וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס שוב הלך לעולמו בגיל 48

1.6.2015 / 16:15

היוצר והשחקן עמוס שוב הלך לעולמו בתום מאבק במחלת הסרטן. שוב זכה לתהילה בשנות התשעים, עת הנחה בערוץ הילדים. "הוא היה אחד המנחים היפים ביותר, גם בחיצוניות שלו וגם בפנימיות", אמר עודד מנשה לוואלה תרבות

מתוך "ששטוס", באדיבות ערוץ הילדים
עמוס שוב. אביב חופי
שוב/אביב חופי

איש התרבות עמוס שוב נפטר בביתו בגיל 48 בתום מאבק במחלת הסרטן.

שוב, בעל תואר ראשון מהחוג לאמנות התיאטרון באוניברסיטת תל אביב, השתתף כמנחה מוביל בתוכניות "הוגו" ו"הכיתה המעופפת" בערוץ הילדים. לאחר שעזב את ערוץ הילדים, השתתף שוב בסדרות "צה"ל 1", "הפיג'מות", "אולי הפעם", "נשות הטייסים" ו"אחת אפס אפס". כמו כן, הופיע שוב בסרט "מדוזות".

בנוסף לקריירת משחק, טיפח שוב גם קריירת דיבוב ענפה. בין היצירות שדבב שוב "הדב פדינגטון", "שישה גיבורים", "בית ספר למפלצות" ו"עידן הקרח 2".

"הכרתי אותו לראשונה כבר בתחילת שנות התשעים", מספר עודד מנשה לוואלה תרבות. "אני הגשתי את 'רואים שש שש' בטלוויזיה החינוכית והיתה לו פינת בלשות. ב-1993 הוא הצטרף לערוץ הילדים ביחד עם עינת ארליך. הוא היה אחד מהמנחים הבולטים ביותר, מאוד אינטליגנטי, שלט בכל הנושאים, ערך תחקיר לפני השידור והיה מאוד איכותי. יש שני רגעים שאני לא יכול לשכוח. רגע ראשון היה כשכל מגיש הביא את ההורים שלו, וכך עשה גם עמוס. אני זוכר שהוא שר שם וחיבק אותם וזה היה מאוד מרגש. ברגע אחר עשינו פארודיה על תוכניתו של דן שילון שהיתה באותה תקופה מאוד פופולרית. עמוס שוב חיקה אותו נפלא, ובמעגל ישבנו אני, מיכל ינאי ואפילו רן תלם. יעל אבקסיס מאוד התחברה אליו. הוא היה אחד המנחים היפים ביותר, גם בחיצוניות שלו וגם בפנימיות. הוא סיפר לנו שחלה בסרטן בגיל 14-15, ולכן כרתו את רגלו. עבדנו שנים ביחד. הוא היה אדם אינטליגנטי, מוכשר ומאוד מעניין".

טל מוסרי אמר לוואלה תרבות: "עבדתי עם עמוס בשנים הראשונות שלי בערוץ הילדים. הוא היה מהפרטנרים האינטליגנטיים שפגשתי בחיי. מאוד לא היה הטייפ-קאסט למנחה ערוץ הילדים שאתה חושב עליו. הוא היה איש מאוד רציני ומאוד ציני. היו לי המון שעות שיחות איתו: על תרבות, על ספרים, על קולנוע ועל תיאטרון. הוא גם היה שחקן תיאטרון. זה מאוד עצוב. מאוד עצוב שהוא לא איתנו. אני אזכור ממנו רגעים טובים וחכמים ביחד. תמיד מסביב הכל היה באווירת עליצות מטורפת וצחוק, והוא תמיד היה הרציני שבחבורה. הוא היה מחזיר את כולם לתלם. לקחתי ממנו את טיפת הרצינות הזאת. אני חושב שזה חשוב במקצוע שלנו. כעבור כמה שנים, כשהפכנו להורים, פגשתי אותו מדי פעם כאבא בפארק עם הילדים, בלי לתאם. לפני כחודש ראיתי אותו בפעם האחרונה. הוא נראה לי עצוב וקודר מאי פעם ולא הסגיר שום דבר על המחלה שלו".

"הצטערתי מאוד לשמוע! הופתעתי לשמוע על מאבקו במחלה. בטוחני שהתמודד עמה באומץ ובגבורה כפי שעשה עם נכותו מגיל צעיר", מסר גיל ססובר. "אדם מוכשר, חריף וכריזמטי, עם חוש הומור חד ובריא. מקצועי, אינטליגנטי ודייקן בעבודתו. יפה מראה ואיכותי, היה אהוב על רבים ונגע בליבו של קהל רב. יהי זכרו ברוך!".

מיכל ינאי מסרה: "מצד אחד הוא היה הרציני של החבורה, זה שמגיע הכי מוכן. למרות שנתנו לו את הנושא הוא היה בודק עליו מראש, עוד לפני תקופת הגוגל. מצד שני, הוא יכול היה להיות הכי קליל, הכי שטותניק והכי חברמן. תמיד הוא גילה לנו עוד זווית על החיים. היה כיף להיות בחברתו. מוזר לי לדבר עליו בלשון עבר, זו הזיה. כולנו עבדנו באינטנסיביות, היינו כמו משפחה. גם אם אתה לא רואה מישהו הרבה שנים יש בך חלק ששייך למשפחה הזאת. זה מאוד עצוב. אני זוכרת שצילמנו פעם ראשונה את הפרומו ל'כדור פורח'. אמרו שבגלל שלעמוס יש לו פרוטזה אז הוא לא יעלה על הכדור. אני זוכרת שהוא אמר: 'איזה שטויות, אני יכול לעלות'. אבל לא הרשו לו לעלות לכדור. לאחר מכן נפלנו עם הכדור פורח וחטפנו. כמי שלא עלה על הכדור, הוא היה היחידי שניצל, ויצא בלי סימנים כחולים מכל האירוע הזה. עמוס היה סופר אינטליגנטי, מבריק, איש מאוד חם. עצוב. מחלה ארורה".

"עצוב מאוד. מאוד מאוד מופתע", סיפר מיכאל הנגבי. "היינו חברים והכרנו כמובן ב'שרוך וברוך'. עמוס היה מהמקימים של ערוץ הילדים והיה בנאדם מאוד ערכי. היה לו מאוד חשוב שהילדים יקבלו תכנים חיוביים, חכמים, מאתגרים. הוא התייחס לילדים כאל מבוגרים והסתכל עליהם בגובה העיניים למדתי ממנו המון. בנאדם חם, אינטליגנט. אני חושב שאיבדנו מנחה, שחקן ואיש אשכולות שיכול היה וצריך היה להתחיל את החצי השני של הקריירה שלו. הוא הבין בהמון דברים: תיאטרון, קולנוע. מלא חמלה לאנשים ולילדים. הוא יחסר לי מאוד ואני שולח תנחומים למשפחה".

בדף הפייסבוק של ערוץ הילדים נכתב: "ערוץ הילדים מרכין ראש לזכר מנחה העבר האהוב- עמוס שוב ז"ל שהלך היום לעולמו. עמוס היה מנחה מוכשר ואהוב והיה חלק מרגעים יפים ובלתי נשכחים בתוכניות ערוץ הילדים".

שוב הותיר אחריו אשה (תמר ברקאי) ושני ילדים (אביגיל בת חמש וחצי ויואל בן שנתיים). הלוויתו תיערך מחר (שלישי) בשעה 14:00 בבית העלמין בגני עם.

(עדכון אחרון: 17:39, בהכנת הכתבה השתתפו שגיא בן נון וטלי קיים)

  • עוד באותו נושא:
  • עמוס שוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully