל מעל ל-400 מיליון דולר – הסרט הראשון מאז "משחקי הרעב 2" שמגיע לנקודת הציון הנדירה הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully