וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קאן 2015: הפתעה ענקית בטקס חלוקת הפרסים

24.5.2015 / 21:12

חגיגת הקולנוע בריביירה הסתיימה בסנסציה: "דיפאן" הצרפתי, שעוסק במהגרים סרי לנקים, זכה בדקל הזהב. את הפרס השני בחשיבותו קטפה "הבן של שאול", דרמת השואה ההונגרית שפותחה בירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסרט הטוב ביותר. מתוך "דיפאן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שבוע וחצי, הגיעה הערב (ראשון) לסיומה חגיגת הקולנוע בריביירה. פסטיבל קאן ננעל בטקס חלוקת הפרסים של התחרות הרשמית, והוא טמן בחובו לא מעט הפתעות.
בעוד פייבוריטים בסדר הגודל של "הנוער" של פאולו סורנטינו עם מייקל קיין ו"אמא שלי" של נני מורטי עם ג'ון טורטורו נותרו בידיים ריקות, הלכו הפרסים המרכזיים לסרטים שלפני תחילת התחרות לאו דווקא סומנו כמועמדים הבולטים.

בראש חבר השופטים עמדו האחים כהן, וישבו בו בין השאר גם ג'ייק ג'ילנהול, סופי מרסו והבמאי הקוויבקי קסבייה דולן. באופן מפתיע, שלא לומר סנסציוני, ובניגוד לכל התחזיות וההערכות לפני ובזמן הפסטיבל, הם העניקו את דקל הזהב, העיטור היוקרתי בתחרות ואחד החשובים בעולם הקולנוע, לסרט הצרפתי "דיפאן".

את הסרט ביים ז'אק אודיאר, מי שהיה חתום בעבר על "נביא", "לבי החסיר פעימה", "גיבור בזכות עצמו" ויצירות אחרות שהופצו בארץ מסחרית. הפעם, עקב הקולנוען אחר פליטים פוליטיים מסרי לנקה, הבורחים מארצם מוכת המלחמה לצרפת רק כדי לגלות שאירופה מסוכנת לא פחות מאשר המולדת שלהם.

seperator

הפרס הגדול של חבר השופטים, השני בחשיבותו, הוענק ל"הבן של שאול", עבודת הביכורים המהוללת של לסלו נמש, הונגרי בן 38 בסך הכל. הדרמה, שפותחה בחממת התסריטים הבינלאומית של בית הספר סם שפיגל בירושלים, עוקבת אחר איש זונדרקומנדו באושוויץ, ומתיימרת ומצליחה להציג את זוועות השואה כפי שטרם ראינו על המסך הגדול. בראיון בלעדי שהעניק הבמאי לוואלה תרבות לפני כמה ימים, לאחר הפרמיירה המוצלחת של סרטו, הלין על כך שקרנות הקולנוע בישראל סירבו לתמוך בפרויקט והוסיף כי לאור התגובות הטובות בריביירה, הן "בטח מרגישות מטופשות עכשיו".

פרס חבר השופטים, השלישי בחשיבותו, הוענק ל"הלובסטר" המוערך ודובר האנגלית של היווני יורגוס לנתימוס, בכיכובם של קולין פארל, ליה סיידו ואחרים, העוסק בעולם עתידני בו מי שלא התחתנו עד גיל מסוים מקבלים עונש – השלטונות הופכים אותם לחיות.

פרס הבימוי ניתן לבמאי הטיוואני הוותיק והמוערך הו הסיאו הסיאן, שהיה חתום בפסטיבל על סרט אמנויות הלחימה האיטי והמאתגר "המתנקשת".

את פרס השחקן הראשי קטף הצרפתי היהודי ונסן לנדון, המככב ב"חוק השוק" כגבר הנלחם על מקומו בשוק העבודה הכאוטי של ימינו. פרס השחקנית חולק בין שתיים – רוני מארה מ"קרול" של טוד היינס, דרמה על סיפור אהבה בין שתי אמריקאיות בשנות החמישים, בו היא מככבת בצדה של קייט בלנשט; ועמנואל ברקו מהדרמה המשפחתית "המלך שלי", שביימה הקולנוענית הצרפתייה מיוואן.

פרס התסריט הלך ל"Chronic", סרטו של הצעיר המקסיקני מישל פרנקו, בו מככב טים רות כאח סיעודי שמפתח קשרים מיוחדים עם הפציינטים שלו. כבר בסוף השבוע הקרוב יגיע פרנקו לתל אביב, כאורח פסטיבל הסטודנטים הבינלאומי. בריביירה החגיגה נגמרת, אצלנו היא רק מתחילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully