וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשיר בכאב: אמנים כותבים על זוהר ארגוב

28.6.2015 / 7:23

לכבוד המופע המיוחד לציון 60 שנים להולדתו, האמנים המשתתפים במופע מספרים לוואלה תרבות על הקשר המיוחד למורשת של ארגוב, וחושפים את השירים שיבצעו

אברהם טל

"גדלתי בצפון הרחוק ואני זוכר את היום שבו הגיעה אליי, ממש במקרה, קלטת של זוהר ארגוב. די מהר נשאבתי אל תוך הצלילים, אל תוך העצב שבשיריו.

הריקנות והמלאות בו זמנית שבקולו סחפו אותי. מסע חייו ניכר בקולו, מתנת אל של קול זמיר אל תוך חיים קשים ומורכבים, והוא שר את הכאב, בלי לייפות, בלי לעגל פינות, ישיר וחד.
את רוב שירי כתבתי ממקום של שמחה, רוב שיריו של זוהר מלאים בכאב.

כשאני שר זוהר זה מעין דבר והיפוכו, מכאן הסקרנות שלי לקראת ההופעה שבה אשיר את 'ים של דמעות' ו'את לי לילה'".

דיקלה

"זוהר ארגוב הוא זמר שידע להוביל את המוזיקה לעומקים שרק הוא מסוגל להגיע אליהם. אינדיבידואל יחיד במינו שלא התייפייף בשביל אף אחד וידע לבטא את חיוו המורכבים דרך שירה שסחפה המוני לבבות.

קולו עבורי היה הקול של האנושות הסדוקה והמעורערת שמתחילה להתעורר בלילות האפלים. בחרתי את השיר 'נזכר אני במבטך', כי מבחינתי הוא רצף מתוך קלאסיקות אלמותיות בז'אנר הים תיכוני".

שלומי סרנגה

"בשנת 1980 עצרה מכונית מפוארת ליד ביתי. מהרכב יצא אדם צנום, זוהר ארגוב קראו לו. המלך של המוזיקה המזרחית הגיע במיוחד כדי לפגוש את אחותי סוזי סרנגה, נערה בת 14,
כדי לקחת ממנה את השיר 'עינייך החומות', שכתבה ללחן היווני 'ta mavra matia sou'.

זה היה החיבור הראשון שלי לזוהר ולשיריו אשר התבססו בחלקם על הלחנים היוונים, שהיו בעצם את פסקול ילדותי.
לימים, עם תחילת הקריירה שלי כזמר, ריגש אותי לשלב ברפרטואר את השיר "עינייך החומות". מבחינתי זה סגירת מעגל".

קובי אפללו

"כשאני חושב על זוהר ארגוב, עולים בי הרהורי מלחמת הקיום שלו. נדמה שחייו היו מאבק הישרדותי של העולם מולו, ובעיקר שלו מול עצמו. טקסטואלית אני יכול להזדהות איתו ברגעי הקודרים, וכשקולו הפיוטי והעוצמתי מתנגן באוזניי אני תמיד מוצא את הנקודות שבהן אני מתחבר אליו. זוהר בהחלט היה שליח חשוב ומשמעותי במוזיקה הישראלית".

נדב גדג'

"למרות גילי הצעיר אני מכיר את שיריו של זוהר, אמא שלי מאד אוהבת את זוהר ונהגה לשמוע את שיריו. אני לוקח איתי מהמוזיקה של זוהר ארגוב את האומץ, הנשמה והאותנטיות באופן בו הוא שר את שיריו. למרות הזמן הרב שחלף מאז צאת השירים, אני מתחבר אליהם בגלל הפשטות והאנושיות העמוקה שבהם".

seperator

ערב המחווה לזוהר ארגוב בהשתתפות האמנים המופיעים בכתבה ובהשתתפות אמנים נוספים יתקיים ב-1 ביולי באמפי לייב פארק בראשון לציון. כרטיסים בעלות 154-295 ש"ח ניתן לרכוש בטלפון 9080* או באתר זאפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully