וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת תמם: "החזרת המימון לתיאטרון אל-מידאן בלתי מוסרית"

1.7.2015 / 20:30

בתגובה ראשונה להחלטת הוועדה המיוחדת שהקימה עיריית חיפה להשיב את המימון לתיאטרון, טוענים בני משפחתו של החייל משה תמם ז"ל: "אנו מקווים שהציבור ימשיך לזעוק עד שהעוול יתוקן"

כתבת: טלי קיים, צילום: דייב שחר, עריכה: מאיה בן ניסן

בני משפחת החייל משה תמם ז"ל, הגיבו הערב (רביעי) בתדהמה על החלטת ראש עיריית חיפה יונה יהב, להשיב את התקציבים לתיאטרון אל-מידאן בחיפה. כל זאת על אף שהתיאטרון מתעתד להמשיך ולהציג את ההצגה "הזמן המקביל", המבוססת על כתביו של המחבל וואליד דקה, שאחראי לרצח בנם.

"לא מדובר ראש בשאלה של פגיעה ברגשותינו, אלא בהחלטה בלתי מוסרית שלפיה על הציבור לממן את מי שאוהד רוצחים, רואה בהם גיבורים וחפץ להעלות למענם הצגות סימפטיה", סיפרו הערב בני המשפחה.

בדבריהם התייחסו בני משפחת תמם גם לגל הפיגועים המתחולל בימים אלה בישראל. "בימים שבהם המדינה כולה מבכה את הקורבנות של האדרת המחבלים ושל ההסתה, עיריית חיפה מזמינה בעצם החלטתה לגבי בתיאטרון את עלייתן של הצגות על פי רוצחיהם של דני גונן ומיכאל רוזנפלד, שימומנו מכספי הציבור בישראל. זוהי החלטה בלתי מוסרית ואנו מקווים שהציבור כולו ימשיך לזעוק את זעקת החיים, עד שהעוול יתוקן".

הפסקת המימון הממשלתי להצגה "הזמן המקביל" בתיאטרון אלמידאן. מערכת וואלה!
המשפחות מפגינות כגד התיאטרון/מערכת וואלה!

מוקדם יותר הערב דווח לראשונה בחדשות ערוץ 2 על החלטת הוועדה המיוחדת שהקימה עיריית חיפה להחזיר את המימון העירוני לתיאטרון. הוועדה הוקמה לאחר ההחלטה להקפיא את התקצוב לתיאטרון, וזאת בעקבות פניות של משפחות שכולות שקבלו על ההצגה "הזמן המקביל".

"לא נמצאה כל בעיה עם ההצגה 'הזמן המקביל' עצמה וככל שהיא מעוררת חששות אצל חלק מהציבור, היא עומדת במסגרת חופש הביטוי והחופש האמנותי". ראש עיריית חיפה יונה יהב הסביר כי הבעיה החלה כשהתעורר החשש כי בתיאטרון נעשית פעילות פוליטית מטעם מפלגת בל"ד. "לאחר שקיבלנו התחייבות בכתב שהנהלת התיאטרון לא תעשה כל פעילות שאינה תיאטרון גרידא, החלטנו להוריד את הפרשה הזאת מסדר היום".

כזכור, זמן קצר לאחר החלטת עיריית חיפה, דרש שר החינוך נפתלי בנט להוציא את ההצגה גם מסל החינוך. בנוסף, הפסיקה שרת התרבות מירי רגב את התקצוב של משרדה לתיאטרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully