וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת במה 06: מחזה על פורנו מעורר סערה בבריטניה

הצגה פרובוקטיבית חדשה בלונדון מתמקדת בצמד נשים שיוצאות להתנקם בעולם המושפע מתעשיית הסרטים למבוגרים. וגם: אל פצ'ינו נגד הנאצים ו"אחוזת דאונטון" הופכת למחזמר. טור חדשות התיאטרון

יח"צ - חד פעמי

אל פצ'ינו מסרב להשתתף במחזה המבוסס על ספרו של תומך בנאצים

זוכה פרס האוסקר אל פצ'ינו, החליט לבטל את השתתפותו בהפקת תיאטרון שתועלה בקרוב בקופנהגן, דנמרק, על פי ספרו הידוע של הסופר הנוורווגי קאנוט המסון - "רעב". ה"טלגרף" הבריטי חושף כי הסיבה לביטול נעוצה בתמיכתו הנלהבת של המסון במשטר הנאצי בימי מלחמת העולם השנייה. פצ'ינו, שהיה אמור לגלם את תפקיד המספר בעיבוד הבימתי ל"רעב", החליט לסגת ברגע האחרון מפני שלא יכול היה להשלים עם ראייתו הפוליטית של הסופר, שמצד אחד זכה בפרס נובל לספרות וכתיבתו השפיעה בשעתה על סופרים כמו תומאס מאן ופרנץ קפקא, ומצד שני העניק את מדליית הנובל שלו ליוזף גבלס, העריץ את היטלר ולאחר מותו של הצורר אף הנציח אותו בהספד בו כינה אותו "לוחם למען המין האנושי ונביא של בשורות הצדק לכל האומות".

מי שדואג לקריירה של פאצ'ינו יכול להירגע. לאחרונה דווח כי בסתיו הקרוב יככב השחקן האגדי על בימת ברוודוי במחזה "China Doll", יצירה חדשה פרי עטו של דיווייד מאמט האגדי. מדובר במחזה לשני שחקנים המגולל את סיפורו של איש עסקים עשיר, יחסיו עם העוזר שלו, (פראן קראנץ, "דוני דארקו"), המטוס אותו קנה כמתנת חתונה לארוסתו ושיחת הטלפון האחרונה שהוא עושה במשרד, רגע לפני שהוא יוצא לפרישה מוקדמת. "כתבתי את זה במיוחד בשביל אל וזה טוב יותר ממין אוראלי", הסביר מאמט.

אל פצ'ינו. GettyImages
לא משתף פעולה. אל פצ'ינו/GettyImages

אחוזת דאונטון עוברת לתיאטרון

לקראת סוף 2015 יגיעו לקיצן שש עונות מענגות של בילוי בחברתם של רוברט קרולי, ליידי מרי, מר קרסון ושאר החברים מ"אחוזת דאונטון". הסדרה הבריטית שזכתה להצלחה אדירה והוקרנה ביותר ממאה מדינות ברחבי העולם, מתארת את קורותיה של משפחת האצולה קרולי בימים שלפני ואחרי מלחמת העולם הראשונה. המעריצים שבורי הלב יכולים להתנחם בעובדה שבקרוב תתורגם ההצלחה לתיאטרון, ועיבוד מוזיקלי שלה יוולד בשיתוף פעולה בין מלחין הסדרה ג'ון לון ויוצר הסדרה ג'וליאן פלוז. ההפקה תכלול בעיקר מוזיקה ושירים מהתקופה המדוברת וקטעי קישור שיוגשו על ידי השחקנים. טרם נודע אם הקאסט יכלול את שחקני הסדרה המקורית, ונותר רק להתפלל שלפחות יחזירו לחיים את מתיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
קייט מידלטון בביקור על הסט של אחוזת דאונטון. GettyImages
יבואו לזמר? צוות השחקנים של הסדרה/GettyImages

הסיפור מאחורי אולפן ההקלטות המפורסם בעולם

בין השנים 1962-1969 הקליטו הביטלס את האלבומים המוכרים ביותר שלהם באולפני אבי רוד, כמו "האלבום הלבן" ו"סרג'נט פפר". באפריל 2016 תעלה בתיאטרון אלברט הול הפקה מוזיקלית בשיתוף 39 מוזיקאים ושמונה זמרים, שתנסה לשחזר את אותן הקלטות מיתולוגיות באולפן המפורסם. מפיק המופע סטיג אדגרן, טוען שההפקה תהיה "יצירה מחודשת כנה ומכבדת את האופן בו היסטוריה מוזיקלית נוצרה". אדגרן הוסיף כי אינו מעונין ליצור עוד מחזמר קאברים של הביטלס, וציין כי המשתתפים לא יחבשו פאות או בגדי סרג'נט פפר על מנת להיות דומים לחברי הלהקה. ההפקה הבימתית תתמקד במוזיקה, ביצירה ובקסם שקיים באולפנים.

הביטלס. Keystone, GettyImages
היו ימים באבי רוד/GettyImages, Keystone

שתי נשים נגד תעשיית הפורנו בהצגה פרובוקטיבית חדשה

איך היה נראה עולם נטול פורנו? האם יחסים בין גברים לנשים היו נראים אחרת? בשאלות הללו עוסק המחזה "We want you to watch" שמוצג בימים אלו ב-National Theatre בלונדון. המחזה, שמעלה את הטענה כי צפייה בפורנוגרפיה משפיעה באופן קיצוני על היחסים בין גברים לנשים ועל האופן בו הם תופסים מושגים כמו כוח ועונג - עוסק בשתי נשים, פיג וסיסי, ששמו להן למטרה לחסל לחלוטין את תעשיית הפורנו העולמית.

ההצגה זכתה לביקורות פושרות שטענו כי הסוגיות בהן היא מנסה לעסוק חשובות בהחלט, אך הדיון בהן הוא שיטחי ובעיקר פרובוקטיבי. ההצגה מתארת מספר מפגשים הזויים בין שתי הנשים ובין מספר דמויות, כגון גבר העומד למשפט באשמת רצח לאחר שהתעלל מינית באישה. השתים תוקפות אותו באלימות תוך כדי הסבר כי הצפייה בפורנו הובילה אותו לאלימות. אפילו המלכה זוכה לטעום את נחת זרוען כשהן כובלות אותה ודורשות ממנה לאסור את השימוש בפורנו ברחבי הממלכה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכל בגלל הפורנו. כרזת ההצגה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עושים כבוד ליהודים בהצגה שמנציחה את תרומתם

היהודים שוב באים והפעם בצורת המחזמר "לא תצליח בברוודוי ללא יהודים", שיגיע לישראל ביולי הקרוב היישר מבימות הווסט אנד בלונדון. אפשר להירגע, למרות השם לא מדובר בהצגה פוליטית כלל וכלל, אלא בחגיגת 80 שנות תרומה יהודית לתיאטרון המוזיקלי בעולם. בהופעות, שיתקיימו במוזיאון תל אביב ישתתפו, לצד השחקנים הבריטים, שחקנים ישראלים והקהל יזכה למסע מוזיקאלי נוסטלגי ושובה לב מ-1930 ועד לימינו אנו, בליווי סיפורי ההצלחה המרתקים של המלחינים היהודים המפורסמים ביותר של ברודווי, דוגמת סטיבן זונדהים, לאונרד ברנשטיין והאחים גרשווין, כמו גם קטעים ממחזות זמר כמו "RENT" ו"היירספריי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוגגים 80 שנות יהודים בתיאטרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיינפלד מכתיר את היורש במופע חדש?

קחו את הסטנאדפיסט הקורע קולין קווין, חברו אותו לאיש והאגדה ג'רי סיינפלד, ואנחנו מבטיחים לכם שלא תצטערו. החיבור המסקרן הזה יתרחש ביולי הקרוב על בימת אוף ברוודווי, במופע הסולו החדש של קווין, כוכב SNL, אותו יביים סיינפלד. אז נכון, השניים אומנם לא יחלקו מיקרופון, אבל על פי קווין, המופע, "Colin Quinn - The New York Story", יספק מבט סאטירי על המוזרויות של העיר שנחשבת למרכז העולם, ותוביל לאט לאט לנושא המרתק ביותר בעולם - הוא עצמו. נשמע מבטיח. המופע יעלה במשך שלושה שבועות בתיאטרון צ'רי ליין בניו יורק.

קווין התארח בעבר בתוכנית הרשת של סיינפלד "Comedians In Cars Getting Coffee".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עושים בונדינג במונית. סיינפלד וקווין/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנחל בונני יככב ב"מדיאה"

אנחל בונני כבר בן 43, לא ילד וכבר מזמן לא סתם דוגמן. מי שעוקב אחרי הקריירה של בונני בשנים האחרונות וראה אותו בשלל הפקות טלוויזיה, מ"האלופה" ועד "תא גורדין", ידע שתפקיד בתיאטרון הוא רק עניין של זמן.

ואכן, בונני ומבטאו הלטיני יככבו לראשונה על הבמה החל מהשבוע הקרוב כשבונני יחליף את השחקן גל אמיתי בתפקיד יאסון בהצגה "מדיאה", הפקה חדשה ומסקרנת של אנסבל עיתים. ההצגה, שמציעה פרשנות עכשווית, תוססת וביקורתית למחזה של אוריפידס, עולה בתיאטרון נחמני בתל אביב, ומנסה למצוא תשובה לשאלה מה מביא אישה שפויה, (נילי צרויה הנהדרת), שאינה מוכנה לעבור בשתיקה על בגידתו של בעלה, לצאת למסע נקמה מזוויע ורצחני.

מדיאה. דניאל קמינסקי, מערכת וואלה! NEWS
מדיאה/מערכת וואלה! NEWS, דניאל קמינסקי

תיאטרון גשר חוגג יום הולדת 25

תיאטרון גשר פותח את העונה ה-25 שלו עם ההצגה "אני דון קיחוטה" מאת רועי חן ובבימויו של יבגני אריה. המחזה, בהשראת הרומן המפורסם מאת סרוואנטס, מספר את סיפורם של שני אסירים החולקים תא כלא אחד וקוראים בו שוב ושוב את הרומן המפורסם "דון קיחוטה", שמאפשר להם להפליג במחזות הדמיון אל הרפתקאותיהם של דון קיחוטה וסנצ'ו פנסה. באופן יוצא דופן יככבו בהצגה שני שחקנים ראשיים, סשה דמידוב ודורון תבורי, שיגלמו בכל ערב בנפרד את דון קיחוטה.

"במקום לבחור בין שני שחקנים מצוינים, החלטנו ליצור "גם וגם", אמר יבגני אריה, "אני יודע שמדובר בהחלטה לא שגרתית, אבל מעולם לא ראינו בשגרה ערך, ותמכנו תמיד בשבירת הכללים אם הם משרתים את החוויה האמנותית. הפעם אנחנו מציעים לקהל לצפות בהצגה פעמיים כדי להנות משני שחקנים מצוינים שייתנו את הפרשנות שלהם למחזה שכתב רועי".

חגיגות חצי היובל יצויינו בשורה של אירועים חגיגים, וביניהם ההכרזה על ארבעה במאים צעירים ומבטיחים שיצטרפו לשורות התיאטרון: נועם שמואל, עירד רובינשטיין, ארז דריגס וגלעד קמחי. בין ההפקות המתוכננות לעונה הקרובה אפשר למצוא את " מלחמת היהודים", "חוות החיות", "מר ורטיגו" ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך ההצגה "כפר" של תיאטרון גשר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully