וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ארט גרפונקל נסער משאלת וואלה תרבות במסיבת העיתונאים

8.6.2015 / 12:32

במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר בתל אביב, שאל כתב וואלה תרבות את ארט גרפונקל מדוע כינה את שותפו "טמבל" ו"אדיוט". צפו בתגובה הנסערת ובקטעים נוספים מתוך מסיבת העיתונאים

כתב: שגיא בן נון, צילום: עידו שחם, עריכה: קשת סידי

הזמר ארט גרפונקל נסער משאלה שהופנתה אליו על ידי וואלה תרבות ונוגעת ליחסיו עם פול סיימון, שותפו להרכב האגדי "סיימון וגרפונקל", בעת מסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר בתל אביב (שני). הזמר נחת אמש בארץ לקראת הופעה שתתקיים ביום רביעי (10 ביוני) באיצטדיון בלומפילד. השאלה הראשונה במסיבת העיתונאים הופנתה אליו על ידי וואלה תרבות, ובה התייחסנו לדברים קשים שאמר גרפונקל על שותפו לשעבר בריאיון שפורסם ב"סאנדיי טלגרף" הבריטי ועורר סערה בעולם.

כתב וואלה תרבות: מר גרפונקל, אנחנו שמחים לראות אותך בישראל. בריאיון ל"סאנדיי טלגרף" אמרת כי אינך יכול להבין מדוע פול סיימון עזב כדי להתחיל בקריירת סולו מוזיקלית. אבל למה קראת לו "אדיוט" ו"טמבל"?

ארט גרפונקל חש אי נוחות מהשאלה, נעמד על רגליו והשיב: "אם אתה שואל אותי הרבה שאלות על פול סיימון וסיימון וגרפונקל, אני לא ארגיש שאתה מתעניין בי. אני רוצה שהריאיון יהיה על הקריירה שלי, על העבודה שלי, ובאופן טבעי סיימון וגרפונקל הם חלק מזה. אבל אתה גורם לי להרגיש רע, כשאתה מעלה משהו שאמרתי לתקשורת. זה היה (מעווה את פניו)..."

באשר לסיכוי לאיחוד במתי של סיימון וגרפונקל אמר "יש לי את התשובה הקבועה, וו תשובה אמיתית: צריך שניים לטנגו".

במהלך מסיבת העיתונאים התייחס גרפונקל יותר מפעם אחת לשורשיו היהודיים. "אני מרגיש שאני עם בני דודיי, אחיי, אחיותיי, אחיינותי ואחייני", אמר בתחילת הארוע. כשנשאל בהמשך איך שורשיו היהודיים השפיעו עליו כמוזיקאי וכאדם, אמר: "הלכתי לבית ספר לעברית ב-1948, שנה חשובה לכם בארץ הזאת. הייתי בן 7, ולא ממש אהבתי את בית הספר לעברית. אבל בשבתות בבוקר שרתי, הרבי לימד אותי כמה דברים לשיר. הבנתי שיש לי מתת אל, זה מזל, וכשאני שר את המלודיות העתיקות האלה, אני יכול לראות שאנשים מתקשרים אליהן. התחלתי להבין בגיל המוקדם הזה, שהמלים העבריות האלה שימושיות לי כזמר". בתשובה לשאלה האם האם הוא עדיין הולך לבית כנסת מדי פעם, אמר "מעט מאוד", והוסיף בחיוך "מחייבים אותי לשלם שם כסף".

גרפונקל נשאל עוד האם הופעלו עליו לחצים פוליטיים לא להגיע להופעה, ועל כך השיב: "לא, לא כאלה שאני מודע להם, מי יודע מה קורה מאחורי הקלעים". בתשובה לשאלה האם גיל 73 מצריך הכנות מיוחדות לקראת יציאה לסיבוב הופעות, אמר "לא, לא באמת. אני עושה את מה שאני עושה תמיד. אני שם אייפוד, שומע ג'יימס טיילור, צ'ט בייקר". עם זאת, עדכן שאינו שומע את ביונסה.

צפו בקטעים מתוך מסיבת העיתונאים (מעל).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully