וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי בעצם גילה אלמגור ביקרה לאחרונה בפריפריה?

21.6.2015 / 13:20

בניגוד לטענות שעלו ברשתות החברתיות ולפיהן אלמגור לא הופיעה בפריפריה בשנתיים האחרונות, בדיקת וואלה תרבות מעלה כי הצגות בהשתתפות השחקנית כלת פרס ישראל הגיעו לפריפריה בחודשים האחרונים

בעקבות קריאת הביניים של גילה אלמגור בטקס פרס התאטרון "כבר שנים אנחנו מכתתים רגלינו לפריפריה ועושים כל מה שאפשר", התעוררה סערה ברשתות החברתיות ועלו ספקות בנוגע לכמות הפעמים בהם הופיעה השחקנית הבכירה מחוץ למדינת תל אביב. בין היתר נטען כי אלמגור לא ביקרה בפריפריה במשך שנתיים.

בניגוד לטענות אלה, מבדיקת וואלה תרבות עולה שאלמגור הופיעה לפני שלושה חודשים עם ההצגה "מירל'ה אפרת" בבית העם ברחובות (7 פעמים במרץ האחרון), בהיכל התרבות באריאל (בפברואר האחרון) וכן בהיכל התרבות באשקלון (בחודש ינואר האחרון).

זאת ועוד, ההצגה "ביקור הגברת הזקנה" שעלתה ב-2011 הוצגה במספר הרב ביותר של תיאטראות והיכלים מחוץ לתל אביב, ביניהם בתאטרון ירושלים (במסגרת פסטיבל ירושלים במרץ השנה וגם ביוני 2012), בהיכל התרבות עפולה, בהיכל אמנויות הבמה הרצליה (בספטמבר 2012), בהיכל התרבות "מוזה" בחוף הכרמל, בהיכל התרבות מעלות תרשיחא, בהיכל התרבות נשר, בהיכל התרבות בכרמיאל, בהיכל התרבות נתניה (2013) ובהיכל התרבות באשקלון (2013). "ביקור הגברת הזקנה" גם נכללה בשנת 2012 בסל תרבות וביקרה ביישובים מגידו, ערד, מודיעין ונתניה. יש לציין כי הצגות נוספות בכיכובה של אלמגור הוצגו בפריפריה פעמים רבות בשנים האחרונות (כך למשל, "ערי מדבר אחרות" שעלתה ב-2012, הציגה בתיאטרון הצפון, בהיכל התרבות של מודיעין, בתאטרון ירושלים, בהיכל אמנויות הבמה הרצליה, בהיכל התרבות אור עקיבא ובהיכל התיאטרון בקריית מוצקין).

ההצגה שבה משתתפת אלמגור ועולה בימים אלה לראשונה, "נעצר בחצות" טרם עלתה מחוץ לתל אביב.

כנס האמנים, גילה אלמגור. מגד גוזני
גילה אלמגור בכנס האמנים ביפו בשבוע שעבר/מגד גוזני

הבוקר (ראשון) הגיבה שרת התרבות מירי רגב לדבריה של אלמגור בעמוד הפייסבוק שלה: "אמירתה של גילה אלמגור שהיא 'מכתתת רגליה בפריפריה', היא אמירה מזלזלת ומתנשאת", כתבה רגב, "הגיע הזמן לעשות צדק ותיקון חברתי בפריפריה". בהמשך דבריה ציינה השרה כי היתה שמחה לראות תיאטראות מהפריפריה מגיעים למרכז ומציגים רפרטואר מקומי. "אין ספק שהגיע הזמן לשנות את חלוקת המשאבים באופן שיוויוני עם דגש על חלוקה גאוגרפית וחברתית צודקת יותר".

בתגובה ראשונה לסערה שהתקיימה בשישי אמרה אלמגור לוואלה תרבות: "אף אחד לא ילמד אותנו מה זאת פריפריה. היא לא יודעת כמה התיאטרון נמצא בפריפריה. מביאים את הקניינים לתל אביב לראות הצגה חדשה, ואז נכנסים לוואנים ונוסעים לפריפריה. אומרים שלום לאישה ולילדים וחוזרים בשעת לילה מאוחרת. מי שאינו יודע את זה, אין לו מושג מהתרבות הישראלית ומהתיאטרון הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully