וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חה"כ חנין זועבי מחוץ להצגה "הזמן המקביל": "זה הישג לדמוקרטיה"

27.6.2015 / 21:35

חברי כנסת מהרשימה המשותפת הגיעו הערב (מוצ"ש) לצפות בהצגה "הזמן המקביל" שהועלתה עם תרגום לעברית לראשונה מאז פרוץ הסערה. אורטל תמם, שהובילה את המאבק נגד ההצגה, לא הגיעה למקום

חנין זועבי בתיאטרון אלמידאן. ניב אהרונסון
חה"כ זועבי הערב/ניב אהרונסון

בצל סערת התרבות, הועלתה הערב (מוצ"ש) ההצגה "הזמן המקביל" בתיאטרון אלמידאן בחיפה. הערב, שמומן על ידי מפלגת בל"ד, נועד לסייע בגיוס כספים למען קופת התיאטרון שנפגעה אנושות בעת האחרונה. "משרד החינוך חושב שיסתום לנו את הפיות והוא לא יתמוך ביצירה הערבית הפלסטינית שאומרת את הנרטיב שלנו, אז פה אנחנו אומרים 'די'", אמרה חה"כ חנין זועבי לוואלה תרבות. "אני מכיר את כותב ההצגה ואליד דקה ואני ממליץ לכולם לבוא לראות את ההצגה", אמר חה"כ ג'מאל זחאלקה (כותב ההצגה הוא בשאר מורקוס. ט"ק). אורטל תמם מסרה לוואלה תרבות כי העלאת ההצגה הערב היא התרסה לדעתה ולכן לא היא ולא נציגי ארגון המשפחות השכולות אלמגור מתכוונים להגיע.

כזכור, לאחר שנועדה עם בני משפחת תמם ונציגי אלמגור החליטה שרת התרבות, מירי רגב להקפיא את תקציב תיאטרון אלמידאן בהתאם להמלצתו של יו"ר המועצה לתרבות ואמנות במשרד התרבות, ד"ר חיים פרלוק.

פרלוק אמר בריאיון לאולפן וואלה חדשות כי ההחלטה אינה קשורה למוצאו האתני של התיאטרון. "כשעולות שאלות מדוחות כספיים אנחנו מקווים לקבל תשובות. לכן הזמנו את התיאטרון לשימוע ביום ראשון הקרוב" אמר פרלוק והוסיף שמדובר בסנקציה סטנדרטית שהוטלה גם על תיאטראות ישראלים אחרים שלא סיפקו דוחות תקינים.

מירי רגב מטקס פרסי התיאטרון. ניב אהרונסון
מירי רגב מטקס פרסי התיאטרון/ניב אהרונסון

באותו הריאיון ד"ר פרלוק דחה את הטענות בדבר הקשר בין ההצגה "הזמן המקביל" של התיאטרון להקפאת התקציבים. "התמיכה של המועצה היא בעמותה ולא בהצגות. עמותה היא גוף שאמור להתנהל בצורה תקינה עם ספרים ודוחות כספיים מסודרים", הסביר.

בדו"ח שהפיץ ארגון אלמגור לכלי התקשורת נטען שבתיאטרון נערכו מספר כינוסים פוליטיים הקושרים לכאורה בין התיאטרון וארגוני טרור. בין האירועים צויין כינוס של "החזית העממית" ב-2009 שהוצג כאירוע בחירות של הרשימה המשותפת של מפלגות רע"מ?תע"ל וכן כינוס נגד מתנדבים ערבים לצה"ל, בהשתתפות השייח ראאד סלאח וחבר הכנסת ג'מאל זחאלקה.

עוד באותו נושא

הקפאת תקציב התיאטרון: רדיפה פוליטית או התנהלות כספית בעייתית?

לכתבה המלאה
כנס האמנים אורטל תמם. מגד גוזני
אורטל תמם בכינוס החירום של קהילת האמנים שהתקיים בנמל יפו/מגד גוזני

התיאטרון פנה לשרת התרבות והספורט מירי רגב בדרישה שזו תחזור בה מהחלטתה להקפיא את התמיכה הכספית שמעביר לו המשרד שכן גם עיריית חיפה הקפיאה את התקציב ובכך כ-50% מכלל תקציב התיאטרון כעת מוקפא. במכתב שהעביר התיאטרון לרגב באמצעות מרכז עדאלה, שנשלח בעותק גם ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, נטען: "החלטתה של מירי רגב התקבלה בצורה בלתי-חוקית".

"לא די שההחלטה פוגעת בזכויות יסוד חוקתיות, היא גם התקבלה בצורה בלתי-חוקית ועל כן יש לבטלה", נמסר מעדאלה ומהתיאטרון. "כמו קודמיה בעיריית חיפה ובמשרד החינוך, אין להחלטה של רגב כל מניע אחר מלבד האג'נדה הימנית המשהה את הזכויות הבסיסיות, ובראשן הזכות ליצירה ולחופש ביטוי, במטרה לכפות על החברה הערבית בישראל נרטיב תרבותי שמוצא חן בעיני הרוב היהודי במדינה, ולהשתיק כל סיפור היסטורי ותרבותי אחר".

"הזמן המקביל" נכתבה ובוימה על ידי בשאר מורקוס והיא מספרת על אסיר ביטחוני הכלוא בכלא הישראלי ומבקש לבנות עוד עבור חתונתו המתקרבת. ההצגה נכתבה בהשראת כתביו של ואליד דקה, מחבל שהורשע בתכנון חטיפתו ורציחתו של החייל הישראלי משה תמם בשנת 1984.

תיאטרון אלמידאן. ניב אהרונסון
תיאטרון אלמידאן/ניב אהרונסון

עם קבלת ההודעה על הקפאת התקציב שיגר מורקוס, מכתב התרעה לפני תביעה לשרת התרבות מירי רגב וליו"ר המועצה הישראלית לתרבות ואמנות במשרדה, ד"ר חיים פרלוק, בטענה שההודעה כללה מידע מסולף ופגעה בשמו הטוב של מורקוס. הבמאי דרש פיצוי בסכום של 300 אלף שקלים וכן שלשכת השרה תפרסם הודעת תיקון לנאמר בהודעתה המקורית ותבקש מכלי התקשורת להסיר כל אזכור למורקוס בהקשר לעניין. עותק מהמכתב הועבר גם ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, שהתבקש על ידי רגב לבחון את מקורות התקציב של אלמידאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully