וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכי "מעין" הודיעו כי הם מוותרים על תמיכת משרד התרבות והספורט

22.6.2015 / 10:05

בצל הסערה בעולם התרבות, הודיעו עורכי כתב העת "מעין" כי הם מוותרים על התמיכה הכלכלית ממשרד התרבות והספורט. "לא ראוי לקחת תמיכה מכל ממשלה", אומר רועי צ'יקי ארד

צילום: דייב שחר, עריכה: ליאור קירשנר

(בוידאו: סערה בטקס פרסי התיאטרון)

עורכי כתב העת לשירה "מעין" הודיעו כי לאור האירועים האחרונים בעולם התרבות הם מוותרים על התמיכה הכלכלית המגיעה להם ממשרד התרבות והספורט. "קשה לנו לעצום עין, להרכין את הראש ולהמשיך כרגיל באווירה הנוכחית ובמיוחד נוכח המתקפה מול מוסדות תרבות של הציבור הערבי, מול קביעת מדיניות העוינת יצירה עם ביקורת חברתית ופוליטית, ואווירת רדיפה והסתה שבה מדי יום נחשף, מוקע ונגזר דינו של יוצר או מוסד תרבות אחר. לא נמתין ברעד עד שיגיעו אלינו, אלא נעזוב את המשחק הזה זקופים", כתב רועי צ'יקי ארד, מעורכי כתב העת, בעמוד הפייסבוק שלו.

"אנחנו דווקא מאמינים בתמיכה ציבורית בתרבות, אבל לפעמים יש תקופה שבה קורה משהו דרסטי ואז אתה יכול להוריד את הראש או להגיד לא, ובחרנו להגיד לא. אם הייתי יוצר בלוקסמבורג נאמר, אמן אבוב לוקסמבורגי מתוקצב, והיו מתחילים להתעלל ביוצרים היהודים, לסגור להם תיאטראות וכו', היה כדאי שאעשה דבר דומה", אמר ארד הבוקר (שני) לוואלה תרבות.

- היו תגובות מאוכזבות להכרזתך בפייסבוק. באחת מהן נאמר "כל שקל שלא ילך למעיין ילך להתנחלויות. זו טעות בעיני, אתם צריכים להתעקש על להמשיך לקבל את המימון שמגיע לכם, בצדק".

"התגובות ברובן חיוביות... אני מקווה שהכסף יגיע לכתב עת אחר. חשוב גם להגיד שמדובר בסכומים זעירים למדי, שלושים ומשהו אלף בשנה שחלק ניכר מהם הולכים לקשקושים שהמדינה מחייבת בהם עמותות. היינו עמותה זעירה מאוד, בלי משרד ועבדנו בהתנדבות. הסכום הזה היה משמעותי מאוד בשבילנו אבל גוף תרבות לוויתני אפילו לא ירגיש אותו".

seperator

- האם לאור הוויתור על התמיכה, "מעין" נמצא בסכנת קיום? כיצד תממנו את עצמכם?

"כן. יהיה קשה להמשיך כמו שהמשכנו, הקפדנו על כל תשלום לכותבים בגיליונות האחרונים. דבר שעד כמה שאני יודע, אף כתב עת לשירה לא עושה לצערי. יכול להיות שנוציא משהו על אופנת המקרתיזם ז'דנוביזם החדשה שהולכת בעיר. אבל חשוב להבהיר משהו: נתניהו בזמנו אמר שלא כל יוצר ראוי לתמיכה, אז גם לא ראוי לקחת תמיכה מכל ממשלה. הממשלה האנטי ישראלית הזו עושה בי.די.אס לאמנים הערבים ומתעללת גם ביהודים כדי להשיג כותרות, אז במקום להתחנן, צריך להגיד לה לא".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

להלן הנוסח (פחות או יותר) של מכתב ששלחנו היום למשרד התרבות:לאחר עשר שנים של הוצאת כתב העת מעין, החלטנו לוותר על תמיכת ...

Posted by Roy Chicky Arad on Sunday, 21 June 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully