וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל החשש מדאעש: הקאמרי ביקש מהממשלה ליווי שב"כ להופעות בבלקן

14.6.2015 / 14:03

לוואלה תרבות נודע כי בשל חשש הקאמרי מפיגועים של דאעש בעת מסע הופעות של ההצגה "הכיתה שלנו" במדינות הבלקן, ביקש התיאטרון ממשרדי התרבות, החוץ והביטחון לממן ליווי של מאבטחי שב"כ להופעות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההצגה "הכיתה שלנו" של התיאטראות הקאמרי והבימה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההצגה "הכיתה שלנו" של התיאטראות הקאמרי והבימה, תצא למסע הופעות במדינות הבלקן אלבניה, סרביה, מקדוניה ומונטנגרו בין ה-16 ל-29 ביולי. לוואלה תרבות נודע כי בעקבות כך תיאטרון הקאמרי ביקש ממשרדי התרבות, החוץ והביטחון לממן מאבטחי שב"כ שילוו את צוות ההצגה, מתוך חשש מאיומי דעאש.

נעם סמל, מנכ"ל תיאטרון הקאמרי, אישר לוואלה תרבות את הפרטים. "אנחנו יוצאים למסע היסטורי עם הצגה משותפת של הקאמרי והבימה, שנקראת 'הכיתה שלנו' ועוסקת בשואה", אומר לנו סמל, "נופיע בבלקן וזה כולל הופעה במקומות מעניינים מאוד כמו טירנה בירת אלבניה ובמונטנגרו. אני פניתי לשרת התרבות מירי רגב, וביקשתי ממנה לדבר עם משרד החוץ ועם משרד הביטחון שיצטרפו למסע מאבטחים לאור האיומים של דעאש לעשות פיצוצים בבלקן. אנחנו יוצאים במשלחת של 30 איש, בהם שחקנים, נגנים וטכנאים. אני עומד בראש המשלחת ונושא באחריות. אז ביקשתי ליווי, נכון". לדברי סמל טרם התקבלה תשובה לבקשתו.

נעם סמל. דנה מאירזון
נעם סמל, מנכ"ל תיאטרון הקאמרי/דנה מאירזון
בתום ההצגה באלבניה יוענק אות חסיד אומות העולם למשפחת שר החקלאות האלבני

עוד מתברר כי באלבניה, בתום ההופעה, צפויי להתקיים טקס הענקת אות חסידי אומות העולם למשפחתו של שר החקלאות האלבני, שהצילה יהודים בזמן השואה. ד"ר ורדה פיש, מנהלת המחלקה לקשרים בינלאומיים של הקאמרי, אמרה לוואלה תרבות כי שרים וראשי מדינות צפויים להיות נוכחים בהצגות ולהיפגש עם הצוות הישראלי.

ההצגה "הכיתה שלנו", שהועלתה לראשונה בפברואר בשנה שעברה על ידי הבימה והקאמרי, נכתבה על ידי המחזאי הפולני תידאוש סלובודז'אנק, בוימה על ידי חנן שניר, ומשחקים בה יבגניה דודינה, מיקי פלג, אלון דהן, נטע גרטי, דן שפירא, ערן מור, אלכס קרול, רוי מילר, דיויד בלינקה ורותם קינן. המחזה עוסק בתקופת מלחמת העולם השניה וביחסים הסבוכים בין היהודים לפולנים. הוא מתאר את ההידרדרות שעוברת חברה בה ילדים גדלים באווירה של גזענות, חוסר סובלנות ואמונות קדומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully